Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روز گذشته پیشنهاد هیئت مدیره شرکت برای افزایش سرمایه ٣۶ درصدی از محل سود انباشته به روی کدال نشست. در ادامه حسابرس هم موافقت خود را با این افزایش اعلام کرد تا....

موج جدید «افزایش سرمایه» ها...

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

فاذر : روز گذشته پیشنهاد هیئت مدیره شرکت برای افزایش سرمایه 36 درصدی از محل سود انباشته به روی کدال نشست. در ادامه حسابرس هم موافقت خود را با این افزایش اعلام کرد تا در صورت موافقت سازمان و اخذ مجوزهای مربوطه ، سرمایه شرکت از 1000 میلیارد ریال به 1360 میلیارد ریال افزایش یابد. این افزایش صرف اصلاح و بهبود سرمایه شرکت می شود. درصد افزایش سرمایه طوری است که نمی تواند تاثیر به سزایی در تقاضا داشته باشد. با این حال به نظر می رسد قیمت های زیر 500 تومان می تواند برای میان مدتی ها گزینه مناسبی باشد.

فاراک : از فاذر صحبت کردیم. همین جا گریزی هم می زنیم به قل دوم این سهم یعنی فاراک!!! روز گذشته بعد از انتشار گزارش شفاف سازی در مورد تعدیل مثبت 215 درصدی شرکت شاهد بازگشایی فاراک حوالی 320 تومان و عقب نشینی قیمت تا محدوده صف فروش بودیم. در فاراک ظاهرا برخی حقیقی های بزرگ کدشان درگیر است و قصد دارند سهم را داغ کنند. توصیه ای برای خرید نداریم. بارها گفتیم که فاراک جزو نمادهای گران بازار است.

ذوب : پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه 322 درصدی باعث شد تا بازار برای خرید این سهم به صف بنشینید! انتظار داشتیم فرهنگیان روند سهم را مختل کند با این حال این صندوق کارکنان فولاد بود که با کمک بازار صف سهم را عرضه کرد! به نظر می رسد قیمت یک نوسان تا 280 تومان خواهد داشت و در ادامه باید دید که با این سطح مقاومتی مهم چه خواهد کرد.

مرقام : این روزها زیر مجموعه های فرهنگیان پر سر و صدا ظاهرا می شوند! روز گذشته ایران ارقام موفق شد که مقاومت مهم سقف قبلی را پشت سر بگذارد. از طرفی دیگر برکناری یکی از مدیران فرهنگیان که ظاهرا دل خوشی از مرقام نداشت هم در این بین بی تاثیر نبود. چرا که فرهنگیان هم عرضه خاصی نداشت. برخی روی اهداف قیمتی 800 - 900 تومان تاکید دارند. از نظر چارتیست ها هم این ارقام خیلی بی راه نیست. با این حال در مورد این سهم باید خیلی مراقب بود. عده ای از قیمت های پایین تر سهم را خریدند و اگر شایعات ایجاد شده بی اساس باشد قطعا سهم نقد شوندگی آنچنانی نخواهد داشت.

ولساپا : شرکت لیزینگ رایان سایپا قصد دارد تا در صورت موافقت سازمان بورس ، سرمایه 240 میلیارد تومانی خود را 88 درصد افزایش دهد. این افزایش از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود و هدف از انجام آن اصلاح ساختار مالی عنوان شده است. در حال حاضر محدوده 320 - 325 تومان مقاومت مهمی در پیش روی سهم می باشد. به لحاظ نموداری انتظار داریم که در میان مدت قیمت تا حوالی 240 تومان عقب نشینی کند!

ختوقا : ظاهرا بازیگران سهم ، در تحلیل نموداری دستی بر آتش دارند یا حداقل اینکه می خواهند چارتیست ها را با خود همراه کنند!!! سهم بعد از شکست محدوده مقاومتی به سطح شکسته شده پولبک داشت و حالا بار دیگر مورد توجه واقع شده است. یک هدف میان مدتی یا بلند مدتی برای سهم حوالی 285 - 300 تومان است. با این حال در کوتاه مدت باند 200 - 225 به عنوان محدوده مقاومتی می تواند باعث تشدید عرضه ها شود.

حریل : یک منبع آگاه در شرکت ریل پرداز سیر در خصوص گزارش توجیهی افزایش سرمایه «حریل» گفت: گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت ریل پرداز سیر به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی مورد تصویب هیات مدیره و حسابرس قانونی قرار گرفته و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.از منظر نموداری ، علیرغم اینکه حریل دیتای چندانی برای تحلیل ندارد ، با این حال نوسانات قیمتی سهم در همین مدت واکنش های خوبی به کانال ترسیم شده داشته است. مادامیکه قیمت داخل کانال مذکور نوسان می کند بهترین استراتژی خرید در کف و فروش در سقف می باشد. در حال حاضر کف کانال تا حوالی 125 – 128 تومان رشد کرده است. در صورتیکه طی روزهای آینده قیمت به سطح مذکور واکنش نشان دهد می توان اقدام به خرید با هدف قیمتی سقف کانال یعنی 150 – 155 تومان کرد.

اتکای : بیمه اتکایی ایرانیان هم که در فرابورس حضور دارد در نظر دارد سرمایه بیش از 201 میلیارد تومانی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سایر اندوخته ها به 250 میلیارد تومان افزایش دهد. هدف از این افزایش سرمایه 24 درصدی اتکای، اجرای ضوابط مربوط به حداقل سرمایه موسسات بیمه غیر دولتی است. خرید سهم با دید میان مدت می تواند گزینه مناسب و کم ریسکی باشد.

تلیسه : مهمان تازه وارد بازار فرابورس ، با احتساب مثبت احتمالی امروز ، بیش از 60 درصد سود را نصیب سهامداران خود خواهد کرد. روز گذشته عرضه ها کمی بالا گرفت و به نظر می رسد امروز صف خرید سهم عرضه خواهد شد. اگر سهم را در پرتفو دارید توصیه می کنیم که در فروش عجله نکنید. احتمال دارد بعد از تعادل یک رالی 10 درصدی دیگر داشته باشیم. اگر هم قصد خرید دارید باید بگوییم که خرید سهم بعد از چنین رشدی خالی از ریسک نیست اما اگر امروز تا محدوده صفر عقب نشینی کرد خرید با دید نوسان گزینه ای پرریسک اما جذابی می تواند باشد.

غبهنوش : شرکت بهنوش ایران قصد دارد سرمایه خود را به میزان 200 درصد افزایش دهد. این شرکت 240 میلیارد ریالی قصد دارد در صورت صدور مجوز سازمان بورس ، سرمایه اسمی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 720 میلیارد ریال برساند و صرف جبران مخارج انجام شده از محل تسهیلات و کاهش هزینه تامین مالی و همچنین اصلاح ساختار و نسبت های مالی کند.

قجام : شرکت فرآورده های غذایی قند تربت جام مجوز افزایش سرمایه 1100 درصدی خود را از سازمان بورس دریافت کرد. این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از رقم 26 میلیارد ریالی به 312 میلیارد ریال افزایش دهد. لازم به ذکر است که این افزایش از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود و صرف بهبود صورت ها و نسبت های مالی می شود. جالب اینکه روز گذشته سهم با قیمت 592 تومان به کار خود پایان داد اما بعد از رسیدن خبر افزایش سرمایه این نماد را تا 880 تومان هم مچ کردند!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    ولساپا از افزایش سرمایه از اندوخته که قبلاً اعلام کرده بود منصرف شده؟

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24