Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در خصوص معاملات شرکت سرامیک های اردکان گفت: با پیگیری هایی که شرکت بورس با مدیران شرکت انجام داده، مجوز ثبت افزایش سرمایه از اداره ثبت شرکت ها دریافت شد و بر روی کدال قرار گرفت.

بزرگان اقتصاد و بازار سهام به جزیره آمدند/خبرهایی از تغییرات در بورس تا بازگشایی کسرا و معامله هپکو

بورس24 : سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حالی در جزیره کیش برگزار گردید که همانند دو سال گذشته میزبان مسئولان و فعالان افتصادی و اصحاب رسانه بوده است.

به گزارش خبرنگار ما کیش اینوکس 2016 میزبان 200 شرکت داخلی و خارجی بوده و دست کم 60 خبرنگار رسانه های گوناگون این رویداد بین المللی را پوشش می دهند.

بر این اساس افتتاحیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در سالن همایش های کیش روز گذشته با سخنرانی علی اصغر مونسان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اشرف عبداله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی آغار شد.

همچنین در این همایش مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و رئیس هیات مدیره شرکت سمگا، حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس تهران و سایر مسئولان سازمان بورس حضور داشتند.

پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه که تا ساعت 19 ادامه داشت، رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیر عامل منطقه آزاد کیش و رئیس سازمان بورس به همراه سایر همراهان از غرفه های نمایشگاه کیش دیدن کردند.

در مراسم افتتاحیه چه گذشت؟

علی اصغر مونسان در این افتتاحیه به مسیر رشد و توسعه در این برهه از تاریخ اشاره کرد و اینکه برخی رویدادهای سیاسی روند رشد اقتصادی را کند نموده است .

وی افزود: ایران پس از برجام رشد نزدیک به 5 درصدی را تجربه می کند که بر اساس سیاستگذاری های اقتصادی کشور در بلند مدت باید به 8 درصد برسد.

وی گفت: ایران در سه ماهه نخست سال 2016، 22 مورد سرمایه گذاری خارجی جذب کرده که بالاترین رقم جذب سرمایه گذار خارجی از سال 2003 تاکنون بوده است.

به گفته او این مهم از لحاظ ارزش مالی معادل 4.5 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود، که این رقم تا پایان سال به 8 میلیارد دلار نیز ارتقا پیدا کند. وی تصریح کرد: این تحولات ایران را از رتبه 14 به رتبه 3 سرمایه گذار خارجی ارتقاء داده است.

در ادامه این افتتاحیه رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه تلاش همه دست اندرکاران بر پر رنگ شدن نقش بخش خصوصی در تأمین مالی از طریق بازار بدهی است، گفت: انتشار اوارق متنوع از جمله اسناد خزانه مهمترین دستاورد این بازار است که ابزار بسیار جذابی برای سرمایه گذار خارجی و داخلی تلقی می شود.

رییس سازمان بورس و اوارق بهادار با اشاره به اینکه نقش بازار بدهی به عنوان اهرمی برای توسعه اقتصاد مهم است، گفت: در کشورهای توسعه یافته دولت ها بدهی هایی با نرخ های متفاوت دارند که به این ترتیب تأمین مالی از طریق بازار بدهی با تنوع نرخ، به رشد اقتصادی کمک می کند و بدهی های دولت ها با تغییر دولت قابلیت ایجاد تنوع در نرخ را نیز خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم بازار بدهی 35 هزار میلیارد تومان است و اگر چه نسبت به بازارهای بدهی در دنیا و بازار سرمایه ایران رقم بالایی نیست، اما مقدمه و شروع خوبی برای این بازار است و امیدواریم که توسعه هم پیدا کند.

محمدی به شکل گیری اصلاحات مهم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: همکاران در بورس ها، شرکت فناوری و اطلاعات و شرکت سپرده گذاری مرکزی برنامه ریزی هایی دقیقی را در حوزه ابزارسازی انجام دادند و امید است به سرعت اوراق اختیار معامله و خرید و فروش استقراضی در سال جاری اجرایی شود.

