Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذاران همچنین بر اظهارنظرهای اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و نیز داده هایی که از اقتصاد انگلستان منتشر خواهد شد تمرکز خواهند کرد.

پیش بینی رونق در برخی بازارهای خاص

اندکی بیش از دو هفته دیگر، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می شود و طبیعی است که اخبار آن تاثیر بزرگ تری بر بازارهای مختلف خواهد داشت. سرمایه گذاران همچنین بر اظهارنظرهای اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و نیز داده هایی که از اقتصاد انگلستان منتشر خواهد شد تمرکز خواهند کرد. در واقع در ماه های آینده به ترتیب انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، افزایش نرخ های بهره در این کشور و آغاز روند جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، مهمترین رویدادهایی هستند که بر بازارها تاثیر خواهند گذاشت. این هفته نرخ رشد اقتصاد آمریکا و انگلستان در سه ماهه سوم امسال منتشر می شود و نیز موسسه مارکیت اکونومیکس وضعیت بخش های تولید کارخانه ای و خدمات آمریکا، منطقه یورو و انگلستان را اعلام خواهد کرد. کارشناسان معتقدند طی دو تا سه هفته آینده، رفتار کلی سرمایه گذاران احتیاط آمیز خواهد بود.

بر میزان نوسان ها افزوده می شود

امروز دوشنبه در آغاز معاملات هفته در بازارهای جهان، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب با 0.6 درصد و 0.7 درصد کاهش به 51.4 دلار و 50.5 دلار در هر بشکه رسیده است. خبرهایی که اخیرا از بازار نفت منتشر شده زمینه را برای ثبات قیمت ها در محدوده های کنونی فراهم کرده است. روز گذشته اعلام شد وزیر انرژی روسیه به ریاض سفر کرده تا با همتایان خود از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دیدار و گفتگو کند. چندی پیش روسیه اعلام کرد در برنامه کاهش عرضه نفت از سوی اوپک، شرکت خواهد کرد. پایان ماه آینده میلادی نشست رسمی اوپک برگزار می شود و قرار است در آن در باره کاهش تولید راهی پیدا شود. تلاش هایی که اخیرا برای تدوین برنامه بالا بردن قیمت نفت انجام شده نشان می دهد این بار اوپک و روسیه قصد دارند اقداماتی انجام دهند و موضوع تنها در حد حرف نیست. از دید برخی تحلیلگران تحولات اخیر در بازار نفت به رشد قیمت ها منجر می شود اما افزایش زیاد نخواهد بود زیرا از یک سو تقاضا رشد قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و از سوی دیگر قرار نیست عرضه خیلی کاهش پیدا کند. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

پیش بینی عملکرد مثبت طلا

امروز قیمت طلا با 3 دلار کاهش به 1263 دلار در هر اونس رسیده است. بازار طلا در دو هفته اخیر وضعیت خوبی نداشته و قیمت ها نسبت به ابتدای ماه جاری میلادی پایین تر قرار دارند. عامل اصلی کاهش قیمت ها پیش بینی افزایش نرخ های بهره در آمریکا در آینده نزدیک یعنی ماه دسامبر است. برخی تحلیلگران معتقدند ریسک انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به رشد قیمت فلز زرد منجر خواهد شد اما اگر در این انتخابات هیلاری کلینتون پیروز شود ریسک بزرگی اقتصاد آمریکا را تهدید نخواهد کرد زیرا انتظار می رود او در اغلب حوزه ها، رویه های پیشین را ادامه دهد. تا دو هفته آینده که انتخابات برگزار می شود، اخبار آن و نیز وضعیت دلار بر قیمت طلا تاثیر خواهد داشت. برای هفته پیش رو، هم سرمایه گذاران و هم تحلیلگران پیش بینی کرده اند قیمت طلا رشد خواهد کرد. هفته پیش قیمت ها 1.6 درصد افزایش یافت اما بازار طلا وضعیت بسیار خوبی که در نیمه نخست سال جاری میلادی داشت از دست داده است. این هفته به دلیل انتشار گزارش های مهم از اقتصاد آمریکا و سخنرانی برخی اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی این کشور انتظار می رود نوسان قیمت طلا زیاد باشد. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

احتیاط و امید

آسیا. امروز شاخص های مالی در برخی بازارهای بزرگ آسیا نوسانی محدود داشته و شاهد احتیاط سرمایه گذاران هستیم. این هفته خبری از اقتصاد چین منتشر نخواهد شد و انتظار می رود بازارهای مالی در آسیا بیشتر تحت تاثیر گزارش ها از اقتصاد اروپا و آمریکا باشند. در هفته های اخیر خبرهای اقتصادی و نیز اخباری که از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر گذاشته و هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم تاثیر این اخبار بیشتر می شود. رقابت های دو رقیب انتخابات ادامه دارد و کمی بیش از دو هفته دیگر انتخابات برگزار خواهد شد. بدین ترتیب انتظار می رود نوسان ها در بازارهای مالی بیشتر شود. سرمایه گذاران در بازارهای آسیایی ریسک های مختلفی را احساس می کنند و به همین دلیل با احتیاط رفتار کرده اند.

