Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در فلزات اساسی با بهتر شدن اوضاع اقتصادی در کشور چین با وجود افزایش قیمت دلار در مقابل دیگر ارزها شاهد افزایش یافتن قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی بودیم که تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه کشور نیز داشت

پیش به سوی ارتفاع ٨٠ هزار پایی !

تیم بولتن 24 در طول هفته با بولتن بنیادی، بولتن تکنیکال و بولتن آموزش بروز خواهد شد و در روز جمعه با مجموعه گزارشات هفتگی بازار به همراه اخبار، کدال و همچنین بولتن بنیادی و تکنیکال با دسترسی آزاد در خدمت خوانندگان محترم خواهد بود.

این گزارش ، در چند بخش اصلی ارائه خواهد شد و هر یک از این موارد شامل زیر مجموعه هایی ست که سرفصل های این شماره از بولتن به قرار زیر خواهد بود:

  • عملکرد بازار بورس
  • تحلیل بنیادی
  • صنعت قند و شکر (بخش سوم)
  • بررسی تکنیکال
    • داده پردازی ایران
    • پالایش نفت بندرعباس
  • هفته نامه کدال
    • عملکرد شرکت ها
    • آگهی مجامع
    • تصمیمات مجامع
  • مجله خبری
    • تحولات سیاسی
    • تحولات کلان اقتصادی
    • از دولت و مجلس چه خبر!!!
    • تحولات بورس

عملکرد بازار بورس

جزئیات بیشتر با زبان نموداری در زیر آورده شده است. ضمن آنکه در ادامه مقایسه شاخص شناور آزاد و شاخص کل آورده شده اند.

بررسی بنیادی

  • صنعت قند و شکر (بخش سوم)

شکر از کالاهایی ست که همواره دولت نگاهی خاص به آن داشته است به این معنا که به دلیل نیاز داخلی و عدم توانایی صنعت بومی در تامین نیاز های کشور، توجه به قیمت گذاری و واردات ان از اولویت ها بوده است. همین موضوع سبب شده که صنعت قند و شکر با حاشیه سود حداقلی به کار خود ادامه دهد و سودآوری متزلزل آنها را به گزینه های نسبتا پر ریسک در بازار تبدیل کند اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه، تحرکات و نوسانات قیمتی شدیدی ست که این شرکت ها در بازار سرمایه تجربه می کنند و همین موضوع این صنعت را برای سهامداران خرد جذاب نموده است. با همین مقدمه سعی خواهیم کرد نگاهی به شرایط بنیادی شرکت های صنعت قند و شکر با دیدگاه کلان بیاندازیم.

ویژگی های شرکت های مورد بررسی:

در بررسی بنیادی زیر تلاش می شود شرکت های صنعت صرفا از بالا نگاه شوند تا مزایای کلی و شرایط بودجه این شرکت ها در مقایسه با یکدیگر با ابزاری یکسان ارزیابی شوند. در این جدول در قدم نخست تلاش شده است تا از سه فاکتور مهم حاشیه سود برای مقایسه استفاده شود. لازم به ذکر است که

  • هرچقدر حاشیه سود (ناخالص، عملیاتی و خالص) بیشتر باشد عموما بهره وری در شرکت بالاتر است.
  • از میانگین سه ساله اخیر برای مقایسه گزارش فعلی استفاده شده است تا برای هر شرکت ملاک درستی از قیاس در اختیار باشد.
  • هرچه اختلاف حاشیه سود های سه ساله با آنچه در جدول وجود دارد بیشتر باشد نشان از بودجه محتاطانه یا جسورانه شرکت است و در صورت نزدیک بودن این اعداد به یکدیگر عملا بودجه واقعی پیش بینی شده است.
  • شرکت های در حال توسعه که حاشیه سود کمی دارند می توانند با جهش سودآوری همراه گردند.

