Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور آخرین روز کاری هفته گذشته در جزیره مرجانی کیش...

کیش اینوکس ٢٠١۶ چگونه به خط پایان رسید؟ / حضور خارجی ها نقطه تمایز این رویداد بود...

بورس24 : سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور آخرین روز کاری هفته گذشته در جزیره مرجانی کیش، در قالب نمایشگاه کیش اینوکس 2016 پس از 4 روز کاری موفق به کار خود پایان داد.

گفتمان فعالان اقتصادی...

کیش اینوکس 2016 در روزهای برگزاری توانست، برای تمامی فعالان اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری، بانک ها، شرکت های بیمه ای، صاحبان پروژه های پر بازده و نیز مجریان و دست اندرکاران طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری کشور در بخش های بازار سرمایه، انرژی، معادن، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی در حوزه های دولتی و خصوصی شرایطی را فراهم آورد تا بتوانند، به نحوی تمامی اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست اندرکاران حوزه های مورد مورد نظر دنبال نمایند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارائه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهم ترین اهداف برگزارکنندگان کیش اینوکس 2016 بوده است.

الگوهای تامین مالی جدید و...

همچنین در این نمایشگاه جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارائه جدید ترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری از دیگر اهداف در نظر گرفته شده کیش اینوکس 2016 بود، که اهداف در نظر گرفته شده با موفقیت در این نمایشگاه 4 روزه دنبال شد. همچنین این نمایشگاه از لحاظ کیفیت و تعداد بازدید کنندگان متفاوت تر و بهتر از دوره های گذشته برگزار شد.

سرمایه گذاری حق بیمه ها در بورس و فرابورس

مدیر عامل بیمه ما در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در خصوص وضعیت بیمه ما گفت: طبق آئین نامه 60 که در بیمه مرکزی تدوین شده، حق بیمه ها را باید در بانک ها سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: همچنین باید بخشی از حق بیمه ها را در فرابورس و بورس سرمایه گذاری کنیم. در شرکت سهامی بیمه مدیریتی تحت عنوان مدیریت سرمایه گذاری سه اداره وجود دارد که یکی از این ادارات تحت عنوان مدیریت سرمایه گذاری است و اموال بدست آمده را در طرح های مختلف سرمایه گذاری می کنند. ما آماده سرمایه گذاری در طرح های جدید هستیم و سرمایه ها را در طرح های عمرانی و ...؛ سرمایه گذاری می کنیم.

صفدری ادامه داد: استراتژی ما بر این اصل استوار است، که در شرکت هایی سرمایه گذاری کنیم که سودش حداقل 5 درصد بیشتر از سود سپرده های بانکی باشد. چون که بایستی از عهده تعهدات آینده خود بر بیاییم که با قوانین بیمه مرکزی مغایرت نداشته باشد.

شیوه های جدید بازاریابی

به گفته وی، شرکت سهامی بیمه ما نسبت به مدت مشابه سال قبل در 6 ماهه نخست سال 95 حدود 75 درصد رشد حق بیمه داشته است، چون که آنها بر اساس شیوه های جدید بازار یابی فعالیت می کنند.

صفدری گفت: از آخرین اقداماتی که داشتیم، بیمه مسئولیت مدنی پلنگ ایرانی بوده که واقعا دنیا را تکان داده و نماینده سازمان ملل به این خاطر به بیمه ما لوح تقدیر داد.

وی افزود: ما توسط بیمه نامه های پلنگ ایرانی توانستیم روستاییان کشور را تحت پوشش قرار داده و از همه مهم تر توانستیم در رابطه با حفاظت خود پلنگ نیز کار قابل توجه ای انجام دهیم.

صفدری اذعان داشت: سرمایه شرکت 100 میلیارد تومان است. بانک ملت و صندوق بازنشستگی نیز جزو سهامدارانمان هستند و برنامه ای برای افزایش سرمایه هم در سال جاری نداریم، اما تا پایان سال 96 سرمایه خود را افزایش می دهیم. همچنین در 6 ماهه 48 درصد سود خود را پوشش دادیم و تا پایان سال هم پوشش خواهیم داد.

عملکرد 6 ماهه بیمه آسیا

ابراهیم کاردگر، مدیر عامل بیمه آسیا نیر در ادامه این نمایشگاه در خصوص این شرکت گفت: عملکرد 6 ماهه صنعت و بیمه آسیا اطلاع رسانی شده صنعت بیمه 13 و نیم درصد و بیمه آسیا حدود 23 درصد رشد را به خود دیده اند که از متوسط صنعت بیشتر بوده است.

وی افزود: شاخص دیگری که تعیین کننده وضعیت صنعت بیمه ای است، بحث نسبت خسارت می باشد. نسبت خسارت صنعت بیمه در 6 ماهه اول سال 52 درصد بوده که این نسبت برای بیمه آسیا معادل 50 درصد است و ما از نظر خسارت از رشد صنعت کمتر هستیم.

به گفته او این موارد نشان می دهد، بیمه آسیا در زمان اکنون در وضعیت مناسبی به سر می برد. وی تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال حدود 56 درصد محقق کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال بالاتر از پیش بینی را نیز محقق نماییم.

کاردگر افزود: بیمه آسیا طبق عملکرد بیشتر در ترکیب خودرو و شخص ثالث فعال است و در حال حاضر در شخص ثالث بیمه ها را به سمت سواری ها و بارکشی ها سوق داده ایم.

این مقام مسئول در این شرکت بیمه ای ادامه داد: بحث دیگر مبحث درمان است. این رشته بیمه ای موضوع مهمی است و حاشیه امن آن برای شرکت اهمیت شایانی دارد.

