Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گزارشات رسیده حاکی است که چینی ها بعداز اتمام تعطیلات خود در چند روز اخیر ، بازار را با افزایش قیمت آغاز کرده اند گرچه بعضی کارشناسان دلیل افزایش قیمت را منتسب به مواد اولیه مانند ذغال سنگ و رشد ۴% سنگ آهن می دانند...

آغاز نیمه جان بازارها

بورس24 :ابتدای هفته جاری بازارها هنوز حالت نیمه فعالی داشته و رخداد خاصی در این بازار به ثبت نرسید. کم رمقی و رفت و برگشت قیمتی در بازار فولاد ، کاهش بهای پلیمرها در بازار آزاد و انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید ، دورنمای مبهم غالب بازارها و بازگشت آرام فعالان بازار بر سر کارهای خود را می توان از ویژگی های اصلی معاملات روز شنبه به شمار آورد. به نظر می رسد روزهای پیش رو وضعیت بهتری را در بازار شاهد باشیم.

بازار پتروشیمی

در روز ابتدایی معاملات در هفته جاری شاهد عقب نشینی آرام قیمت ها در بازار پتروشیمی با محوریت پلیمرها بوده ایم. این در حالی بود که در بازار نیمه فعال پلیمرها ، غالب داد و ستدها با کاهش قیمت رو به رو شدند که نشان دهنده برتری عرضه بر تقاضا و همچنین کم رمقی معاملات است. در هر حال با توجه به انتظار برای اعلام قیمت های پایه در روز یکشنبه و کم رمقی بازار ، هنوز نمی توان جهت گیری کاهشی را برای این بازار ترسیم کرد اما رخداد مطلوبی برای کل بازار به شمار نخواهد آمد. در معاملات بورس کالا نیز شاهد رخداد خاصی در معاملات محصولات نفتی و پتروشیمی نبوده ایم که باز هم انتظار برای آینده را در بدنه بازار ترسیم می کند.

برخی از مهم ترین معاملات محصولات نفتی و پتروشیمی در بورس کالای ایران

نام کالا

تولید کننده

نوع قرارداد

قیمت پایه عرضه ریال

قیمت پایانی میانگین ریال

عرضه تن

تقاضا تن

حجم معامله تن

وکیوم باتوم

پالایش نفت بندرعباس

نقدی

5,672

6,239

15000

127500

15000

قیر PG6416

نفت پاسارگاد تهران

نقدی

7,576

7,576

2000

2000

2000

پلی اتیلن ترفتلات نساجی Super Bright TG641

پتروشیمی تندگویان

سلف

29,281

29,952

297

440

297

بازار پتروشیمی ها در هفته ای که گذشت: نگاه به آینده در بازار پتروشیمی ها

با توجه به تعطیلات پیشین در هفته گذشته که بخشی بزرگی از فعالیت ها را محدود ساخت ، آرامشی نسبی در معاملات حاکم بود که حجم داده های قابل مخابره را محدود ساخت.

هرچند که حجم معامله پلیمرها در بورس کالا کاهش یافت ولی باز هم وضعیت کلی در بازار پلیمرها متعادل ارزیابی شد زیرا تقاضای صنایع پایین دستی نیز به نسبت کاهش یافته بود. با توجه به آغاز مجدد فعالیت ها در هفته پیش رو ، از هم اکنون می توان انتظار داشت تا حجم فعالیت های تولیدی و تجاری افزایش یافته و بازار پر رونقی را شاهد باشیم. در هر حال با توجه به از سر گرفتن فعالیت ها ، انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید و تقویت نسبی قیمت های جهانی ، می توان به بهبود حجم معاملات در بورس و بازار در هفته پیش رو امیدوار بود.

