Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی مزیت‌ های فراوانی برای گرد هم آمدن و برگزاری نمایشگاه‌ ها و نشست‌ های تخصصی دارد. سومین روز نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در رویداد (کیش اینوکس) با حضور پر شور مدیران و فعالان حوزه اقتصاد و بازار سرمایه همراه بود...

«کیش اینوکس» جا افتاد / ارزیابی آریا حمیدیان از رویداد مهم اقتصادی- بورسی سال

بورس24 : جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی مزیت‌ های فراوانی برای گرد هم آمدن و برگزاری نمایشگاه‌ ها و نشست‌ های تخصصی دارد.

سومین روز نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در رویداد (کیش اینوکس) با حضور پر شور مدیران و فعالان حوزه اقتصاد و بازار سرمایه همراه بود.

کیش اینوکس به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی بخش خصوصی با چندین سال تجربه تاکنون توانسته با در هم کنار قرار دادن بخش‌ های پیشرو اقتصاد ایران شامل بانک، بیمه، بورس، انرژی، و گردشگری و همچنین حضور متولیان پروژه‌ های سرمایه‌ پذیر از یک سو و حضور سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی از سوی دیگر فرصت ویژه ‌ای را برای بهره ‌برداری و توسعه سرمایه‌ گذاری و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کشور فراهم آورد.

این نمایشگاه در شناساندن ظرفیت ‌های بخش انرژی کشور به عنوان یکی از مهم ‌ترین صنایع پیشرو شامل صنایع بالادستی و پایین‌ دستی، معرفـی جدیدترین فرصت ‌های سرمایه گذاری، تبـادل اطلاعات فنی و تجاری بیـن سرمایه ‌گـذاران و مجریـان طرح‌ های سـرمایه گذاری و سرمایه ‌پذیران، شناسـاندن فضـای اقتصادی حاکـم بـر کشـور بـه سـرمایه گـذاران خارجـی و توصیـف موقعیـت اقتصـادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشـور نقش بی بدلی را ایفا نموده است.

همچنین تبـادل اطلاعات و ارتقای هماهنگی و همکاری بین شخصیت‌ های حقیقی و حقوقی مرتبط با سرمایه‌ گذاری، به‌ روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین و پیشرفته در حوز‌ه‌ های مرتبط با نمایشگاه از مزایای نمایشگاه کیش اینوکس است.

کیش اینوکس یک رویداد مهم است؛ غرفه سازی امسال تا 90 درصد بود

آریا حمیدیان، برگزار کننده نمایشگاه بین المللی کیش و مدیر عامل شرکت بهاران تدبیر کیش در خصوص وضعیت کیش اینوکس امسال و استقبال شرکت ها به خبرنگار بورس24 گفت: همزمان با اتفاقاتی که در حوزه بین المللی رخ می دهد و همزمان با گشایش های اقتصادی و تعاملات ایران با سایر کشور ها، به تبع کیش اینوکس هم متاثر از این اتفاقات است.

کیش اینوکس یک رویداد است...

وی افزود: امسال با رشد 100 درصدی مشارکت کننندگان در این رویداد روبرو بودیم. من اشاره می کنم به رویداد. چرا که بعضا کیش اینوکس را به شکل یک نمایشگاه نگاه می کنند، در صورتی که کیش اینوکس یک رویداد است.

او گفت: ما در طول این چهار روز عملا دو نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و نمایشگاه بورس بانک بیمه و خصوصی سازی را داشتیم.

مدیر عامل شرکت بهاران تدبیر کیش افزود: دو رویداد برگزار شده در کنار نمایشگاه همایش های ایران، توسعه و سرمایه گذاری در ایران بود که در 12 نشست تخصصی برگزار شد و بسیار مورد استقبال واقع شد.

او گفت: روز پنج شنبه هم 8 نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

حمیدیان افزود:در کل محتوای کیش اینوکس بسیار غنی تر شده و در مورد نمایشگاه هم حجم بالای غرفه سازی که 90 درصد بوده نشان از این دارد که شرکت ها کیش اینوکس را جدی گرفته اند.