شرایط سودآوری و حاشیه سود به شرح زیر قابل تفسیر است:


در نمودار زیر بازدهی حقوق صاحبان سهم (ROE)، نسبت (P/E)،(P/B) و (P/S)را مشاهده می نمایید. لازم به ذکر است که برای شرکت ها عموما هرچه حقوق صاحبان سهم بالاتر باشد عملا ریسک های سودآوری کمتر خواهد شد و برای سه نسبت دیگر هرچه کمتر باشند ـ بسته به شرایط هر شرکت ـ می تواند نشانه پتانسیل بالاتر در رشد قیمتی به واسطه فعالیت عملیاتی شرکت گردد.

در خصوص توضیحات پیرامون شرکت می توان به این نکته اشاره نمود که معیار سود و مبالغ مندرج در جدول مطابق برآوردها و همچنین بر مبنای گذشته شرکت یا بودجه فعلی می باشد و احتمال تغییر در آن وجود دارد. نرخ شرکت در بودجه هر چقدر کمتر باشد، ریسک های احتمالی شرکت برای عدم پوشش سود کاهش خواهد یافت و پتانسیل های تعدیل مثبت سود افزایش می یابد.

بررسی تکنیکال

الف) داده پردازی ایران

مداران کمتر از 4 ماه پیش برای نخستین بار در بولتن تکنیکال معرفی شد و پیشنهاد خرید این سهم در آن زمان با بازدهی خالص بیش از 60 درصد مواجه شد. این بار سهم پس از اصلاح مناسب قیمتی در کف کانال ترسیم شده قرار گرفت و با توجه به کندل روز آخر، مجددا در لیست سهام ارزنده قرار گرفت.

این سهم برای رشد مقاومت های 370 الی 380 تومان را پیش رو دارد و در صورت توانایی شکست این محدوده اهداف بعدی برای سهم ذکر خواهد شد. با توجه به حد ضرر 310 تومانی برای خریداران، بررسی این سهم از زوایای مختلف خالی از لطف نخواهد بود.

ب )پالایش نفت بندرعباس

شبندر پس از یک رشد پر قدرت طی ماه های اخیر در حال تکمیل اصلاح خود در بازه میان مدت است. این گونه به نظر می رسد که طی روزهای آتی نوسان سهم در محدوده 530الی 490 تومان ادامه یابد و خریداران در محدوده منفی می توانند سهم را زیر نظر داشته باشند.

با توجه به شرایط ایده آل سهم برای صعود و اعتبار مناسب باند پایینی چنگال اندرو افت به زیر 490 تومان بعید به نظر می رسد ضمن آنکه تا زمان شکست خط مقاومت 540 تومان، هنوز صعود پر قدرت سهم شروع نشده است و نوسانات سهم در این محدوده احتمالا برای سهامداران میان مدتی فرصتی مناسب جهت بررسی و خرید تلقی می شود.

هفته نامه کدال

آگهی مجامع

مجامع عادی سالیانه برای شرکت ها عموما می تواند با تقسیم سود همراه باشد اما بسته به شرایط شرکت ممکن است هیئت مدیره به پرداخت سود اقدام نکند.

