Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در آن روز ها تصمیم داشتم شرکتی مشاوره ای تاسیس کنم. این موضوع را به او گفتم. اولین سوالی که از من کرد این بود: « انگیزه ات از تاسیس این شرکت چیست؟» گفتم، به این دلیل که ایده های جالب زیادی در ذهنم دارم. می خواهم آن ها را در شرکت عملیاتی کنم...

هر ایده ای پول نمی شود...

بورس24 : جیم کالینز نویسنده اثر معروف « کتاب از خوب به عالی » بهترین پند زندگی خود را این گونه شروع کرده است: «ایده های خوب لزوماً به تجارت خوب نمی انجامد.»

او نوشته است: سال 1994 بود که به تازگی کتابم تحت عنوان « ساختن برای ماندن» به چاپ رسیده بود. یعنی هنوز خیلی معروف نشده بودم. همیشه دوست می داشتم ملاقاتی با پیتر دراکر داشته باشم. یکی از دوستانم او را می شناخت. از او خواسته بودم که اگر توانست ملاقاتی را با او ترتیب دهد. یک روز که به خانه آمدم، پیامی روی پیامگیر تلفن ضبط شده بود. پیام این بود: « پیتر دراکر هستم، خوشحال می شوم اگر فرصتی باشد تا شما را در کالیفرنیا ببینم. »

بلافاصله به او زنگ زدم. شخصی با حالتی عصبانی گفت: من دیگر جوان نیستم، بلند صحبت کن. من هم بلند داد زدم: جیم کالینز هستم. او هم خیلی سریع روزی را برای ملاقات تعیین کرد. براستی که یک روز با پیتر دراکر 85 ساله چقدر ارزش دارد. در آن روز ها تصمیم داشتم شرکتی مشاوره ای تاسیس کنم. این موضوع را به او گفتم. اولین سوالی که از من کرد این بود: « انگیزه ات از تاسیس این شرکت چیست؟» گفتم، به این دلیل که ایده های جالب زیادی در ذهنم دارم. می خواهم آن ها را در شرکت عملیاتی کنم.

سپس پرسید:« آیا به دنبال ایده های خوب هستی یا تجارت خوب ؛ کدامیک؟ ایده های خوب لزوماً به تجارت خوب نمی انجامد. باید بدانی که بین یک ایده خوب و عملی شدن آن، فاصله زیادی وجود دارد.» او پند دیگری هم داد. او گفت: بهترین اقدامی که می شود انجام داد، «نه» گفتن به پیشنهادهای نادرست است. دراکر بر خلاف انتظارم، کمتر صحبت می کرد و بیشتر سعی داشت گوش دهد و به قول خودش یاد بگیرد. امروز خیلی خوشحالم که به پند او گوش کردم و شرکت را تاسیس نکردم. و این یکی از بهترین پندهای زندگی من بود. او حق بزرگی بر گردن من دارد. تنها کاری که از دستم بر می آید انتقال پندهای او به دیگران است. امروز می خواهم کاری را که پیتر دراکر برایم انجام داد، من هم برای دیگران انجام دهد.

راز موفقیت مدیر عامل زیراکس

تصمیم بزرگ مدیر عامل شرکت فورد

بهترین پند زندگیم ، یا درست کار کن یا خداحافظی کن

منبع خبر: برگرفته از کتاب بهترین پند زندگیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24