Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهمی که از اواسط هفته صف خرید شد، در میان سیگنال های بولتن ٢۴ جا داشت...این سهم برای سهامداران میان مدت در بازه ٢ ماهه می تواند جذاب باشد.

نفس های آخر تابستان، یخ بازار را می شکند؟

تیم بولتن 24 در طول هفته با بولتن بنیادی، بولتن تکنیکال و بولتن آموزش بروز خواهد شد و در روز جمعه با مجموعه گزارشات هفتگی بازار به همراه اخبار، کدال و همچنین بولتن بنیادی و تکنیکال با دسترسی آزاد در خدمت خوانندگان محترم خواهد بود.

این گزارش ، در چند بخش اصلی ارائه خواهد شد و هر یک از این موارد شامل زیر مجموعه هایی ست که سرفصل های این شماره از بولتن به قرار زیر خواهد بود:

  • عملکرد بازار بورس
  • تحلیل بنیادی
  • صنعت دارو (بخش دوم)
  • بررسی تکنیکال
    • خزامیا
    • شتران
  • هفته نامه کدال
    • عملکرد شرکت ها
    • آگهی مجامع
    • تصمیمات مجامع
  • مجله خبری
    • تحولات سیاسی
    • تحولات کلان اقتصادی
    • از دولت و مجلس چه خبر!!!
    • تحولات بورس

عملکرد بازار بورس

در هفته ای که گذشت معاملات بورس تهران رنگ و بوی خوبی به خود گرفت و شاهد افزایش ارزش معاملات بودیم. البته معاملات این هفته قطعا با احتساب معاملات عمده در جدول آمده است و هفته هاست سازمان بورس آمار را به تفکیک خرد و بلوکی ارائه نمی کند لیکن با فرض شرایط مشابه به نظر می رسد شرایط برای ورود نقدینگی مهیا شده است و توجه فعالان بازار ها به بورس و سهام جلب شده است. با این حال به نظر می رسد گسترش بازارهای بدهی و اوراق مربوطه تا حدودی بر روند بازار سرمایه اثر منفی داشته است لیکن شفاف شدن شرایط صنایع مختلف و کاهش قیمتی آنها به همراه بازگشایی صنعت بانکداری احتمالا روندهای بهتری برای بازار سرمایه طی هفته های آتی خواهد ساخت.

جزئیات بیشتر با زبان نموداری در زیر آورده شده است. ضمن آنکه در ادامه مقایسه شاخص شناور آزاد و شاخص کل آورده شده اند.

بررسی بنیادی

  • صنعت دارو (بخش دوم)

دارو همواره در تمام جوامع به عنوان یک کالای استراتژیک از سوی دولت ها مورد حمایت قرار گرفته است. این صنعت در شرایط بحران نیز به کار خود ادامه داد و اکنون با ثبات شرایط اقتصادی، وضعیت بهتری را تجربه می کند. در این میان رفع تحریم ها برای برخی شرکت ها که توانایی علمی بالاتری در تولیدات و نوآوری دارند مزیت رقابتی ایجاد کرد تا با افزایش ارتباطات با کشورهای پیشرفته و سایر کشورهای متقاضی دارو روابط بهتری برقرار نمایند. این صنعت از یک سو در فصل سرد سال با افزایش درآمد همراه خواهد بود از سوی دیگر با تهدیدی به نام تک نرخی کردن ارز مواجه است که می تواند هزینه های واردات را برای مواد اولیه به شکل جدی افزایش دهد. این موضوع برای صادر کنندگان دارو شرایط مناسبی ایجاد خواهد کرد لذا تجارت شرکت های دارویی در نیمه دوم سال اهمیت خواهد یافت. در همین راستا سعی خواهد شد تا سیاه و سفید این صنعت را در چند هفته بررسی کنیم و گزینه های کم ریسک و جذاب را معرفی نماییم.