در هفته گذشته کاهش 5.86 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا ، عقب نشینی 40 درصدی تقاضا و همچنین افت 11.98 درصدی حجم معامله پلیمرها را می توان مهمترین رخدادهای آماری بورس کالا برای این گروه کالایی برشمرد. این موارد نشان می دهد که التهاب در بازار کاهش یافته و به صورت دقیق تر ، هجوم تقاضای به گریدهای پرمخاطب همچون گذشته ، دیگر وجود ندارد. مقایسه حجم عرضه و تقاضا نشان می دهد که در برابر هر 1 تن عرضه ، 1.72 تن تقاضا وجود داشته است که از آرامش کلی در بازار حکایت کرده و سیگنالی است که نشان می دهد واسطه گری و سفته بازی تضعیف شده است. البته باید این نکته نیز اشاره داشت که عدم امیدواری نسبت به التهاب آتی در بازار ، خود دلیلی برای کاهش تقاضا به شمار رفته زیرا افت 40 درصدی تقاضا ، رخدادی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی عبور کرد. در هر حال بازار از هم اکنون به استقبال قیمت های پایه خواهد رفت که ممکن است افزایشی باشد.

در هفته گذشته به رغم کاهش حجم عرضه ها شاهد بودیم که عرضه گریدهای جذاب افزایش یافت که کاهش حجم تقاضا و تضعیف جذابیت واسطه گری نیز یکی از دلایل کاهش حجم تقاضا به شمار می رود.

در معاملات محصولات شیمیایی نیز شاهد بودیم که حجم عرضه ، تقاضا و حجم معامله همگی کاهش یافتند که باز هم نشانه ای از عقب نشینی بازار در روزهای سرد سال به شمار می رود. در هر حال هنوز جذابیت بالای سود کاستیک ، ترکیبات الکلی ، استایرن منومر و مخصوصاً دی اتیل هگزانول هنوز بالاست ولی ممکن است جذابیت دی اتیل هگزانول موسوم به 2EH همچون سال های قبل باز هم بالابوده و یا حتی افزایش یابد.

مهمترین رخدادها در بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته:

  • کاهش 5.86 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا و عرضه 59 هزار و 557 تن در هفته گذشته
  • کاهش 40 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا که نشان دهنده کاهش محسوس جذابیت واسطه گری و سفته بازی و حتی بی اعتمادی به آینده بازار و افزایش حجم عرضه هاست.
  • کاهش 11.98 درصدی حجم معامله پلیمرها معادل افت 6 هزار و 957 تنی و نهایتاً معامله 51 هزار و 123 تن از انواع پلیمرها که نشان دهنده رونق نسبی داد و ستدها به رغم تعطیلات گسترده هفته گذشته است.
  • ثبت 1.72 برابری تقاضا به نسبت عرضه ها که کمترین حد از ابتدای تیرماه تاکنون بوده و همچنین نشان دهنده آرامشی کلی در بازار و کاهش جذابیت گریدهای پرمخاطب و افزایش عرضه گریدهای جذاب است.
  • معامله 85.84 درصدی حجم عرضه ها که دلیل دیگری از آرامش نسبی معاملات به شمار می رود.
  • کاهش التهاب در معامله گریدهای جذاب در بورس کالا در کنار رونق عرضه برخی محصولات خاص و پرمخاطب
  • تأثیرپذیری بازار از تعطیلات تاسوعا و عاشورا با عقب نشینی نسبی تقاضا و کاهش فعالیت های تولیدی و تجاری
  • ادامه جذابیت گریدها و مواد اولیه تولید لوله های کشاورزی همچون گریدهای سنگین اکستروژن و سنگین لوله همچون EX3 و CRP100 در کنار پلی استایرن ها و پلی پروپیلن های نساجی همچون گذشته که با توجه به تجربه پیشین ، نسبتاً عادی به نظر می رسد.
  • بازگشت تعادل به بازار PVC ( همان گونه که پیشتر به آن اشاره کرده بودیم ).
  • بهبود عرضه پلی پروپیلن های نساجی ، 3840 پتروشیمی تبریز و برخی انواع PVC و سنگین فیلم
  • انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید در هفته پیش رو
  • کم رونقی محسوس معاملات در هفته گذشته در بازار آزاد
  • نگرانی از کاهش عرضه و تضعیف تغذیه بازار آزاد از مواد اولیه با محوریت بورس کالا
  • احتمال افزایش مجدد حجم تولید در صنایع پایین دستی و رشد تقاضا در بورس و بازار
  • گمانه زنی ها از احتمال تک نرخی شدن قیمت دلار و اما و اگرهایی در مورد احتمال افزایش مجدد بهای ارز در بازار آزاد
  • کاهش 7.05 درصدی حجم عرضه محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقمی نزدیک به 26 هزار و 800 تن
  • کاهش 7.40 درصدی حجم تقاضای ترکیبات شیمیایی در بورس کالا که نشان دهنده آرامش نسبی بازار در آغاز روزهای سرد سال است.
  • کاهش 4.70 درصدی حجم معامله محصولات شیمیایی معادل 913 تن در هفته گذشته و ثبت معامله 16 هزار و 945 تن که بالاترین حد در 3 هفته اخیر است.
  • انتظار برای بهبود حجم معاملات در هفته پیش رو در کنار ترس از افزایش قیمت های پایه