مجله خبری

الف) سیاسی

در هفته اخیر روسای جمهور فنلاند و بوسنی و هرزگوین به ایران سفر کردند و دیدراهایی را با مقام معظم رهبری، رئیس تشخیص مصلح نظام و رئیس جمهور داشتند . حضرت ایت الله خامنه ای در دیدار با در دیدار آقای سائولی نینیستوو رئیس‌جمهوری فنلاند با اشاره به پدیده تروریسم به‌عنوان یکی از مصائب دردناک جامعه بشری، کشتارهای دسته‌جمعی همچون کشتار مردم یمن را بدترین نوع تروریسم خواندند و تأکید کردند: مقابله با تروریسم نیازمند اراده جدی همه کسانی است که در قدرتهای بین‌المللی نفوذ دارند و عقلای جهان، و دولتها و قدرتمندانِ با شرف دنیا باید برای علاج این پدیده، فکر و اقدام کنند. رهبر انقلاب اسلامی، موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله سوریه را نیز منطقی و بر پایه طرفداری از ملت و دولت قانونی این کشور خواندند و افزودند: امریکا و برخی دولتهای دیگر بر تغییر دولت سوریه پافشاری می‌کنند، در حالی‌که برای پایان دادن به جنگ، باید شروع‌کننده و عوامل جنگ‌افروزی مشخص شوند. رهبر انقلاب اسلامی همچنین با استقبال از افزایش همکاریها با دولت فنلاند، تأکید کردند: تفاهم‌های امضا شده بین دو دولت باید عملیاتی شوند و اجرایی نشدن آنها بازتاب نامناسبی در ذهن مردم خواهد داشت. رئیس جمهور فنلاند هم با اشاره به جایگاه و نفوذ ایران در منطقه و نقش عمده آن در مبارزه با تروریسم، گفت: ایران نهایت تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن تروریسم انجام داده و مطمئناً این کار را ادامه خواهد داد.

در ادامه استعفای سه وزیر آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش از سمتهای خود رئیس جمهور آقایان صالحی‌امیری، دانش‌آشتیانی و سلطانی‌فر را به عنوان وزرای پیشنهادی معرفی کرد که قرار است دوشنبه آینده جلسه اصلی فراکسیون با سه وزیر پیشنهادی با برگزاری مجمع عمومی فراکسیون برگزار بشود.

ب) اقتصاد از دیدگاه کلان

بانک مرکزی نرخ تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی در مهرماه سال جاری را 4/ 0 درصد اعلام کرد. طبق این داده‌ها، نرخ تورم ماهانه که طی ماه‌های اردیبهشت تا مرداد بالاتر از حد مرزی تهدیدکننده تورم تک‌رقمی (8/ 0 درصد) قرار داشته است، در شهریورماه به محدوده اطمینان تورم تک‌رقمی بازگشته و در مهرماه سال جاری نیز به میانه بازه اطمینان تورم تک‌رقمی رسیده است. بر این مبنا نرخ تورم نقطه به نقطه و میانگین در مهرماه سال جاری به ترتیب 3/ 9 و 8/7 درصد گزارش شده است. کارشناسان اعتقاد دارند که بازگشت تورم به مرز زیر 8/ 0 درصد طی دوماهه اخیر به معنای رفع تهدید برای تورم تک‌رقمی نیست، بلکه با توجه به روند انبساط حجم نقدینگی در نیمه نخست سال جاری، مهم‌ترین دستاورد اقتصادی دولت کماکان در معرض تهدید دورقمی شدن در ماه‌های آینده قرار دارد.

تک نرخی شدن ارز از از اولویت‌های سال 95 اعلام شد، اقدامی که به دلیل رانت و عدم شفافیت ارز دو نرخی از اصلاحات اساسی و زیرساختی اقتصاد به شمار می‌رفت و بر همین اساس نیز بانک مرکزی با فراهم آوردن بستر‌های لازم در سالهای اخیر، بازگشت به ساختار ارز تک نرخی را کلید زد. بر همین اساس پس از آزادسازی معاملات ارزی صرافی‌ بانک‌ها و افزایش گشایش‌های ارزی، حذف کالاهای مشمول دریافت ارز رسمی از هفته اخیر(مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از قیمت‌گذاری 20 قلم فراورده ویژه بورسی بر مبنای ارز آزاد خبر داد و دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی هم اعلام کرد براساس بخشنامه وزارت نفت، محاسبه نرخ خوراک مایع پتروشیمی‌ بر مبنای ارز آزاد انجام می‌شود.) آغاز شده و این روند در هفته‌های آینده در حذف دیگر کالاهای مندرج در این فهرست ادامه خواهد یافت. حذف کالاها در این هفته باعث شد تا نرخ ارز به حدود 3624 نیز برسد و نرخ ارز دولتی هم با افزایش چند تومانی به 3170 تومان رسید .