شرکت هایی که با رنگ آبی نشان داده شده اند، در این شماره بررسی می شوند و سایر شرکت هایی که در گزارشات قبلی بررسی نمودیم صرفا جهت مقایسه تجمیع گردیده اند ویژگی های شرکت های مورد بررسی:

در بررسی بنیادی زیر تلاش می شود شرکت های صنعت صرفا از بالا نگاه شوند تا مزایای کلی و شرایط بودجه این شرکت ها در مقایسه با یکدیگر با ابزاری یکسان ارزیابی شوند. در این جدول در قدم نخست تلاش شده است تا از سه فاکتور مهم حاشیه سود برای مقایسه استفاده شود. لازم به ذکر است که

  • هرچقدر حاشیه سود (ناخالص، عملیاتی و خالص) بیشتر باشد عموما بهره وری در شرکت بالاتر است.
  • از میانگین سه ساله اخیر برای مقایسه گزارش فعلی استفاده شده است تا برای هر شرکت ملاک درستی از قیاس در اختیار باشد.
  • هرچه اختلاف حاشیه سود های سه ساله با آنچه در جدول وجود دارد بیشتر باشد نشان از بودجه محتاطانه یا جسورانه شرکت است و در صورت نزدیک بودن این اعداد به یکدیگر عملا بودجه واقعی پیش بینی شده است.
  • شرکت های در حال توسعه که حاشیه سود کمی دارند می توانند با جهش سودآوری همراه گردند.

شرایط سودآوری و حاشیه سود به شرح زیر قابل تفسیر است:


در نمودار زیر بازدهی حقوق صاحبان سهم (ROE)، نسبت (P/E)،(P/B) و (P/S)را مشاهده می نمایید. لازم به ذکر است که برای شرکت ها عموما هرچه حقوق صاحبان سهم بالاتر باشد عملا ریسک های سودآوری کمتر خواهد شد و برای سه نسبت دیگر هرچه کمتر باشند ـ بسته به شرایط هر شرکت ـ می تواند نشانه پتانسیل بالاتر در رشد قیمتی به واسطه فعالیت عملیاتی شرکت گردد.

بررسی تکنیکال

الف) خزامیا

زامیاد از سهام گروه خودرویی ست که در محدوده 100 تومان در حال نوسان است. این سهم با حمایت مهمی در محدوده 95 تومان مواجه است و به نظر می رسد از این قیمت می تواند به سمت بالا حرکت کند اما احتمالا قبل از آن باید فشار فروش در سهم کنترل گردد.

محدوده زمانی مناسب برای پایان اصلاح احتمالا هفته آخر پیش رو خواهد بود و خریداران می توانند حد ضرر 90 تومان را برای بازه 3 ماهه مد نظر قرار دهند.

ب )شتران

پالایش نفت تهران که الگوی شارک را تکمیل کرده بود در روند اصلاحی تا محدوده حمایتی 280-285 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. این سهم برای سهامداران میان مدت در بازه 2 ماهه می تواند جذاب باشد.

T 2

حد ضرر خریداران کوتاه مدت می تواند حوالی 275 تومان باشد و برای سهامداران میان مدت حد ضرر می تواند تا 260 تومان کاهش یابد.

هفته نامه کدال

ال

ب) آگهی مجامع

مجامع عادی سالیانه برای شرکت ها عموما می تواند با تقسیم سود همراه باشد اما بسته به شرایط شرکت ممکن است هیئت مدیره به پرداخت سود اقدام نکند.

ج) تصمیمات مجامع

مجله خبری

الف) سیاسی

در یک هفته گذشته آسمان سیاسی کشور شاهد اتفاقات زیادی از سخنان آیت ا... خامنه ای در مورد عربستان تا برقراری دوباره ارتباط با انگلستان در حد سفیر بودیم . درباره سخان معظم اله ایشان در دیدار با خانواده های شهدای فاجعه منا حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند. ایشان، سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت 7 هزار زائر بی‌گناه را، "بلای بزرگ امت اسلامی" خواندند و افزودند: حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است. ایشان خاطرنشان کردند: بی کفایتی سعودی ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، حقیقتاً نشان داد این حکومت، لایق اداره حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد. ایشان با تأکید به مسئولان کشور برای پیگیری جدی تشکیل هیأت حقیقت یاب افزودند: آل سعود اگر به ادعای بی تقصیری خود در حادثه منا مطمئن است، دهانها را با پول نبندد و بگذارد هیأت حقیقت یاب، مسئله را از نزدیک دنبال کند. ایشان افزودند: آل سعود و تروریستهای جلادِ ساخته و پرداخته دست آنان در یمن و سوریه و عراق، مردم عرب را به خاک و خون می کشند، بنابراین بر خلاف تبلیغات خباثت آلود غربی‌ها، سعودیها حامی مردم عرب نیز نیستند و ماجرای مِنا ربطی به درگیری ساختگی و رسانه‌ای عرب و غیرعرب ندارد.

