Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

همایش اقتصاد ایران در پسا تحریم کیش دروازه ورود نیز رویداد دو روزه دیگری بود که در تاریخ ١٩و٢٠ آبان ماه ١٣٩۴ به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت امور خارجه برگزار شد...

رویداد مهم بورسی- اقتصادی کیش استارت خورد

بورس24 : دهم آبان ماه امسال دو رویداد بزرگ اقتصادی در جزیره کیش به همت شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش توسط شرکت بهاران تدبیر کیش رخ خواهد داد رویدادی که تجربه میزبانی از مجموعه های بزرگ اقتصاد ی و سرمایه گذاری را در کارنامه خود دارد. کیش اینوکس اما امسال قدرتمند تر از دوره های قبلی پا به میدان می گذارد چرا که شاهد گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی رشد چند ماه اخیر و بازگشت نسبی امید به بازار سرمایه هستیم که مشوقی است برای حضور گسترده اهالی بازار سرمایه در نمایشگاه کیش.

آخرین تحولات نمایشگاه بورس کیش را در گفت و گو با آریا حمیدیان مجری برگزاری این رخداد سمبلیک و مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر کیش بخوانید:

به نظر شما مزیت kish invex  برای حضور شرکت ها در آن چیست ؟

امسال در شرایط پسا برجام به سر می بریم و شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته با ورود هیئت های مختلف کشورهای اروپایی به ایران از منظر روابط بین الملل تجربه می کنیم و با توجه به آغاز همکاری های بین المللی اقتصادی برگزاری نمایشگاه شاهد حضور شرکت های  خارجی نیز خواهیم بود.

از طرفی دیگر بازار سرمایه  به عنوان یکی از ارکان بازار مالی نقش بسزایی در بسیج امکانات مالی و سرمایه ای در جهت تخصیص بهینه منابع به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور ها دارد . بازار سرمایه با توجه به پتانسیل های خود به ویژه در تجمیع سرمایه های خرد، تامین مالی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری می تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

برگزاری همزمان سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از دهم آبان تا 13 آبان و هشتمین  نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش در قالب نمایشگاه kish invex 2016 این امکان را برای تمامی فعالان اقتصادی ، موسسات مالی و اعتباری ، بانک ها ، شرکت های بیمه، صاحبان پروژه های پر بازده و نیز مجریان و دست اندر کاران طرح ها و پروژه های  سرمایه گذاری کشور در بخش بازار سرمایه ، انرژی ، معادن، گردشگری ، مسکن و عمران و شهرسازی در حوزه های دولتی و خصوصی را فراهم آورده است. به نحوی تمامی اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست اندر کاران حوزه های فوق دنبال نمایند.

معرفی قابلیت های نهاد های مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندیهای شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارائه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی ، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازار های  مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهمترین اهداف برگزاری kish invex2016  است.

*علت برگزاری این نمایشگاه در کیش چیست و این نمایشگاه چه اهدافی را دنبال می کند؟

وجود امکانات مناسب در جزیره کیش و سهولت تردد اتباع خارجی بدون ویزا، امکان حضور شرکت های بین المللی و حضور سرمایه گذاران خارجی و فضای تخصصی موجود فرصت مناسبی را در این نمایشگاه را فراهم آورده است.

اهداف kish invex2016

معرفی قابلیت های نهاد های مالی داخلی و خارجی

معرفی توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه ای کشور

انتقال تجربیات و دانش بین المللی بازار سرمایه به نهاد مالی داخلی

معرفی محصولات و توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار در صنایع مختلف

معرفی خدمات نوین بانکی در حوزه بازار پول

معرفی خدمات نوین بانکی در حوزه صنعت بیمه

کمک به تشکیل سرمایه در اقتصاد ملی

افزایش ظرفیت ها در جهت رقابت بازار پول و سرمایه کشور با ابزار های مشابه در منطقه ، نظیر دوبی و استانبول

معرفی جدید ترین فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های کلان ملی به ویژه طرح های قابل سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری ، عمران و شهرسازی، مسکن و انرژی

ارائه جدید ترین مدل ها و الگو های تامین مالی جهت پروژه های سرمایه گذاری

تبادل اطلاعات فنی وتجاری بین سرمایه گذاران، مجریان طرح های سرمایه گذاری، دست اندرکاران بازار سرمایه و شرکت کنندگان وبازدید کنندگان از نمایشگاه.

تشویق مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با حوزه های برگزاری نمایشگاه

شناساندن فضای حاکم بر کشور به سرمایه گذاران خارجی و توصیف موقعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور

تبادل اطلاعات و ارتقا هماهنگی و همکاری بین دست اندرکارن،متولیان و سایر نهاد های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری

بررسی مسائل سرمایه گذارن با حضور مسئولین و تلاش در رفع مشکلات و مشارکت بیشتر سرمایه گذاران

بررسی مسائل سرمایه گذاران با حضور مسئولین وتلاش در رفع مشکلات ومشارکت بیشتر سرمایه گذاران

*تفاوت نمایشگاه امسال با سال های گذشته چیست و چرا به نسبت گذشته  خیلی دیر اقدام به اطلاع رسانی کردید؟

امسال این رویداد اقتصادی به طور متفاوتی سازمان دهی شده و تفاوت های قابل توجهی در محتوای برنامه ها ایجاد شده در این برنامه ریزی هماهنگی های مربوط به بخش فرا مرزی نمایشگاه بر عهده ی شرکت همکار بین المللی از کشور فرانسه می باشد.