در این هفته در ادامه سفر روسای جمهور کشورهای مختلف اروپایی به کشور شاهد حضور رئیس جمهور فنلاند به ایران و دیدار وی با روحانی بودیم که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فنلاند برای توسعه و تعمیق سطح روابط و همکاری‌های خود 4 سند و یادداشت تفاهم همکاری شامل یادداشت تفاهم همکاری در بخش انرژی، یادداشت تفاهم همکاری در بخش ارتباطات و فناوری، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مدیریت و منابع جنگل و یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران و آژانس اعتبار صادرات فنلاند به امضاء رساندند .

در بازار های جهانی در این هفته در حالی که افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است ولی از سوی دیگر رشد تقاضای فیزیکی در بازار هند در آستانه جشن های سراسری ، مانع از افت شدید قیمت این فلز زرد شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی روزهای آینده و همچنین نشست فدرال رزرو مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود .

قیمت نفت جهانی در این هفته روند کاهشی را طی کرد که مهمترین عوامل آن انتشار گزارشی مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا و تولید نفت نیجریه و اختلافاتی میان تولیدکنندگان بر سر کاهش تولید برنامه‌ریزی شده بود .

ج) چه خبر از دولت و مجلس!

با سپری شدن یک دهه و عبور از تحریم ها، کارشناسان شرکت “Atos” برای مذاکره با مقام های رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، راهی ایران شدند. با ورود کارشناسان شرکت فناوری اطلاعات Atos و حضور در نشست مسوولان ارشد سازمان بورس، موضوع حضور این شرکت به عنوان مشاور نرم افزاری بازار سرمایه ایران مورد بررسی قرار گرفت. محتوای اصلی این نشست، نوسازی و رفع اشکالات نرم افزار معاملاتی مورد استفاده در بازار سرمایه ایران و امکان استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای جدید Atos بود.

به تازگی دستورالعملی در خصوص ضوابط اجرایی نحوه فعالیت و بازرسی کارگزاران و معامله‌گران حقوقی عضو فرابورس ایران ابلاغ شده که گفته می‌شود موجب تسهیل فعالیت و امور مرتبط با کارگزاران خواهد شد . بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران به تشریح ویژگی‌ها و مزایای مهم این دستورالعمل پرداخت و گفت: به‌منظور توسعه بازار ابزارهای نوین مالی و اتصال شبکه بانکی به بازار سرمایه، آن دسته از معامله‌گرانی که در شعب بانک اقدام به خرید اوراق از بازار ابزارهای نوین مالی می‌کنند تنها با ارسال مدارکی همچون کروکی محل استقرار و IP استاتیک سامانه برخط گروهی و مدارک هویتی و تحصیلی معامله‌گر، امکان استفاده از سامانه بر خط گروهی (ایستگاه معاملات) را دارند. به گفته وی بر اساس ضوابط جدید همچنین معامله‌گران برخط گروهی می‌توانند به‌صورت همزمان و حداکثر در یک ایستگاه معاملاتی دیگر همان کارگزاری نیز در بازارهای فرابورس ایران فعالیت کنند. این مقام مسئول تعریف معامله‌گر حقوقی در دستورالعمل را یکی دیگر از مزیت‌های آن عنوان کرده و در این خصوص گفت: معامله‌گر حقوقی شخص حقوقی است که مجوز معامله‌گری و دسترسی مستقیم به سامانه معاملات را از سازمان اخذ کرده و به عضویت فرابورس ایران درآمده استو می‌تواند روی نمادهای دارای مجوز فعالیت‌هایی از قبیل بازارگردانی را انجام دهد.