پس از یکسال برقراری مجدد ارتباط با کشور انگلستان در این هفته بالاخره سطح روابط با این کشور به سطح سفیر رسید و حمید بعیدی نژاد یکی از اعضای تیم مذاکره هسته ای به عنوان سفیر ایران در لندن معرفی شد .

در هفته اخیر در سیاست بین الملل معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، در حال آماده سازی مقدمات دیدار بین جان کری و سرگئی لاوروف درباره سوریه هستیم. این دیپلمات روس تاکید کرد، مواضع دو طرف بسیار به هم نزدیک شده اما اهمیت مساله و حساسیت آن اجازه پیش‌بینی درباره تلاش‌های آتی که مستلزم دستیابی به این توافق خواهد بود، نمی‌دهد. این دیپلمات افزود: در حال حاضر ارتباطات دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا در جریان است و در صورت دستیابی به نتایج مثبت طی آن مذاکرات به تسریع تصمیم‌گیری درباره دور جدید مذاکرات سوریه نزدیک می‌شویم.

ب) اقتصاد از دیدگاه کلان

ورود یک هیئت اقتصادی از کشور آلمان به ایران باعث شد تا اتفاقات مثبتی در عرصه اقتصاد برای کشورمان رخ بدهد که اجرایی شدن آن در مدت زمان کوتاه می تواند اثرات مثبتی در آینده برجام داشته باشد این اقدام که در اولین مرحله خود با افتتاح سه شعبه بانکی در این کشور عملی می شود رویکرد مثبتی را در زمینه اعتماد سازی کشورهای اروپایی و موسسات مالی و اعتباری در ایجاد رابطه با بانکهای کشورمان برقرار می کند و یکی از مهمترین اهداف برجام بر اساس آن کلید می خورد .

با عنایت به موارد گفته شده یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند ادامه راه گفته شده را به همراه داشته باشد و سرمایه گذار خارجی را مجاب به سرمایه گذاری در کشور بکند مبارزه با پول شویی می باشد بر همین اساس تمام کشورها پذیرفته‌اند که فعالیت‌های مجرمانه باید از فعالیت های قانونی مشروع قابل تمایز باشند، مقامات قضایی و اجرایی اختیارات قانونی و نهادی لازم برای مقابله با جرایم مالی خصوصا در نظام بانکی را داشته باشند و مجازات‌های موثر و بازدارنده برای ارتکاب این جرایم وضع و اعمال کنند. از این رو تقریبأ تمامی کشورهای دنیا استانداردهای گروه مربوطه را در قالب قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی داخلی خود اعمال نموده و بر اجرای آنها نظارت می کنند. بر همین اساس کشور ما نیز بر اساس رایزنی هایی که وزیر اقتصاد با سازمان مبارزه با پولشویی (FATF) داشته است قرار است به عضویت این سازمان در بیاید . نکته مهم در این سازمان طبق قطع‌نامه فصل هفتم سازمان ملل داعش، القاعده و طالبان را تروریست می‌شناسد و ارتباط با این گروهها را مورد قبول نمی داند و نقض قوانین سازمان اعلام کرده است حال آنکه در داخل کشور با توجه به نزدیکی به انتخابات این مسئله اندکی رنگ و بوی سیاسی گرفته است. در همین باره وزیر اقتصاد اعلام کرد : از زمانی که مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌شد می‌دانستیم که اگر تحریم‌ها برداشته شود برای برقراری روابط با بانک‌های خارجی مشکل خواهیم داشت چرا که FATF‌ ایران را در گروه سیاه خود قرار داده بود. به موجب حضور ایران در فهرست سیاه FATF این نهاد به موسسات مالی توصیه می‌کرد که با ایران همکاری نکنند. طبیعتا در چنین شرایطی با برداشته شدن تحریم‌ها ما باز نمی‌توانستیم از تبادلات بانکی بین‌المللی استفاده کنیم. وزیر اقتصاد اظهار کرد: ما برای خروج از فهرست سیاه اقدام کردیم و وارد مذاکرات شدیم تا بتوانیم از مبادلات بین‌المللی بانکی بهره ببریم. در مذاکرات ما آن‌ها مطرح کردند که شما با پولشویی مبارزه نمی‌کنید و برای مبارزه با تامین مالی تروریسم قانون ندارید. در نتیجه ما راهکارهای مبارزه با پولشویی خود را به آن‌ها ارائه کرده و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کردیم و در تعاملات خود با FATF این موارد را مطرح کردیم و آن‌ها نیز برنامه‌های خود را به ما ارائه کردند و ما متوجه شدیم بخش عمده‌ای از این برنامه در ایران اجرا می‌شود. او تاکید کرد: در FATF هیچ گونه بانک اطلاعاتی وجود ندارد و الزامی برای ارائه اطلاعات از سوی ما نیست. تنها مساله موجود این است که کشورها می‌توانند در چارچوب توافقات دو یا چندجانبه با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند کما این که ما اکنون نیز با کشورهای روسیه، سوریه و عراق درباره تامین مالی داعش تبادل اطلاعات می‌کنیم. او افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی است. بهتر است به جای سیاسی بازی و درگیری با یکدیگر وقت خودمان را صرف افزایش توان تولید کشور و بهبود زندگی مردم شریف خود بکنیم.