علی اشرف پوری حسینی هم در سخنرانی خود با بیان اینکه خصوصی سازی افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارد، افزود: هم اکنون بخش خصوصی توانایی ایجاد و تاسیس پالایشگاه های بزرگ را دارد، به این ترتیب بخش خصوصی آرام آرام به اهداف خود نزدیک خواهد شد.

اهمیت مالکیت شخصی و فردی...

وی با بیان اینکه در ایران مالکیت فردی و شخصی همیشه وجود داشته، افزود: به طور کلی خصوصی سازی باید بخشی از اهداف کلان دولت برای کوچک سازی باشد.

او گفت: دولت به مرور فضای گسترده ای را در اختیار گرفت و با تغییر زمان و ورود به شرایط جدید، این احساس ایجاد شد که دولت جایگاه بزرگی در اقتصاد دارد و بازگشت به جایگاه مناسب به یکی از برنامه های اصلی ما تبدیل شد.

وی افزود: بر همین اساس دولت مقرر کرد مواردی که مالکیتی و مقرراتی در خصوص آن نیست، به بخش خصوصی واگذار شود تا فرآیند کوچک سازی دولت تسریع گردد.

به گفته این مقام دولتی طی 15 سال عمر خصوصی سازی، اقدامات زیادی انجام شده اما کارهای زیادی هم باقی مانده است.

وی تصریح کرد در سال 85 تصور مالکیت نیروگاه های تولید برق و همچنین پتروشیمی های خصوصی توسط بخش خصوصی یک رویا بود اما با تلاش دولتمردان و ارکان نظام، بخش خصوصی جایگاه قابل توجهی پیدا کرد.

از تغییرات مدیریتی تا رشد معاملات بازار سهام

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 در رابطه با شرایط پیش روی بازار سهام گفت: معاملات سهام طی ماه های اخیر رونق گرفته و این نشان دهنده این است که مردم به آینده خوش بین هستند و تعاملاتشان بیشتر ناظر بر این است که بازار آینده خوبی خواهد داشت.

وی افزود: یک دلیل افزایش حجم معاملات سهام هم تسهیل روند ها است. در واقع در بازار سرمایه مجوز صندوق ها راحت تر صادر می شود. همچنین افزایش سرمایه ها سریع تر صورت پذیرفته و امیدواریم با پیگیری این روند ها به سرعت بتوانیم هم حجم معاملات را هم افزایش داده و هم شفافیت را در بازار سرمایه ارتقاء دهیم.

محمدی در خصوص ورود بورس در تهران در تابلو بورس گفت: این جز مواردی است که دوست داریم روند سهام از بورس ها (فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی و بورس تهران) افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ما این مسیر را دنبال می کنیم تا شرکت ها بتوانند قابلیت های معامله پیدا کرده و قیمت گذاری ها دقیق تر و شفاف تر صورت پذیرد.

کسی از بازار سرمایه خارج نمی شود...

از این مقام در ساز مان بورس در خصوص شایعه تغییرات در بورس پرسیدیم که آیا تغییرات در بخش حقوقی و مدیریت فناوری سازمان و حضور علیرضا ماهیار در شرکت رایان بورس چه میزان صحت دارد؟

محمدی در پاسخ گفت: این بحث ها بیشتر شایعات است، اما ما هر طور که فکر کنیم بازار سرمایه کارآتر اداره می شود، تغییراتی نیز بر آن اساس داشته ایم.

وی تاکید کرد: در زمان اکنون اما دیگر تغییراتی در راه نیست. برخی مواقع ممکن است، در داخل بازار سرمایه جابجایی های انجام شود که داخل بازار است. به طور مثال جابه جایی آقای ماهیار ممکن است صورت پذیرد. اما بحث تغییرات داخل بازار است و کسی از بازار سرمایه خارج نخواهد شد.

او گفت: ما از همه توان افراد بازار سرمایه استفاده می کنیم و معتقدیم داخل بازار سرمایه تمامی پتانسیل های لازم وجود دارد.

محمدی در خصوص موضوع کنتور سازی و برنامه سازمان برای این شرکت گفت: به هر حال فرآیند قانونی برای این شرکت از سوی سازمان در حال پیگیری است.

