Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عواقب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نگرانی های سیاسی و ضعف اقتصاد جهانی و سیاستهای انبساط پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان و کاهش نرخ تورم جهانی مسائلی هستند که برروی تصمیم بانک مرکزی آمریکا سایه افکنده است...

خزش دلار !

با حبس بازه قیمتی اونس طلای جهانی درآستانه اعلام سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا قیمت های بازارآتی سکه با اهرم دلار درمدار صعودی قرار گرفتند افزایش تقاضای تجاری با افزایش قیمت نرخ حواله درهم در کنار کاهش میزان عرضه ارز و تحرکات معامله گران بازار ارز عواملی بودند که قیمت دلار را به بالای قیمت 3540 تومان افزایش دادند با این حال نوسان اندک و تردیدها نسبت به تداوم رشد قیمت دلار وفضای انتظاری برای آشکار شدن جهت حرکتی قیمت اونس در هفته جاری از هیجانات خرید کاسته است وافزایش احتیاط و جریان ریسک گریزی را در میان معامله گران را رقم زده است.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،انتظار می رود انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا بتواند با ترسیم مسیر سیاست های پولی ، چشم انداز روند قیمت جهانی طلا را در ماه های آینده مشخص نماید وسرمایه گذاران بازارهای جهانی نیز به دقت به دنبال پیدا کردن سرنخ هایی از زمان احتمالی افزایش نرخ بهره در این بیانیه خواهند بود.

انتشار آمارهای مثبت در هفته های گذشته میزان شانس افزایش نرخ بهره در سال جاری افزایش داده است و همین عامل فشار برروی اونس طلا شده است.در شرایطی کنونی و انتظار برای تشدید نوسانان اونس طلا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ، تصمیمات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در آینده برای مسیر آینده قیمت جهانی بسیار حساس و سرنوشت ساز خواهد بود. .

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

امروز در حالی که نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برمعاملات بازار آتی سکه سایه افکنده بود افزایش هم زمان قیمت های دلار و اونس طلای جهانی قیمت های بازار آتی سکه را افزایش داد خیزش اونس به بالای 1320 دلار پی از برخورد به سطح حمایتی 1310-1313 دلار در کنار رشد قیمت دلار در بازار داخل به بالای 3540 تومان موجب افزایش هیجانات خرید در بازار آتی سکه شد.

در معاملات امروز معامله گران معاملات خود را با توجه نشست امشب بانک مرکزی آمریکا با چاشنی احتیاط همراه کردند و ترجیح دادند تا اعلام نتیجه خبر منتظر باقی بمانند.

بازار اونس طلای جهانی :

با نزدیک شدن به زمان انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در مورد تعیین نرخ های بهره ، قیمت اونس طلای جهانی در وضعیت نسبتاً خنثی قرار گرفته است انتشار آمارهای مناسب از اقتصاد آمریکا در هفته های گذشته پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انتظارات برای افزایش نرخ های بهره در سال جاری باردیگر بالا برده است و قیمت جهانی را مجبور به عقب نشینی از قیمت های سقف دوساله خود کرده است.

قدرت برابری ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای عمده جهان با توجه به سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی جهان بخصوص ژاپن و اتحادیه اروپا مسئله دیگری است که قیمت جهانی طلا را تحت تاثیر خود قرارداده است به طوری که پیش بینی می شود در صورت عدم افزایش نرخ بهره در ایالات متحده ، موجب تشدید سیاست های انبساطی درسایر بانک های مرکزی جهان خواهد شد موضوعی که با توجه به نشست بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه و تصمیم گیری در مورد میزان سیاست های محرک پولی می تواند قیمت جهانی اونس طلا را با نوسانات زیادی مواجه نماید.

در آستانه نشست فدرال رزرو صندوق جهانی اسپایدر میزان ذخائر طلای خود را در هفته جاری از 963.14 تن به 954.24 تن کاهش داده است میزان بالای ذخائر طلای این صندوق نشان از دیدگاه های صعودی در بلندمدت در تقابل با دیدگاه های نزولی در کوتاه مدت می باشد..

ترس و احتیاط معامله گران در آستانه انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا

عواقب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نگرانی های سیاسی و ضعف اقتصاد جهانی و سیاستهای انبساط پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان و کاهش نرخ تورم جهانی مسائلی هستند که برروی تصمیم بانک مرکزی آمریکا سایه افکنده است.

سرمایه گذاران انتظاردارند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را ثابت نگه داشته و افزایش نرخ بهره را به انتشار داده های اقتصادی بیشتر نماید موضوعی که با توجه به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در پاییز احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی را نیز کاهش می دهد.

معامله گران بازارهای جهانی در نشست امشب بیشتر به دنبال پیدا کردن سرنخ هایی از میزان تمایل اعضا کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه سپتامیر ودسامبر خواهند بود.

قیمت جهانی طلا به مسیر افزایش نرخ های بهره بسیار حساس می باشد تقویت احتمال افزایش نرخ بهره سیگنالی برای جریان حرکت سرمایه ها به سمت خرید اوراق قرضه و افزایش ارزش شاخص دلار در جهان می باشد که با گران شدن طلا برای سایر ارزها موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا درجهان می گردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24