بازار فولاد

باز هم بازار فولاد آغاز هفته را با آرامشی نسبی آغاز کرد هرچند که برخی مصنوعات پروفیلی با افزایش قیمت هایی جسته و گریخته همراه بود ولی در نهایت شاهد بودیم که ضعف تقاضا باعث شد تا روند توافقی قیمت ها باز هم خودنمایی کرده همچنین اعمال تخفیف به صورت رقابت بین فروشندگان ، در نهایت بازار را با محوریت میلگرد کاهشی رقم زد. در هر حال با توجه به ضعف کلی در بازار و نیمه فعال بودن غالب بازارهای فولاد در اغلب شهرهای ایران ، نمی توان به این روند کلی قیمتی چندان هم اطمینان کرد و بهتر است جهت گیری های بیشتر را در روزهای آینده پیگیری کنیم. در هر حال عقب نشینی شکننده قیمت ها می تواند سیگنالی از ادامه ضعف تقاضا به شمار آمده و فضا را برای فعالان برجسته بازار برای مدیریت قیمت ها محدود کند هرچند که پتانسیل این رفتارها وجود داشته و دارد.

به گزارش کانال تلگرامی دیده بان فولاد؛ گزارشات رسیده حاکی است که چینی ها بعداز اتمام تعطیلات خود در چند روز اخیر ، بازار را با افزایش قیمت آغاز کرده اند گرچه بعضی کارشناسان دلیل افزایش قیمت را منتسب به مواد اولیه مانند ذغال سنگ و رشد 4% سنگ آهن می دانند ولی عده ای دیگر معتقدند که رشد زود هنگام قیمت های فولادی چین ممکن است کوتاه مدت باشد چون معمولا خریداران در ماه نوامبر بیشتر در بازار حضور دارند گزارشات می افزاید که بازار داخلی چین رونق مناسبی دارد و همین امر ممکن است مانعی برای کاهش قیمت ها در بازار صادراتی باشد افزایش 20 دلاری شمش ، افزایش 10 تا 15 دلاری انواع ورق در این منطقه گزارش شده و رسانه هایی چون استیل اوربیس از بهبود قیمت شمش در ترکیه و CIS خبر می دهند حتی ایفنا که خبرگزاری داخلی ایران بوده و در عرصه فولاد فعالیت می کند روز پنجشنبه ( 22 مهر ) از تقویت معاملات شمش در منطقه CIS خبر داده و نوشته است که شاید روزهای آتی قیمت بالاتر نیز برود همچنین خبرهای دریافتی حاکی است که فولاد خوزستان قیمت شمش صادراتی خود را نسبت به ماه قبل حدود 15 دلار بالاتر اعلام کرده که هنوز این خبر تایید رسمی نشده است با توجه به این رویدادها و عطف به سخنان نایب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران که در پایان هفته گذشته در نتیجه گیری از نشست دهمین جلسه هم اندیشی تولید کنندگان بیان کرده بودند که در جلسه آتی این نشست که محتملا فردا 24 مهر ماه رخ خواهد داد درخصوص افزایش قیمت ها با در نظر گرفتن رشد بهای جهانی میلگرد و مقاطع طویل تصمیم گیری خواهد شد.امکان افزایش قیمت در چند روز آینده نمی تواند بعید باشد البته واکنش بازار داخل را نسبت به افزایش احتمالی نرخ را نباید کتمان کرد ولی بهرحال تاثیر گذاری نرخ های منطقه ای و جهانی بر بازار داخلی همیشه یک مولفه و فاکتور نوسان نرخ بوده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد: کنترل بازار و ثبات قیمت ها از نتایج جلسات رسته های انجمن