صنایع بورسی

در فرآورده های نفتی و پالایشگاهی ؛ گروه پالایشگاهی در هفته اخیر معاملات پر نوسانی را شاهد بودند و اعلام خبرهایی از بازار جهانی نفت و افزایش قیمت برخی محصولات فرعی باعث کاهش و افزایش قیمتها در نمادهای این گروه شد . این امر در حالی بود که در این بین برخی نمادها همچون شپنا و شبهرن با توجه به حمایت سهامداران عمده خود تقریبا در تمام طول هفته روند مثبتی را تجربه کردند .

اما از مهمترین خبرهای تاثیر گذار این گروه در این هفته، در بازارهای جهانی افزایش سه برابری ذخیره نفت آمریکا بود که روند رو به رشد نفت را نزولی کرد . در بازارهای داخلی اما اکثر خبرها مثبت بود که از جمله ان افزایش قیمت محصولات فرعی پالایشگاهها از جمله نفتا، لوبوکات، وکیوم باتوم، انواع حلالها و گوگرد بود که البته بخشی جزئی از درآمدهای پالایشگاهی را شامل می شود .

در محصولات شیمیایی؛ در این هفته در گروه شیمیایی و شرکتهای پتروشیمی همچون روال دو سه سال اخیر خبرهای حاشیه ساز و البته با نکات منفی تنها نکته قابل توجه این گروه بود و معاملات نمادها هم با توجه به فعال نبودن سرمایه گذاران بر روی آنها و قیمت حداقلی آنها با افت روبرو نشد . اما از مهمترین خبرهای این گروه به افزایش یافتن خوراک مایع (نفتا) و محاسبه آن با ارز آزاد برای پتروشیمی ها و همچنین انصراف هندی ها از سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی بود که در این باره رئیس انجمن پتروشیمی گفت : مسئولان وزارت نفت آیین‌نامه‌ای را برای تعیین خوراک پتروشیمی‌ها تدوین و سپس در هیات دولت به تصویب رساندند که با اصل قانون فروش خوراک که در مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب شده، مغایرت دارد. وی گفت: سوال من از مسئولان وزارت نفت این است که الان سرمایه‌گذاران که وعده می‌دادند با خوراک ۲۰ سنت گاز متان نیز صف خواهند کشید کجا هستند؟ وی با اشاره به فرمول پیشنهادی انجمن برای تعیین نرخ گاز اتان ‌گفت: ‌در فرمول ما ۵۰ درصد ارزش حرارتی و ۵۰ درصد نیز قیمت هاب‌های جهانی دیده شده بود و حتی سود شرکت ملی نفت از سود شرکت‌های پتروشیمی تعیین می‌شد که بر این اساس قیمت اتان بر اساس فرمول پیشنهادی ما حدود ۱۸۰ دلار می‌شد که البته باز بالاتر از قیمت‌های جهانی و منطقه‌ای بود. مهدوی اظهار کرد: ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که این قیمت را قبول نداریم ولی آنها در جواب گفته‌اند پس ما خوراک گازتان را قطع یا کم می‌کنیم.

در خودروسازی؛ معاملات اکثر شرکتهای گروه خودروسازی این هفته تحت تاثیر گزارش 6 ماهه خساپا و ابهامات ایجاد شده از این گزارش در مورد تغییر نکردن سود شرکت با وجود افزایش درآمدها و سرمایه گذاری ها و متوقف ماندن آن، به صورت متعادل و با حجم کم انجام شدند و تنها نمادهای خنصیر، خاهن و خمحرکه با استقبال از سوی سهامداران روبرو بودند .

