Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از آن روز من این نصیحت را آویزه گوش کرده و بارها آن را به کار گرفته ام. از زمانی که من به این شرکت آمده ام، در هر قراردادی این موضوع را مد نظر قرار داده ام و می بینم که همکاران کمتر به این موضوع اهمیت می دهند...

سودی هم برای دیگران بگذار!

بورس24 : با آموزش های بورسی و مالی بورس24 و عصر ایران همراه باشید. این درس را هم در ادامه راه سخنان بزرگان ادامه می دهیم. بزرگان کارآفرینی ، پولسازی و بازار.

«دیک پارسونز»مدیر عامل تایم وارنر بهترین پند زندگی کاری خود را این گونه توضیح داده است : همیشه سودی هم برای دیگران کنار بگذار.

بهترین پند حرفه ای ام را از یکی از دوستانم بنام استیو راس گرفتم. او مدیر همین شرکتی بود که من امروز در آن کار می کنم. سال 1992 بود که می خواستم از صنعت بانکداری خارج شوم. با صحبت هایی که با استیو کرده بودم قرار بود که وارد شرکت آن ها شوم. یه روز استیو به من گفت:«یادت نره که این جا ما تجارت بزرگی نداریم، می خواهیم تجارتی کوچک اما ادامه دار داشته باشیم. مخاطبین شرکت ما، افرادی هستند که تو همیشه با آن ها در ارتباط خواهی بود، پس رفتار تو با آن ها و عملکرد تو در مناسبات کاری با آن ها تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یا شکست شرکت در دراز مدت خواهد داشت. زمانی که می خواهی با آن ها معامله کنی، یادت باشد به جای این که همه چیزها را برای خودت بخواهی،سعی کن همیشه سودی هم برای دیگران کنار بگذاری و آن ها را هم خوشحال و راضی نگه داری.»

از آن روز من این نصیحت را آویزه گوش کرده و بارها آن را به کار گرفته ام. از زمانی که من به این شرکت آمده ام، در هر قراردادی این موضوع را مد نظر قرار داده ام و می بینم که همکاران کمتر به این موضوع اهمیت می دهند. البته در گذشته خیلی بیشتر به این موضوع پرداخته می شد تا امروز. فکر می کنم که این روزها همه سعی می کنند که با مشاوره با وکلا و مشاوران خود بتوانند از دادن هر امتیاز کوچکی به طرف قراردادشان طفره بروند. آن ها تجارت را شبیه مسابقه طناب کشی کرده اند که هر کسی می خواهد طناب را تا جایی به طرف خود بکشد که طرف مقابل کاملا از پای بیفتد. مهم تر از همه، بعدها هم دیدم که این مشاوران به سراغ کار خود می روند و این،ما هستیم که در آینده باز هم تجارت خواهیم پرداخت. ممکن است که در یک مورد معامله، این کار جواب دهد اما اگر بخواهیم کاری ادامه دار و دراز مدت داشته باشیم، حتما باید دیگران را هم منتفع کنیم.

جمله مورد علاقه بیل گیتس

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24