وی تاکید کرد با توجه به تمرکز بازار سرمایه بر نمایشگاه بورس تهران رونمایی از این رویداد اقتصادی را با تاخیر شروع کردیم تا با توجه به اینکه حدود سه ماه از آغاز نمایشگاه باقی است بیش از 60 درصد ظرفیت نمایشگاه تکمیل شده است او افزود kishinvex2016 امسال نیز تمام سه سالن نمایشگاه بین الملی کیش به مساحت 11 هزار متر مربع است را در برخواهد گرفت.

مهمتر از همه اینکه امسال kish invex بسیار بهتر از قبل برگزار خواهد شد چرا که شرکت ها با برنامه های کاملتری در این رویداد شرکت خواهند کرد.

* نمایشگاه های دو دوره قبل چه دست آورد هایی داشته است  وبا چه رویکردهای برگزارشد؟

اولین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور

از آنجا که در سند چشم انداز توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران در سال 1404 کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی،علمی و فن آوری در سطح منطقه و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل تصویر شده ودر این سند دستیابی به قدرت اول منطقه به عنوان اولویت اصلی،هدف گذاری شده است در بهمن 1392 مطالعه و تحقیقات و بازار سنجی برای ایجاد فضایی جهت تبادل دانش ، معرفی امکانات مالی و سرمایه ای موجود در ایران، ایجاد فضایی برای حضور فعالان بازار سرمایه بانک ها و شرکت های تامین سرمایه در کنار مجریان و متولیان پروژه های قابل سرمایه گذاری کشور و معرفی آن ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی آغاز شد.

ایجاد فضای ارائه خدمات پولی و مالی در مناطق آزاد توسط تمام بانک ها، موسسات مالی و بیمه ای بین الملل در چارچوب قوانین کشور از یک طرف و از طرف دیگر توافقات به عمل آمده سازمان منطقه آزاد کیش با بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار جهت تاسیس بانک های برون مرزی و تبدیل کیش به هاب مالی ایران از دلایل بزرگ برنامه ریزی و برگزاری اولین نمایشکاه بورس بانک بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش بود. در اولین دوره از برگزاری کیش اینوکس 8 نشست تخصصی در حوزه انرژی بورس ، بیمه سرمایه گذاری و خصوصی سازی طی دوروز(صبح روز های برگزاری نمایشگاه)از دیگر برنامه های این رویداد اقتصادی بوده است.این نمایشگاه در حالی در ساعت 22 روز 2 آبان ماه به کار خود پایان داد که بیش از 9 تفاهم نامه و تاسیس اولین بانک برون مرزی با ارائه خدمات ارزی در کیش از جمله دستاوردهای آن بوده است.

دستاورد های دومین نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با حضور بیش از 220 شرکت و موسسه داخلی و خارجی در فضایی به مساحت 2100 متر مربع و استقبال شرکت ها وموسسات بین المللی و حضور کارشناسان و صاحبنظران  اقتصادی از کشور های اروپایی در کنار مسولین اقتصادی کشورمان در نمایشگاه بین المللی بورس بانک بیمه و خصوصی سازی فرصت کم نظیری را در اختیار مشارکت کنندگان نمایشگاه قرارداد.

همایش اقتصاد ایران در پسا تحریم کیش دروازه ورود نیز رویداد دو روزه دیگری بود که در تاریخ 19و20 آبان ماه 1394 به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت امور خارجه برگزار شد.این رویداد بزرگ اقتصادی شامل سخنرانی ها و پنل های متنوعی بوده است و همچنین 9 نشست تخصصی توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سازمان خصوصی سازی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری  استانداری خوزستان سازمان بورس و اوراق بهادار  سرمایه گذاری غدیر و... از دیگر برنامه های این رویداد بود و در این دوره از برگزاری نمایشگاه برند kish invex  برای این رویداد اقتصادی انتخاب شد.

*تفاوت سومین نمایشگاه کیش اینوکس با دو نمایشگاه دیگر چیست ؟

اما سومین نمایشگاه بورس بانک بیمه و خصوصی سازی  با رویکرد متفاوتی برگزار خواهد شد.از طرفی در این دوره با افزایش تعاملات اقتصادی بین المللی، شرکت های خارجی حضور پر رنگ تری در این نمایشگاه خواهند داشت همچنین نمایشگاه این دوره با موضوع Iran investment & development summit new approach برگزارخواهد شد که تمام بخش ها در این حوزه فعالیت کنند سیاست گذاری ها نسبت به قبل تغییر کرده و تمام برنامه با مطالعات کار شناسی دقیق انجام خواهد گرفت پنل های سخنرانی به طوری برنامه ریزی شده که سه سخنران ایرانی و سه سخنران خارجی در هر پنل به صحبت بپردازند تا نمایشگاهی کاملا تخصصی و علمی در حوزه سرمایه گذاری را شاهد باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24