هپکو واگذار می شود، مشتری پول بدهد...

میر علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی در خصوص معامله هپکو و واگذاری سهام آن به خبرنگار ما گفت: هپکو 9 سال پیش واگذار شده است و یک سرمایه گذار ایرانی آن را خریداری کرده است، اما به دلیل عدم ایفای تعهدات خود، هنور تسویه مالی با سازمان انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر یک سرمایه گذاری خارجی (البته مذاکره کننده و طرف ما ایرانی است) در خواست کرده اند، جایگزین خریدار قبلی شوند. ما نیز تا اینجا همراهی کرده ایم، اما فعلا این فرآیند قطعی نشده و به محض اینکه پول خریدار آماده شود این معامله قطعی خواهد شد.

او گفت: خریدار در حال حاضر مشغول انتقال وجه می باشد.

خبری خوب برای سهامداران "کسرا"

به گزارش خبرنگار بورس24 علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در خصوص معاملات شرکت سرامیک های اردکان گفت: با پیگیری هایی که شرکت بورس با مدیران شرکت انجام داده، مجوز ثبت افزایش سرمایه از اداره ثبت شرکت ها دریافت شد و بر روی کدال قرار گرفت.

وی افزود: پس از اینکه سهام سهامداران در سامانه معاملات شرکت سپرده شد، به زودی بازگشایی انجام می شود.

صحرایی در خصوص دلیل ابطال معاملات این شرکت گفت: البته زمانی که معامله ای ابطال می شود، طبیعی است که سهامداران منابع را از فروش سهم ، یا سپرده بانکی و ... برداشت کنند. ولی در مقررات آمده که معاملات پس از تایید بورس ها مورد تایید است. ممکن است معامله ای انجام شود ولی قطعی نشود.

وی افزود: دلیل ابطال این بوده است که با شفاف ساز ی اطلاعاتی که شرکت داد رویداد غیر عادی در شرکت نیست ولی مشاهده شد که 90 درصد نسبت به قیمت تئوریک افزایش داشته و تغییرات غیر عادی قیمت در حالی بود که داخل شرکت اتفاقی نیافتاده است.

او گفت: اخباری هم در فضای مجازی به قصد فضا سازی برای افزایش قیمت وجود داشته است.

حاشیه نمایشگاه ....

در بین غرفه های شرکتی نمایشگاه برخی غرفه های کارآفرینی کیش هم به چشم می خورد که ظاهرا برخی از زنان کیشوند صنایع دستی خود را برای فروش در این نمایشگاه آماده کرده اند.

گفتنی است، در این بین فرش دستباف، مانتو های سنتی، کیف چرم بز هم دیده شده است.

غرفه بورس24

غرفه بورس24 در روز نخست برگزاری نمایشگاه میزبان مدیران و فعالان بازار سرمایه بود.

حسن محمد تبار معاون سازمان خصوصی سازی در بازدید از غرفه بورس24 نقش رسانه ها را در توسعه بازار سرمایه و شفافیت آن بسیار موثر توصیف کرد.

او گفت: اقتصاد کشور و بازار سرمایه برای شفافیت هر چه بیشتر به رسانه ها نیازمند است.

یاشار فروهر مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس هم در بازدید از غرفه بورس24 از حضور چشمگیر این پایگاه خبری در رویدادهای مختلف بازار سرمایه تشکر و قدردانی کرد و خواستار توسعه همه جانبه فعالیت های این رسانه شد.

فرامرز مظاهری مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه توکا هم در بازدید از غرفه بورس24 خواستار استفاده از ظرفیت بورس24 در افزایش شناخت فعالان بازار سهام از شرکت های بورسی و فرابورسی در قالب بازدید های تخصصی شد.

مجید رضا پور مدیر عامل صنایع ورق دار تاراز شرکت وابسته به توکا فولاد نیز در حاشیه بازدید از غرفه بورس24 خبر از بهره برداری از پروژه 300 هزار تنی گالوانیزه توسط معاون اول رییس جمهور ظرف 10 روز آتی داد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24