Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مطمئنم آن همکاری که آن روز این پند را به من داد نمی داند که پندش چه تاثیری از خود به جای گذاشته و من چه استفاده هایی از این پند کرده ام. این داستان یک تکه کلام در بین مدیران شرکت شده است.

راز موفقیت مدیرعامل زیراکس

بورس24 : «آن مولکاهی» مدیر عامل شرکت زیراکس بهترین پند زندگی خود را با داستان گاوی که در گودال گیر کرده بود ، شرح داده است:

بهترین پند زندگی حرفه ام را خیلی اتفاقی کسب کردم. روزی در یک صبحانه کاری که برای فعالان بخش صنعت و بازرگانی تدارک دیده بودیم، یکی از همکاران به طرفم آمد و داستانی را برایم تعریف کرد. ما در آن صبحانه کاری، به طرح مشکلات موجود در صنعت می پرداختیم. او وضع موجود را به گاوی تشبیه کرد که در گودالی گیر کرده است. سپس گفت در چنین وضعیتی، باید به 3 نکته توجه کرد. اولا بررسی کنی که چطور گاو به داخل گودال افتاده، دوم این که چطور آن را از گودال خارج کنی و سوم این که چطور گاو دیگری در این گودال نیفتد. او همین را گفت و سپس کلامش در بین صحبت دیگران گم شد اما من سریع نکته اصلی را گرفتم و از آن روز به بعد آن را همیشه در کارم اعمال کردم.

هر زمان که می خواستیم تصمیمی در شرکت زیراکس بگیریم من از همین حکایت استفاده می کردم. یعنی این که اولا بفهمیم چطور این مشکل به وجود آمده ، دوم راه برون رفت از این مشکل و نهایتاً این که با قراردادن آموزه های این تجربه به عنوان علائم و نشانه هایی در مسیر خود، نگذاریم مشکل مشابه ای رخ دهد. مطمئنم آن همکاری که آن روز این پند را به من داد نمی داند که پندش چه تاثیری از خود به جای گذاشته و من چه استفاده هایی از این پند کرده ام. این داستان یک تکیه کلام در بین مدیران شرکت شده است.

منبع خبر: برگفته از کتاب بهترین پند زندگیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24