ج) چه خبر از دولت و مجلس!

همزمان با روی کار آمدن ریاست جدید بازار سرمایه کشور تلاشها برای توسعه روابط بین بورس ایران و بورهای دیگر کشورها در ادامه حرکت ریاست قبلی شدت گرفته است و در این هفته دکتر شاپور محمدی در سفر خود به آلمان با همتای خود در فرانکفورت دیدار کرد و یادداشت تفاهمی را با یکدیگر امضا کردند . ریاست جدید سازمان بورس ایران در اینباره گفت که این یادداشت تفاهم مسیر همکاری بین شرکت‌ها و نهادهای بازار سرمایه ایران و آلمان را هموار خواهد کرد. بازار مالی آلمان در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بازار و زیرساخت، فناوری، واسطه گری مالی (حضانت)، پذیرش متقابل و نظایر آن می‌تواند با طرفین ایرانی به همکاری بپردازد .

یکی از مهمترین مواردی که اقتصاد مقاومتی به آن اشاره دارد پر رنگ کردن نقش تعاونی ها می باشد که در همین ارتباط اساسنامه ورود شرکتهای تعاونی به بورس آماده شد که بر اساس آن شرکت های حقوقی تا 5 درصد می توانند سهامدار این شرکت ها شوند و چنانچه شرکت سهامی عام باشد تا 10 درصد می تواند از سهام عرضه شده را در اختیار داشته باشند و برای اشخاص حقیقی نیز تا نیم درصد امکان مالکیت پیش بینی شده است که این اقدام به نقدشوندگی سهام تعاونی ها کمک شایانی می کند . به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با ورود شرکتهای تعاونی سهامی عام به بازار سرمایه برای این دسته از شرکت ها همچون سایر شرکتهای بورسی امکان تأمین مالی از طریق انتشار اوراق مشارکت و صکوک در قالب بازار بدهی وجود دارد.ضمن آنکه سرمایه گذاران در بازار سرمایه با ورود شرکت های تعاونی سهامی عام با جایگزینی رو به رو می شوند که سودآوری خوبی برای آنها به همراه دارد.

صنایع بورسی

محصولات شیمیایی و پتروشیمی ؛ حجم و ارزش معاملات گروه پتروشیمی همچنان در حد نازل خود می باشد و معاملات فرسایشی شرکتها نشان از ادامه خواب زمستانی آنها دارد و تنها شاهد هستیم که تک نمادهایی در هر هفته کاری با افزایش قیمت بر اثر یک خبر یا شایعه روبرو می شوند و پس از چند روز صف خرید شدن دوباره روند گذشته خود را می گیرند . این مهم در این هفته به نام شپترو ثبت شد و این نماد که از لحاظ صورتهای مالی در رده آخر شرکتهای پتروشیمی می باشد با خبر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها با معافیت مالیاتی با صف خرید روبرو شد . از دیگر نمادهای مورد توجه این گروه شتوکا بود که اخبار موثقی در مورد علت رشد ان منتشر نشده است .