اروپا. این هفته خبرهای مهم از اقتصادهای بزرگ اروپا منتشر می شود. امروز وضعیت بخش های تولید کارخانه ای و خدمات در منطقه یورو و برخی اقتصادهای بزرگ آن در ماه جاری میلادی منتشر می شود. البته اعداد و ارقامی که منتشر می شود اولیه هستند اما تااندازه زیادی مشخص خواهند کرد اوضاع چگونه است. احتمال احتیاط سرمایه گذاران زیاد است زیرا به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم و بعید است شاهد ریسک پذیری در بازارهای مالی باشیم.

آمریکا. طی حدود دو ماه باقی مانده تا پایان سال جاری میلادی، دو رویداد مهم در آمریکا اتفاق خواهد افتاد که تاثیری پایدار بر بازار مالی این کشور خواهد داشت: انتخابات ریاست جمهوری و افزایش نرخ های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور. هر دو رویداد ریسک هایی را متوجه بازار مالی آمریکا خواهند کرد و به همین دلیل تا پایان سال احتمال آنکه سرمایه گذاران با اطمینان کامل به آینده، تصمیم گیری کنند کم است. این هفته همچنین نرخ رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول امسال منتشر می شود. اکثر گزارش های اخیر از اقتصاد این کشور مثبت بوده اند و انتظار می رود گزارش یاد شده نیز امیدبخش باشد. البته نهادهای تحلیلگر پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی را کاهش داده اند. در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

احتمال رونق بازار کم است

امروز قیمت فلزات پایه اندکی افزایش یافته است. قیمت مس اکنون 4620 دلار است. اگر آنطور که پیش بینی شده، نوسان ارزش دلار این هفته زیاد و روند تغییرات آن صعودی باشد، قیمت فلزات پایه باز هم کاهش خواهد یافت. این هفته خبری از اقتصاد چین منتشر نمی شود اما وضعیت بخش های تولید کارخانه ای در اقتصادهای بزرگ در ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد. این بخش ها مصرف کنندگان بزرگ فلزات پایه هستند در نتیجه محتوای گزارش های یاد شده سبب نوسان قیمت این فلزات خواهد شد. افق بازار فلزات پایه مانند هفته های پیش تحت تاثیر تغییرات ارزش دلار و وضعیت عرضه و تقاضا قرار خواهد داشت. خبرهایی از وضعیت تولید در معادن بزرگ این فلزات منتشر شده و بر مبنای این خبرها پیش بینی هایی در باره میزان عرضه مطرح می شود. گفته شده بازار روی افقی مثبت دارد زیرا بازار آن با کسری عرضه مواجه است. در باره مس پیش بینی های چندان امیدبخش نیست زیرا در آستانه فصل کاهش فعالیت های ساخت و ساز در چین هستیم و نیز بازار این فلز مازاد عرضه دارد. پیش بینی شده در ماه های آینده برخی اقدامات حمایتی از سوی دولت چین انجام شود. دولت چین اقدامات حمایتی خود را به صورت سرمایه گذاری در زیرساخت ها انجام می شود و این بخش جزء مصرف کنندگان فلزات پایه است. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن سرب در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

دلار در مسیر رشد

امروز ارزش دلار در برابر یورو 0.2 درصد افزایش یافته است. در هفته پیش رو، خبرهای مختلفی از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود اما گزارش نرخ رشد اقتصاد آمریکا و نرخ رشد انگلستان در سه ماهه سوم امسال، تاثیری بزرگ بر ارزش دلار و پوند خواهند داشت. روند تغییرات ارزش پوند در هفته های اخیر نزولی بوده و تحلیلگران معتقدند حتی اگر گزارش های این هفته از اقتصاد انگلستان مثبت باشد بعید است ارزش پوند رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد زیرا سرمایه گذاران نگران تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند و نیز تدابیر انبساطی که بانک مرکزی انگلستان برای حمایت از رشد اقتصاد اتخاذ کرده سبب کاهش ارزش پوند خواهد شد. از سوی دیگر انتظار می رود روند رشد ارزش دلار ادامه یابد زیرا خبرهای منتشر شده از اقتصاد آمریکا مثبت هستند و بانک مرکزی این کشور قصد دارد سیاست های حمایتی خود را محدود کند. پیش بینی شده این اقدام در ماه دسامبر انجام شود و نرخ های بهره 0.25 درصد بالا برده شود. این هفته همچنین گزارش هایی از وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای آمریکا، منطقه یورو و انگلستان منتشر می شود که بر ارزش دلار، یورو و پوند تاثیر خواهد داشت. انتشار این گزارش ها از امروز شروع می شود. در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

تقویم اقتصاد جهان

امروز گزارش هایی از شاخص های اقتصادی فرانسه، آلمان، منطقه یورو و آمریکا منتشر می شود. در زیر جدول این گزارش ها به ترتیب انتشار نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24