Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در بازار پلیمرها نیز میل به خرید به شدت افزایش یافته که احتمال افزایش قیمت ها را نوید می دهد. تمامی این موارد را باید در افزایش بهای ارز در کنار رشد قیمت های جهانی به شمار آورد...

افزایش میل به خرید در بازارهای کالایی

بورس24 :کف سازی در بازار فولاد محقق شد و شاهد بودیم که جهت گیری کاهشی در بازار آزاد با حداقل خود رسیده و رقابت منفی نیز به شدت کاهش یافته است. از سوی دیگر در بازار پلیمرها نیز میل به خرید به شدت افزایش یافته که احتمال افزایش قیمت ها را نوید می دهد. تمامی این موارد را باید در افزایش بهای ارز در کنار رشد قیمت های جهانی به شمار آورد.

ثباتی شکننده در بازار فولاد

همان گونه که دیروز به صراحت به آن اشاره کردیم ، بازار فولاد در مسیر کف سازی قرار گرفته و چنین رویکردی دقیقاً در روز سه شنبه در این بازار مشاهده شد. این بدان معناست که بازار فولاد باز هم ثباتی نسبی پیدا کرده و کف قیمتی جدید را به نظر می رسد که پذیرفته است. این رویکرد در شرایطی اهمییت بیشتری پیدا می کند که بسیاری از عرضه کنندگان اصلی از آن تبعیت کرده و حفط سطوح قیمتی موجود را پذیرفته است. به نظر می رسد با توجه به نگرانی از ادامه رشد قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین افزایش قیمت های جهانی ، حفظ سطوح فعلی چندان هم دور از ذهن نیست ولی یک عقب نشینی مقطعی هم غیرممکن نخواهد بود. با توجه به این شرایط در کنار روزهای کم رمق پایان هفته ، چندان هم رخداد خاصی در بازار پتانسیل بروز و ظهور نداشته و این وضعیت کم رمق فعلی ، باز هم ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر پس از گذشت دورانی برای تثبیت قیمت ها ، میتوان به کمک رشد قیمت های جهانی و همچنین سیگنال های افزایشی از بازار ارز ، تغییر جهت بازار به سمت رشد مجدد قیمت ها چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. البته ضعف تقاضا هنوز هم خودنمایی می کند ولی ادامه عقب نشینی خریداران

گزارش بازار فولاد داخلی به نقل از برخی کانال های تلگرامی

اصفهانی از کارشناسان بازار فولاد معتقد است: تغییرات قیمتی برخی از مبادی فروش حوزه میلگرد تا قبل از شروع روند افزایشی که از میانه روز ایجاد گردید؛ شامل موارد زیر بود.

گفتنی است که با تغییر مسیر روند بازار از ساعاتی پیش، برخی از مبادی زیر یا فروش محصولات خود را متوقف کرده و یا افزایش قیمت داده اند؛ لذا گزارش زیر صرفا جهت درج وقایع تا قبل از ساعت 13 امروز مییاشد:

فولاد قزوین و پارس آرمان : ثابت

فولاد کویر کاشان : ثابت و در نهایت توقف فروش

فولاد آناهیتا گیلان : ثابت

فولاد ابهر : 2 تا 20 تومان کاهش قیمت

مجتمع فولاد صنعت بناب : ثابت

فولاد هیربد : انبار 10 تومان کاهش قیمت

فولاد سپهر ایرانیان : ثابت

فولاد شمس سپهر : ثابت

فولاد کیان کاشان : 5 تومان افزایش قیمت

پولاد نورد شیراز : ثابت

صبا فولاد زاگرس شهرکرد : ثابت

صنایع فولاد کرمان (بردسیر) : 10 تومان کاهش قیمت

فولاد حسن رود : 10 تومان کاهش قیمت

مجتمع ذوب آهن نورد کرمان : ثابت

کارخانه صدر فولاد : ثابت

مجتمع فولاد ظفر بناب : 12 تومان کاهش قیمت (افزایش تخفیف)