از مهمترین خبرهای این گروه افتتاح فاز سوم مجتمع پردیس با ظرفیت 680 هزار تن آمونیاک و 1 میلیون و 750 هزار تن اوره تا پایان سال خبر رسید . همچنین مدیرعامل پتروشیمی پردیس اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی 30 هزارتن سوآپ را با پتروشیمی های کرمانشاه، شیراز و خراسان را انجام می دهد که سهم هر شرکت 10 هزار تن است . از جم هم خبر می رسد که پتروشیمی جم بزودی 15 درصد سهام خود را در بورس ترکیه و پس از ان در بورس لندن عرضه خواهد کرد .

از بازار پی وی سی نیز خبر ها حاکی از آنست که با توجه به اینکه نرخ جهانی این محصول همچنان روندی افزایشی دارد و بازار هندوستان نیز همچنان با افزایش مصرفمواجه است، احتمالا بازار پی وی سی همچنان رونق داشته باشد .یک از تولید کنندگان پی وی سی در داخل کشور شرکت پتروشیمی آبادان می باشد

در فرآورده های نفتی و پالایشگاهی ؛ برآورده نشدن توقعات با توجه به گزارش ضعیف پالایشگاه بندر عباس باعث شد تا در ابتدای هفته افت قیمت نمادهای این گروه تا اواسط هفته را به همراه داشت تا اینکه یکی از مدیران پالایشگاهی با تکیه بر عملکرد سه ماهه پالایشگاه بندرعباس و اعلام پابرجا بودن ابهامات از سازمان بورس درخواست کرد نسبت به توقف نماد پالایشگاه ها تا زمان مشخص شدن وضعیت واقعی اقدام کند . پالایشگاه ها خواهان انجام اصلاحات از ابتدای 93 هستند و باید مشخص شود وجوه شرکت ها در این زمان کجا بوده و چگونه تهاتر می شود. لذا پالایشگاه بندرعباس و دیگر پالایشگاه ها صرفا" براساس روال جاری بورس گزارش هایی تهیه کرده و تا مشخص شدن اعداد جدید ، نمی توانند گزارشی بر مبنای اعداد غیر مشخص تهیه کند تا برهمین اساس شاهد رشد قیمتهای نمادها و صف خرید آنهعا و رشد 15 درصدی تا انتهای هفته باشیم .

در این گروه در مورد قیمت نفت جهانی عربستان می گوید در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان نفت با طرح تثبیت سطح تولید نفت، با آن همراهی خواهد کرد .به گزارش ایسنا، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد سطح تولید نفت محدود شود، عربستان سعودی با آن همراهی خواهد کرد و ما امیدواریم که در این مورد اتفاق نظر وجود داشته باشد .وی افزود: به نظر من موضع روسیه بیشتر با ما هماهنگ است .قرار است نشست غیر رسمی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای بررسی وضع بازار جهانی نفت از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر امسال (٢٠١٦) (پنجم تا هفتم مهرماه) در حاشیه نشست مجمع بین ‎المللی انرژی (IEF ) در الجزایر برگزار شود که این مهم می تواند تاثیر بسیاری بر روند آینده قیمت نفت داشته باشد .

در گروه خودرو سازی در هفته گذشته قیمت نمادهای گروه خودروسازی بر اثر فشار فروشی که از سوی تسویه اعتبارگیرندگان کارگزاری ها متحمل شد با افت بیشتری نسبت به روزهای قبل خود روبرو شدند و به قیمتهای جذابی برای خرید رسیدند همین امر باعث شد تا لیدر اصلی بازار سرمایه یعنی خساپا در پی نزدیک شدن به کمترین قیمت چند ماهه اخیر خود علیرغم برقرار بودن تسویه اعتباری ها با افزایش تقاضا روبرو بشود و تا نزدیکی صف خرید نیز پیش برود . این مهم باعث شد تا دیگر نمادهای این گروه نیز با افزایش تقاضا رشد حدود 700 واحد را برای شاخص خود در پایان هفته رقم بزنند .

