Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به پایان سال مالی ٩۴ امیدواریم که درسال ٩۵ سود هایی که برای سهامداران این بانک ها در نظر گرفته می شود، درتیرماه ٩۶ دست خوش نقطه نظرات بانک مرکزی نشود...

قفل مجامع بانکی!

به رغم اتمام فرصت برگزاری مجامع شرکت های بورسی، برگزاری مجامع سه بانک اصل 44 (تجارت، صادرات و ملت) سهامداران این بانکها را با هاله ای از ابهام مواجه ساخته است.

در میان عدم انتشار آگهی نوبت دوم برگزاری مجامع عادی سالیانه بانک های تجارت و صادرات، بانک ملت نیز به جمع این بانک ها پیوست. در آخرین روز کاری بازار سرمایه در هفته گذشته بود که برگزاری مجمع عادی سالیانه بانک ملت با تنفس مواجه شد؛ این مجمع در حالی هفته گذشته به نوبت دوم موکول شد که هنوز گزارش حسابرسی آن در سایت کدال قرار نگرفته است.

مساله ای که ناشی از سلیقه های مختلفی است که در تهیه و تنظیم صورت های مالی و ارایه گزارش بانک ها اعمال شده است که نتیجه آن عدم دستیابی به نتیجه مشخص و روشن برای بانک های اصل 44 و حسابرسان آن ها را برای تهیه این گزارش های مالی است. در واقع اهم این موارد به مثابه سال های گذشته ناشی از مصوبه سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی وقت(صمصامی) است؛ مصوبه ای که بر قبول دیون قبل از واگذاری بانک ها به دولت و خصوصا سهم بازنشستگی کارکنان بانک ها، معوقات قبل از واگذاری از یک سو و نحوه شناسایی درآمدهای ناشی از بدهی های دولت (مورد تضمین دولت) در کسری ذخایر این بانک ها تاکید داشت.

براین اساس بود که سهامداران این بانک ها از پایان سال 93 ، به موجب تعدیلات بعدی این بانک ها در سال 94 در صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه و صورت های مالی حسابرسی نشده 94 آن ها،در چارچوب مکانیزم عرضه وتقاضا نسبت به خرید سهام این شرکت ها اقدام کردند؛ گزارش هایی که بر سایت کدال توسط مدیران منصوب بانک مرکزی قرار داده شده بود. اما در حال حاضر حدود دو هفته از توقف نماد معاملاتی این سه بانک می گذرد و سهامداران این بانک ها توقع و انتظار دارند که تصمیم گیران به این سرمایه گذاران حداقل سودی در حد سپرده بانکی پرداخت کنند.

با توجه به پایان سال مالی 94 امیدواریم که درسال 95سود هایی که برای سهامداران این بانک ها در نظر گرفته می شود،درتیرماه 96دست خوش نقطه نظرات بانک مرکزی نشود.

منبع خبر: لیلا مهرابی پور، کارشناس ارشد علوم اقتصادی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عباس شفیعی
    عباس شفیعی

    باسلام وخسته نباشید واقعا بازار را از بین بردند اعتبار کجاست بنده حقیر منزل اجاره ای دارم وسهامی که در بانکهای صادرات وتجارت دارم قابل توجه وچشمگیر است البته برای بنده نه برای حقوقهای بالا چرا اینگونه میکنند وهیچ شخصی جوابگو نیست

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24