فولاد خرمدشت : 15 تومان کاهش قیمت

درپاد تبریز : ثابت

فولاد آذربایجان : ثابت

فولاد کاوه تیکمه داش : ثابت

گروه ملی اهواز : ثابت

فولاد البرز تاکستان : ثابت

فولاد آذرفولادامین تیکمه داش : ثابت

فولاد نورد گلستان : ثابت

فولاد آلیاژی ایران : ثابت

ذوب ‌آهن اصفهان : برخی مبادی رسمی و غیر رسمی برخی سایزها 5 تا 15 تومان افزایش قیمت

فایکو : برخی مبادی رسمی ثابت

فولاد احرامیان یزد : ثابت

تصمیم جدید ذوبی ها: افزایش قیمت مواد اولیه را در قیمت های فروش لحاظ می کنیم

تولیدکنندگان شمش در یازدهمین نشست هم اندیشی خود تصمیم به افزایش قیمت شمش به جهت افزایش نرخ نهاده ها و مواد اولیه گرفتند.

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این مطلب به خبرنگار چیلان گفت: در جلسه روز گذشته رسته ذوب و ریخته گری که جلسه یازدهم این رسته محسوب می شد، پیرامون موضوع افزایش قیمت شمش متناسب با رشد قیمت مواد اولیه تصمیم گیری و جمع بندی شد و همین طور بر هم افزایی واحدها تاکید شد.

وی افزود: به دلیل رشد قیمت مواد اولیه و نهاده هایی نظیر قراضه، فروآلیاژها، آهن اسفنجی و گندله صحبت هایی درمورد افزایش قیمت شمش شد که طبق برنامه ریزی در هفته جاری و هفته آینده این رشد به صورت غیر هیجانی و متناسب با رشد قیمت مواد اولیه اعمال خواهد شد.

احرامیان اظهار داشت: برای کارآمد کردن تصمیمات اخذ شده در جلسات هم تبادل نظرهایی صورت گرفت و قرار شد به منظور هم افزایی بیشتر توان واحدهای تولیدی در مدیریت بازار شمش، حضور واحدهای بزرگ در کنار سایر واحدها افزایش یابد.

وی به تصمیم جلسه قبل درباره تشکیل کارگروه هایی با موضوع قراضه در ۴ نقطه کشور اشاره کرد و گفت: این هفته شاهد برگزاری اولین جلسه کارگروه قراضه در استان خراسان بودیم و منتظریم تا تصمیمات این جلسه به انجمن و رسته ذوب ارائه شود.

بازار پتروشیمی :

بعد از افزایش قیمت های روز دوشنبه در بازار پلیمرها ، شاهد بودیم که باز هم نگرانی از عقب نشینی خریداران در نهایت موجب شد که برخی از گریدها کاهش قیمت داشته باشند. این در حالی است که عرضه های روز سه شنبه در بورس کالای ایران نیز سیگنالی برای نوسان قیمت ها در بازار آزاد به شمار می آید. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که عرضه های امروز چندان هم برای تغذیه بازار کافی به نظر نمی رسید.

با توجه به حجم عرضه ها که رقمی نزدیک به 35 هزار تن بود ، خریداران میل بسیاری به خرید از خود نشان دادند تا جایی که در برابر بسیاری از عرضه ها ، حجم بیشتری از تقاضا به ثبت رسید که خروجی اصلی آن را می توان رشد قیمت ها در بورس کالا دانست. با توجه به این شرایط در کنار انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید در هفته آینده همچنین جهش محسوس قیمت دلار در بازار آزاد ، تقریباً همه بر افزایش قیمت های پایه متفق القول هستند یعنی خرید در قیمت هایی متعادل و یا حتی با فرض رقابت و افزایش نرخ ، باز هم خرید توجیه اقتصادی داشته بنابراین بازار مستعد رشد قیمت ها بود و احتمال سرایت رشد نرخ ها از بورس کالا به بازار آزاد دور از ذهن نبوده و حتی منطقی به نظر می رسد.

نگاهی به حجم معاملات و همچنین روند عمومی عرضه و تقاضا نشان می دهد که بازار جذابی تجربه شده و می توان به ادامه این جذابیت امیدوار بود.

به گزارش برخی از کانال های تلگرامی ، در روز سه شنبه شاهد تقاضاهای چند برابری پلیمرها در بورس کالا بودیم. همچنین معاملات امروز در بورس کالا نشان می دهد، به رغم افزایش، تقاضاهای چند برابری برای برخی گریدها، ثبت شده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24