وی تصریح کرد: البته کمیت چندان هدف کیش اینوکس نبوده و همواره به دنبال بالا بردن کیفیت بوده ایم. در این شرایط عملا احساس می کنیم اگر همین روال ادامه یابد هدف دور از دسترسی نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت بهاران تدبیر کیش گفت: در این رویداد 40 شرکت خارجی چه به شکل رسمی و به شکل مشارکت کننده در همایش ها حضور داشتند.

به گفته او 40 شرکت از کشور های ایتالیا، آلمان، سوئیس، ایالات متحده عربی، آمریکا، مالزی و انگلستان در این نمایشگاه حضور به هم رساندند.

برگزاری کارگاه های آموزشی برا ی دانش آموزان...

در جلسه نخست کارگاه آموزشی بورس که در شب نخست برپایی نمایشگاه کیش اینوکس 2016 برگزار شد، 35 دانش آموز دختر و در شب دوم نیز 45 دانش آموز پسر دبیرستانی حضور داشتند. آنها ضمن آشنایی با مفاهیم این حوزه گواهی آموزشی دریافت کردند.

این کارگاه آموزشی طی روز جاری نیز در کیش اینوکس 2016 برگزار خواهد شد و از تمامی علاقه مندان برای شرکت در کارگاه 'آموزش مقدماتی سرمایه گذاری در بورس و آشنایی با سهام' دعوت می شود تا در این دوره شرکت کنند.

راه اندازی بازار مشتقه ارز، پس از تک نرخی شدن

قاسم محسنی در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه کیش اظهار داشت: سازمان بورس به صورت جدی پیگیر راه اندازی بازار مشتقه ارزی و در مرحله نخست بازار آتی ارز است، اما از آنجایی که یکی از پیش شرط های راه اندازی این بازار، تک نرخی شدن ارز است، اقدامات بانک مرکزی باید در این زمینه بایستی نهایی شود.

محسنی تاکید کرد: دیدگاه بانک مرکزی این است که بازار مشتقه ارز بعد از تک نرخی شدن ارز و تسهیل نقل و انتقالات ارزی راه اندازی شود.

به گفته او در این بین بانک مرکزی از همسان سازی نرخ ارز تا پایان سال خبر می دهد و مشکلات نقل و انتقالات مالی نیز تا حدودی برطرف شده است. به این ترتیب راه اندازی بازار آتی ارز پس از رفع پیش نیازها تا پایان سال امکان پذیر است.

پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه بازار مشتقه ارز در راستای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز برای فعالان اقتصادی داخلی و سرمایه گذاران خارجی مفید است، گفت: افرادی که بدهی ارزی دارند در حالی که درآمد ریالی دارند یا مطالبات ارزی دارند اما هزینه هایشان به ریال است، به کمک پوشش نرخ ارز از طریق این بازار می توانند در فعالیت اقتصادی خود بهره لازم را ببرند.

برنامه های تیسا کیش غدیر ...

رضا کامرانینماینده شرکت صنعتی و بازرگانیغدیر در خصوص پروژه تیسا کیش در جمع خبرنگاران توضیح داد: کیش به عنوان مهم ترین جزیره توریستی و تفریحی جای توسعه و رونق یافتن هر چه بیشتر را دارا بوده و به این ترتیب تقاضا برای خرید ملک نیز بالا خواهد رفت.

وی افزود: انتظار ما از بازار مسکن رشد نرخ و رونق گرفتن معاملات تا پایان سال جاری است. شرکت هم اکنون سه پروژه مهم دارد که دو پروژه آن تجاری و یک پروژه نیز مسکونی بوده و 600 میلیارد تومان هم حجم سرمایه گذاری در این بخش است.

او گفت: پروژه مسکونی تیسا کیش به مرحله فروش رسیده و طی چند ماه آینده قابل سکونت خواهد شد و این مهم برای توسعه صنعت ساختمان تاثیر گذار است.

به گفته وی در کل برای جذب سرمایه برنامه وجود دارد. پروژه های متعددی داریم که یکی از آن ها جذب سرمایه از طریق صندوق است. همچنین سرمایه گذار خارجی نیاز به تضامینی دارد که با دریافت تضامین این پروژه ها را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: شرکت سه هزار میلیارد ریال سرمایه اسمی دارد که به دنبال افزایش رقم به دو برابر کنونی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این مهم از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده و این کار برای اجرای پروژه ها و تکمیل پروژه ها از جمله پروژه نارنجستان و تکمیل پروژه سعدی شیراز لازم است.

