Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هتلداری یک صنعت بزرگ، گسترده و یکی از زنجیره‌‌های مهم توسعه گردشگری در کشور می‌باشد. رشد و توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین و آسان ترین ابزار توسعه اشتغال پایدار می‌باشد. با نگاهی به کشورهای منطقه از قبیل ترکیه و امارات متحده عربی می توان به این واقعیت مهم پی برد...

این بار «هما» از بورس اقامت گرفت

*علیرضا امیر پور

برای اولین بار پای صنعت « هتلداری » به بازار سرمایه ایران باز شده است.این خبر مهم برای فعالان بازار سرمایه نشان دهنده رشد و توسعه قابل توجه صنعت هتلداری کشور و دارا بودن شاخص های مهم کمی و کیفی برای ورود به عرصه رقابت جهانی است.

جالب توجه اینجاست که « گروه هتل های هما » با برخوداری از 5 هتل 5 ستاره با حدود 800 اتاق، سوئیت و رویال سوئیت در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و بندرعباس چندسال پیش در حالی که از لحاظ صورت ها و تراز مالی زیان ده محسوب می‌شد به عنوان تسویه بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و جای بسی خوشوقتی است که در دولت تدبیر و امید با تدابیر مدیریت ارشد سازمان تامین اجتماعی و همکاران پر تلاش و صدیق سازمان این شرکت معظم توانسته است تمام فرآیندهای سخت و ضوابط پیچیده پذیرش در بازار سرمایه ایران را به عنوان یک شرکت سود ده به اتمام برساند.

بدیهی است سهام این شرکت پس از انجام اقدامات مربوط به افشای اطلاعات در سامانه کدال و درج نماد و در نهایت برگزاری جلسه معارفه و ارائه عملکرد مالی و عملیاتی به جامعه سهامداران قابلیت عرضه را پیدا خواهد کرد. به عنوان فردی که دربازار سرمایه ایران سابقه مدیریت داشته ام باید بگویم، عرضه سهام در بورس علاوه بر افزایش اعتبار شرکت در عرصه های داخلی و خارجی فرصت تأمین مالی را فراهم خواهد کرد و شرکت‌ها می‌توانند سرمایه مورد نیاز خود را از طریق انتشار سهام تامین کنند برخورداری از معافیت مالی 20 درصدی و افزایش شفافیت و بهبود شاخص‌های بهره‌وری شرکت از دیگر مزایای مهم ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه ایران است.

هتلداری یک صنعت بزرگ، گسترده و یکی از زنجیره‌‌های مهم توسعه گردشگری در کشور می‌باشد. رشد و توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین و آسان ترین ابزار توسعه اشتغال پایدار می‌باشد. با نگاهی به کشورهای منطقه از قبیل ترکیه و امارات متحده عربی می توان به این واقعیت مهم پی برد.

سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن مجموعه های عظیم اقامتی،رفاهی و گردشگری که در قالب شرکت هلدینگ رفاه و گردشگری (هگتا) فعالیت می‌کند در تلاش است ضمن حفظ و گسترش ذخائر سازمان که متعلق به جامعه شریف مستمری بگیران، بیمه شدگان و کارفرمایان است در توسعه و تعالی اقتصاد کشور همگام با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نقش آفرین و پیشگام باشد.

*مدیرعامل سابق شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و مشاور کنونی سازمان تامین اجتماعی

منبع خبر: علیرضا امیر پور،مدیرعامل سابق شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24