برعکس آنچه که در گروه خودروسازی در هفته های اخیر اتفاق افتاده و کاهش قیمت تنها دلسردی سهامداران بوده است در اخبار آنها شاهد رویدادهای مثبتی بوده ایم که البته تاثیرات آن بر روی صورتهای مالی نیاز به گذشت زمان و به ثمر رسیدن آنها دارد این اخبار را می توان به چند دسته تقسیم کرد . در دسته اول در بخش تولید شاهد افزایش تولید و فروش در این صنعت بوده ایم و خودروسازان نسبت به سال گذشته با افزایش خوبی روبرو شده اند در همین ارتباط پارس خودرو وعده 2.5 برابری حجم فروش در سال 95 نسبت به 94 را داده است ضمن اینکه این شرکت خودرو ساندرو را به تولید انبوه رسانده است . در دسته بعدی اخبار شاهد نهایی شدن مذاکرات خودروسازان با شرکای خارجی خود هستیم که در این مسیر خساپا از نهایی شدن قرارداد خود با کیا در هفته آینده پرده برداشت. در بخش قطعه سازی نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق ایران و چین برای ساخت یک شهرک صنعتی مشترک تولید قطعات خودرو در کشور خبر داد و گفت: این مذاکرات در مراحل نهایی قرار دارد.

در دسته آخر که مربوط به هزینه های خودروسازان بود مدیر عامل سایپا از کاهش هزینه ها این شرکت خبر داد و این در حالی است که یک نماینده مجلس هزینه های اضافی بر دوش دو خودرو ساز مطرح کشور را حدود 6 میلیون تومان برای هر خودرو در اثر هزینه های گزاف برای سود بانکی و ... اعلام کرد که خارج از روند تولید می باشد و با کاهش آن شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود .

در گروه فلزات اساسی ؛ در فلزات اساسی قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی با نزدیک شدن به کف قیمتی سه ماه گذشته و نزول خود باعث معاملات فرسایشی و کاهشی در بازار سرمایه کشورمان در این گروه شدند . این مهم البته آنچنان قیمتها را تحت تاثیر خود قرار نداد و بیشتر نمادها تقریبا روندی متعادل داشتند . در این گروه مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به موضوع بسیار مهم فروش و بازاریابی بخصوص در شرایط کنونی پرداخت و در خصوص موفقیتهای این بخش گفت: فولاد هرمزگان با ارتقاء کیفیت تختال تولیدی و همچنین با درک صحیح از شرایط موجود بازار جهانی و داخلی تلاش خود را برای حفظ و حتی توسعه و گسترش بازار در کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی، موفق شد صادرات را 1590 درصد نسبت به شش ماه سال گذشته افزایش دهد که درآمد ارزی حاصل شده 703 درصد رشد را نشان می دهد.

در گروه کانه های فلزی ؛ شاهد بازگشایی نماد کگل در محدوده منفی پس از افزایش سرمایه بودیم بودیم . دراین گروه پس از مدتها قیمت جهانی روی حالت نزولی به خود گرفت .

بانک بسته بودن نمادها گروه بانکی همچنان در این هفته نیز پیگیری شد و ارزش و حجم معاملات بسیار کاهش یافت . در این گروه خبر حاکی از آنست که سه بانک سینا، خاورمیانه و پارسیان به زودی در آلمان شعبی راه اندازی میکنند. این اقدام با اجرایی شدن آن عملا رویکرد ایران‌هراسی در بخش مالی و بانکی را که ناشی از دوران تحریم‌ها است تعدیل خواهد کرد.

درباره برگزاری مجامع بانکها معاون وزیر اقتصاد با اشاره به توافق سه جانبه میان بانک مرکزی، سازمان حسابرسی و بانک‌ها گفت: مجامع عمومی بانک‌ها از این هفته به تدریج برگزار می‌شود.

در گروه رایانه ؛ مرقام همچنان به پیشتازی خود ادامه می دهد و بیشتر روزهای هفته با صف خرید روبرو بود و مداران از سیگنال های پیشین بولتن نیز همچنان به مسیر خود ادامه داد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24 - تیم تحلیل و خبر بولتن 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24