وی ادامه داد: رشته درمان در 6 ماهه عملکرد صنعت بیمه 30 درصد است، اما سهم بیمه آسیا حدود 24 درصد بوده و ما 6 درصد سهم درمان پایین تری داریم.

او گفت: نسبت خسارت رشته درمان در بیمه آسیا 56 درصد است و نسبت خسارت در این بیمه ای در مقایسه با صنعت بیمه کمتر است. حال با توجه به اینکه آیین نامه بیمه مرکزی در حال تغییر است سرمایه شرکت با این رقم کفایت می کند.

محمد جواد جوادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس نیز در حاشیه این نمایشگاه در خصوص استراتژی این شرکت در خصوص شرکت های زیر مجموعه خود گفت: شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس دارای شرکت های مختلف عمرانی و ساختمانی و صدافی بوده و دارای شرکت های بورسی و غیر بورسی نیز هستیم.

تخصصی کردن هلدینگ ها

وی افزود: در حال حاضر بحث تخصصی کردن هلدینگ ها مورد توجه قرار گرفته و ما در حال حاضر هلدینگ مالی، سرمایه گذاری، عمرانی، ساختمانی، درمان، دارو، و فناوری تشکیل داده ایم.

او گفت: در بخش فناوری یک شرکت در حوزه اپراتور مجازی فعالیت هایی در این هلدینگ انجام داده است که برای ورود به بورس باید ابتدا 3 سال از سودآوری این شرکت گذشته باشد تا مراحل پذیرش آن انجام صورت پذیرد.

وی در خصوص استراتژی شرکت در سخت آژند گفت: ما این شرکت را به صورت مدیریتی اداره می کنیم. این شرکت برای 5 سال رشد ارزش افزوده زیادی داشته و حدود 24 برابر نیز شده است. در واقع تداوم سیاست ما در حال حاضر حمایت از سهم است.

به گفته وی، سخت آژند حدود 18 پروژه در دستور کار خود دارد که مهمترین این پروژه ها در مشهد، چابکسر و تهران است. همچنین پروژه مشهد حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و چابکسر هم در مرحله نازک کاری است.

این مقام مسئول در دلیران پارس افزود: پروژه های دیگری هم وجود دارد که در جریان هستند. متناسب با شرایط بازار ممکن است، آنها یا پیش فروش شوند و یا بعد از تکمیل واگذار شوند.

او گفت: پروژه های تجاری برخلاف ساختمان بهتر به فروش می روند. به طور مثال پروژه چابکسر 25 درصد پیش فروش شده است.

مروری بر چهار روز نمایشگاه کیش اینوکس 2016

در روز نخست این نمایشگاه 4 روزه شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در سخنانی به ورود سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: ورود سرمایه گذار خارجی نشانه امنیت اقتصادی کشور است. تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی هم از اهداف سازمان بورس می باشد.

علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی و قاسم محسنی، عضو شورای عالی بورس نیز در پنل تخصصی بازار سرمایه به سخنرانی پرداختند و تقویت نقد شوندگی و افزایش رقابت در بازار سرمایه از محوریت اصلی سخنرانی شان بود.

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران هم در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش به تشریح مزایای راه اندازی سامانه ثامن «ثبت الکترونیکی معاملات نفتی» که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی آن است، پرداخت.

حضور 37 صنعت پایه ای کشور در بورس ...

مدیر عامل شرکت بورس تهران نیز در پنل تخصصی بازار سرمایه که در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2016 برگزار شد، با اشاره به اینکه ارزش بورس تهران به 330 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر 37 صنعت پایه ای و مهم در بورس کشور حضور دارند.

محمود رضا خواجه نصیری، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه آرمان هم در خصوص وضعیت صندوق های این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: ما در حال حاضر 7 صندوق داریم که شامل صندوق های با درآمد ثابت است و بانک شهر با سرمایه 20 هزار میلیارد تومان بزرگترین صندوق کشور است.

هادی بشیری راد، مدیر برنامه ریزی و توسعه چادر ملو نیز گفت: طرح توسعه افزایش ظرفیت گندله سازی طرحی است، که در شرکت داریم و حدود 3.4 میلیون تن به 4 میلیون تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم گندله سازی واحد های احیا ء مستقیم ارفع، غدیر و خود شرکت را که در نیمه نخست سال 96 راه اندازی می شود، را تامین نماییم. فولاد هم با حدود 97.5 درصد پیشرفت امسال به بهره داری می رسد.

تاثیر مثبت روی تمامی صنایع

سلطانی نژاد نیز گفت: برای پتروشمی هایی که خوراک مصرف می کنند افزایش نرخ ارز اثر گذار است و مقداری قیمت محصولات را افزایش می دهد اما این راه مسیری است که بایستی طی شود. چرا که تک نرخی شدن ارز به تدریج انجام خواهد شد و روی تمامی صنایع اثرگذار است.

به گفته او زمانی که ارز کالای وارداتی از ارز متقاضی به ارز آزاد تبدیل شد، این اتفاق روی بازار اثر گذار است، اما در دراز مدت روی اقتصاد نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

درباره هپکو ...

علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در خصوص معامله هپکو و واگذاری سهام آن به خبرنگار ما گفت: هپکو 9 سال پیش واگذار شده و یک سرمایه گذار ایرانی آن را خریداری کرده است، اما به دلیل عدم ایفای تعهدات خود، هنور تسویه مالیشان با سازمان صورت نپذیرفته است.

وی افزود: در زمان اکنون یک سرمایه گذاری خارجی (البته مذاکره کننده و طرف ما ایرانی است) در خواست کرده اند، جایگزین خریدار قبلی شوند. ما نیز همراهی کرده ایم و فعلا این فرآیند قطعی نشده و به محض اینکه پول خریدار آماده شود، این معامله قطعی خواهد شد که در حال حاضر مشغول انتقال وجه می باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24