در این هفته خبر مهم گروه خودورسازی جلسه کمیسون صنایع مجلس با وزیر صنعت بود که در این جلسه قرار بر رونمایی از قراردادهای خودروسازان با مجلسیون بود که وزیر در این جلسه با عنوان اینکه قرارداد اصلی هنوز امضا نشده است این قرارداد را به مجلس نبرد . یکی از اعضا کمیسیون صنایع مجلس در این باره گفت : به اعتقاد نمایندگان قرارداد جدید رنو با ایدرو و مشارکت این شرکت با ایران‌خودرو و سایپا رقابتی را در بازار ایجاد نمی‌کند. البته نمایندگان تأکید داشتند وزیر درباره تعهداتی که طرف خارجی باید در این قراردادها اجرایی کند هم باید توضیحاتی دهد، چراکه هنوز مشخص نیست ما چه ضمانت‌هایی را از طرف خارجی برای الزام او به اجرای تعهدات گرفته‌ایم. همچنین این پرسش که آیا ما در این قراردادها همچنان مونتاژکاری محصولات خارجی را انجام می‌دهیم یا واقعا تکنولوژی هم وارد کشور می‌شد مطرح شد . همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس درباره جلسه با وزیر صنعت گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، وزارت صنعت نمی‌تواند بیش از ۲۰ درصد در بازار خودرو سهم داشته باشد که باید مشخص شود میزان سهم وزارت صنعت در بازار خودرو با اجرایی شدن قرارداد جدید سازمان گسترش و رنو به چقدر خواهد رسید.

در این هفته همچنین با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری دارایی ها سه شرکت ایران خودرو دیزل، تولید محور خودرو و چرخشگر از فروش سهام بانک پارسیان خبر دادند .

در فلزات اساسی با بهتر شدن اوضاع اقتصادی در کشور چین با وجود افزایش قیمت دلار در مقابل دیگر ارزها شاهد افزایش یافتن قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی بودیم که تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه کشور نیز داشت . این در حالی بود که گزارشات خوب قملی و فخوز نیز دلیل دیگری برای رشد قیمت نمادها بود . نکته قابل توجه در این گروه افزایش حجم و ارزش معاملات به خصوص در زیر مجموعه فولادی به بیشترین مقدار خود در چند ماهه اخیر می توان اشاره کرد که در صدر آن فولاد مبارکه با حجم معاملات نزدیک به 90 میلیونی بود .

از جمله اتفاقات جالب توجه در این گروه اعلام افزایش 320 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها از سوی ذوب آهن در سامانه کدال بود که در این باره ابوترابی رئیس اداره نظارت بر ثبت و انتشار اوراق بهادار اعلام کرد این افزایش سرمایه هنوز به تایید نرسیده است و تنها نظر حسابرس و بازرس این شرکت است .

بانک؛ در هفته جاری شاهد افزایش هیجان و حجم معامات در گروه بانکی بودیم و در برخی از نمادها نیز شاهد افزایش تقاضا در نمادهایی همچون وانصار و حکمت بودیم. در مهمترین اتفاق این گروه وزارت دارایی انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که متعاقب تصمیم شورای اجرایی مقررات اتحادیه اروپا، اقدام به آزاد کردن اموال مسدود شده وبصادر کرده است.

گروه رایانه ؛ در این هفته بیشترین توجه بازار را به خود جلب کرده بود. آپ همچنان پرتقاضا است و برخی صحبتها از افزایش بیشتر قیمت این سهم حکایت دارد . اما موضوع پر مناقشه این گروه مناقصه کنتورهای فروشگاهی بود که بار دیگر خبر ساز شد و شرکتهایی مانند مداران و رکیش را با تقاضای شدید مواجه کرد، که در ادامه مداران شفاف سازی خود را در مورد عدم تاثیر این مناقصه در صورت برنده شدن در سال جاری بر روی کدال قرار داد و رکیش نیز متوقف شد. ضمن اینکه بر طبق این مناقصه مرقام نیزدر آن شرکت کرده است و باید منتظر بازگشایی و شفاف سازی های بعد از این باشیم .

در گروه قند و شکر ؛ انتشار خبر پوشش بخشی از بدهی های این شرکتها توسط دولت هفته ای تقریبا مثبت را برای آنها رقم زد .

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24 - تیم تحلیل و خبر بولتن 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24