جلسات رسته های مختلف انجمن فولاد نتایج خوبی را به همراه داشته و مورد تایید اعضای این انجمن است. رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با چیلان با تشکر از اعضای انجمن برای حضور فعال در جلسات هم اندیشی رسته ها اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ صنعت فولاد ایران، رسته های تخصصی در انجمن تشکیل شده و جلسات مستمر و منظم و هدفمند برگزار می شودکه خوشبختانه اعضای انجمن هم استقبال کرده اند و نتایج خوبی حاصل شده است.

محمود اسلامیان با اشاره به کارکرد گسترده جلسات رسته های انجمن اضافه کرد: جلسات هم اندیشی در کنترل بازار فولاد، ثبات قیمت ها و طرح و جمع بندی مشکلات واحدهای تولیدی تاثیر بسیار مثبتی داشته است و انجمن هم تلاش می کند با اولویت بندی مسائل مطرح شده در جلسات هم اندیشی و اخذ اطلاعات لازم از شرکت های عضو، در جهت انتقال آن ها به سازمان های ذیربط و پیگیری برای رفع دغدغه های تولیدکنندگان فولاد حرکت کند.

بورس انرژی:

فردا؛ عرضه 25،000 تن نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

در جریان معاملات روز جاری بورس انرژی ایران (شنبه 24 مهر ماه 95)، در بازار فیزیکی، کالاهای حلال 402، آیزوفید و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، متانول پتروشیمی زاگرس و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 17,872 تن به ارزشی بیش از 153 میلیارد و 591 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت معاملات امروز می‌توان به رقابت خریداران حلال 402 پالایش نفت تبریز اشاره کرد که در حالیکه 1،800،000 لیتر حلال 402 عرضه شده بود، بیش از 28 میلیون لیتر تقاضا برای این کالا به ثبت رساند.

امروز بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 3,665 قرارداد معادل 44,760 مگاوات ساعت به ارزش حدود 16 میلیارد و 219 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی امروز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 95/08/20، 95/08/21 ، 95/08/22 ، 95/08/23 و 95/08/24 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 95/08/22 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 95/07/28 متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز می گردد.

امروز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در کلیه نمادهای فعال، 4،000 قرارداد با ارزش بیش از 8 میلیارد و 843 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز در بورس انرژی ایران به 178 میلیارد و 654 میلیون ریال بالغ گردید.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی آتی (یکشنبه 25 مهر ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404، حلال 410، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفتای حلال 410 پالایش نفت شیراز و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد. فردا همچنین رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران بار دیگر میزبان عرضه‌های نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد مختلف خواهد بود. در کنار عرضه میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، رینگ بین‌الملل میزبان عرضه نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی اصفهان و مشهد به مقصد افغانستان هریک به حجم 5،000 تن، نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا چابهار به مقصد پاکستان به حجم 5،000 تن و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا تبریز به مقصد عراق و به حجم 10،000 تن خواهد بود.

بازار آتی :

گزارش هفتگی ؛ از معاملات آنلاین سکه در بورس کالا چه خبر؟

در روزهای ابتدایی هفته اخیر و قبل از تعطیلات ایام محرم در مجموع ۱۸۹ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۲میلیارد و ۳۹ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. به گزارشپایگاه خبری بورس کالا ، هفته گذشته ۱۸۹ سکه در ۱۱ نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در سه روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت ها نزولی بوده است.

بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز دوشنبه با انعقاد ۷۹ سکه طلا به ارزش ۸۵۳ میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز شنبه هفته گذشته با ۴۲ معامله و ارزش حدود ۴۵۳ میلیون ریال ثبت شد. همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران به ۳۰ سکه و ارزش ۳۲۴ میلیون ریال رسید .