جذب سرمایه گذار خارجی در گروه ثبات اقتصادی

امیر غلامی مدیر امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در حاشیه نمایشگاه در روز سوم در خصوص حضور سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها گفت: اینکه نمایشگاه ها تا چه میزان به جذب سرمایه گذاری کمک می کنند، یک بحث کلی است، اما اینکه صرف هزینه برای نمایشگاه ها تا چه میزان منجر به سرمایه گذاری می شود، بحث آماری بوده که باید پس از نمایشگاه ها این آمار دریافت شود.

وی افزود: در مورد بحث شناخت شرکت ها برای اشخاص حقیقی این نمایشگاه ها موثر است. در کشور دو نمایشگاه برای بورس داریم که یکی در تهران و دیگری در کیش برگزار می شود.

به گفته وی، گر چه در مورد سرمایه گذاری چادر ملو از طریق افزایش سرمایه این کار را انجام می دهد، اما برای بحث جذب سرمایه گذار خارجی این مهم نیاز کامل تری می طلبد که ابزاری است که باید بر اساس شاخصه هایی صورت پذیرد.

به اعتقاد این مقام مسئول مهمترین عامل امنیت اقتصادی است و بر اساس بازگشت سرمایه سرمایه گذاران ورود پیدا می کنند.

غلامی در خصوص سود شرکت هم توضیح داد: فروش محصولات ما وابسته به قیمت فولاد خوزستان است. هر چه بحث امنیت داخلی و تولید داخلی بهتر شود، روی قیمت فروش محصولات ما تاثیر گذار است و همچنین افزایش نرخ کامادیتی های جهانی نیز روی سود و قیمت سهم چادرملو موثر است.

وضعیت افزایش سرمایه آزمایش...

غلامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر ناشران و ثبت اوراق بهادار، در حاشیه نمایشگاه بین المللی کیش در خصوص وضعیت افزایش سرمایه شرکت آزمایش گفت: این شرکت در خواست افزایش سرمایه خود را به سازمان ارسال کرده و سازمان نظر خود را در خصوص این افزایش سرمایه به مدیر عامل اعلام کرده و به عبارتی با افزایش سرمایه این شرکت موافقت نشده است.

او گفت: پس از آن شرکت مکاتبه کرد و با توجه به اینکه صورت های مالی حسابرسی شده سال 93 و 94 شرکت در سامانه کدال قرار نگرفته و بابت این سال ها مجمعی هم برگزار نشده و همچنین بحث دیگر تکالیفی بود که مقرر شد شرکت انجام دهد.

وی ادامه داد: به خاطر این مسائل قرار بر این شد شرکت صورت های مالی سال های 93 و 94 حسابرسی شده خود را در سامانه کدال بارگزاری کند و در خصوص مجمع عمومی سالیانه این دو سال نیز اقدام لازم را عمل نماید.

وی گفت: هم اکنون صورت های مالی حسابرسی تلفیقی در سامانه کدال قرار گرفته و بازرس عدم اظهار نظر کرده است.

به گفته او با توجه به اینکه حسابرس نسبت به این صورت ها عدم اظهار نظر کرده امکان برررسی افزایش سرمایه فارق از مشکلات پرونده این شرکت وجود ندارد.

ابوترابی افزود: بند 37 ماده 6 دستور العمل ثبت و عرضه اشاره دارد که اگر صورت های مالی شرکت مردود یا عدم اظهار نظر باشد، امکان صدور مجوز فراهم نمی شود.

وی تاکید کرد: در هر حال شرکت با سازمان مکاتبه کرده و قطعا این مهم بررسی خواهد شد، اما اینکه افزایش سرمایه انجام می شود یا خیر، در اختیار هیات مدیره است.

چه خبر از افزایش سرمایه ذوب؟

وی در خصوص افزایش سرمایه ذوب هم گفت: این شرکت در خواست افزایش سرمایه خود را از طریق تامین سرمایه ملت فرستاده و باید بررسی های لازم صورت پذیرد.

گفتنی است، در روز سوم نمایشگاه غرفه بورس24 پذیرای مهمانان مختلفی از جمله شهردار شهرک توریستی محمد آباد اصفهان، جوادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس، فرهنگ حسینی مدیر سرمایه گذاری هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی و همچنین سایر مدیران بازار سرمایه بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24