به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

خبر:

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی مطرح کرد؛ آماده باش به تعاونی ها برای حضور گسترده در بورس کالا

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تعاونی ها باید آمادگی حضور در بورس کالایی را پیدا کنند تا با شفاف سازی و تعیین کف قیمت، کشاورزان به منفعت منطقی دست یابند. به گزارشپایگاه خبری بورس کالا نشست مشترک فعالان تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی با معاونان وزرای «جهاد کشاورزی» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» برگزار شد.

در این نشست راهکارهای رفع موانع تولید و تسهیل گری در تامین نیازهای مشترک فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی با حضور مدیران اتحادیه‌ها، تشکل‌های تامین نیاز تولیدکنندگان، مدیر عامل سازمان توسعه تعاونی های روستایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در حوزه‌های تخصصی دام و طیور، امور زراعی و باغی، شیلات و آبزیان نسبت به اعلام مسائل و مشکلات اقدام کردند.

در ابتدای این نشست محمدی مدیر کل دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از از وضعیت تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان به عنوان یک مدل موفق راهبردی حامی بنگاههای کوچک اقتصادی و اشتغالزا ارائه داد.

در ادامه نمایندگان اتحادیه و تعاونی‌های کشاورزی کشور به بیان مهمترین مسائل و مشکلات مطروحه در زمینه‌های تامین نهاده‌های کشاورزی، نوسانات قیمت فروش کالا، عدم هماهنگی و همیاری بین بخشی در تعیین قیمت منطقه‌ای برای محصولات کشاورزی، واسطه گری و سلف خری محصولات توسط دلالان و محدودیت جایگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی پرداختند.

همچنین طهماسبی معاون امور باغبانی و تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به مشکلات خرده مالکی و نظام توزیع آب و آبیاری بر نقش انسجام بخشی تعاونی ها در ساماندهی تولید کنندگان خرد در بخش تولید وفرآوری وفروش وبازاریابی محصولات باغی تاکید کرد.

رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات و پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه تولیدات دام و طیور گفت: بالغ بر ۸۰۰ هزارتن گوشت قرمز و ۹۶۰۰ هزار تن شیر تولید در کشور تولید می شود و طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزارتن مرغ و تخم مرغ صادرشده است که حضور تعاونی ها در این تولیدات در چند ساله اخیر بیشتر مورد توجه قرارگرفته است.

وی با عنوان اینکه در تعاونی های تولیدی بیشتر نگاه به مزرعه بوده و حضور این تعاونی‌ها در بازار افزایش داشته است، بر نقش تاثیر گذار تعاونی ها در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بازار محصولات دام وطیور تاکید کرد.

همچنین صفایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به سبقه تاریخی تعاونی ها در دهه های ۴۰ و ۶۰ براساس نیازهای دولت بر تغییر رویه حل مشکلات از طریق نهادهای مردم نهاد وتقویت تعاونی ها بجای دولت تاکید کرد.

به گفته رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، تعاونی ها باید آمادگی حضور در بورس کالایی را پیدا کنند تا با شفاف سازی و تعیین کف قیمت، کشاورزان به منفعت منطقی دست یابند.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی و همیاری در تامین نهاده های عرضه محصولات کشاورزی تاکید و این امر را مهمترین نقشه راه ساماندهی بازار محصولات کشاورزی مطرح کرد.

در بخش دیگری از این نشست کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایفای نقش موثر این‌گونه از تعاونی ها در ایجاد هماهنگی و کاهش هزینه های خرید و فروش محصولات کشاورزی تاکید کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مزایای تعاونیهای تامین نیاز تولیدکنندگان از قبیل صرفه جویی به مقیاس در خرید نهاده ها، هماهنگی در سیاست گذاری و ساماندهی بازار محصولات بین تولیدکنندگان، کاهش هزینه ها ی بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و ایجاد امکان کمک توسط دستگاههای اجرایی مذکور، به مجموعه تولیدکنندگان به تبیین مزایای عملی این نوع از تعاونی ها برای تولیدکنندگان خرد و کوچک در بخش کشاورزی مبادرت کرد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات تخصصی به تفکیک هر یک از گرایشها توسط دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود تا مسایل و مشکلات هر بخش از تعاونی ها بصورت تخصصی تفکیک و مورد کاوی و پیگیری جدی قرار گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24