Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امروز نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا آغاز می شود و با توجه به این که انتظار نمی رود در این نشست تغییری در سیاست های حمایتی این نهاد ایجاد شود، ارزش دلار تحت فشار قرار خواهد گرفت.

انتظار، امیدواری و هراس ادامه می یابد!

از امروز تا روز جمعه، گزارش های اقتصادی از آمریکا و منطقه یورو در کنار دو نشست از سوی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی ژاپن، بیشترین تاثیر را بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهای مختلف خواهد داشت. فردا نتیجه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا مشخص می شود و روز جمعه نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار خواهد شد. همچنین داده هایی از اقتصاد آمریکا و برخی اعضاء مهم منطقه یورو در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد که به ماه جاری میلادی مربوط است. با انتشار این گزارش ها برخی ابهام ها درباره وضعیت کلی اقتصاد جهان رفع می شود و از هراس سرمایه گذاران کاسته خواهد شد. بدین ترتیب انتظار می رود بازارها به سمت ثبات حرکت کنند و از هیجان های اخیر کاسته شود. بویژه در بازار طلا اصلاح قیمت به سمت پایین ادامه پیدا خواهد کرد زیرا عامل اصلی رشد قیمت ها که هراس سرمایه گذاران بوده در حال رفع شدن است.

نوسان قیمت ها در سطوح پایین

امروز سه شنبه قیمت نفت برنت و نفت آمریکا اندکی رشد کرده و به ترتیب در سطح 45 دلار و 43.3 دلار در هر بشکه در نوسان است. همانطور که پیش بینی شده بود قیمت نفت به دلیل افزایش تولید و ضعف اقتصاد جهان در حال کاهش است. با آنکه اکنون عده کمتری از تحلیلگران معتقدند جذایی انگلستان از اتحادیه اروپا به کاهش شدید نرخ رشد اقتصاد جهان منجر خواهد شد اما واقعیت این است که نرخ رشد اقتصاد جهان امسال بالا نخواهد بود و نیز اختلال ها در عرضه نفت به تدریج در حال رفع شدن است. از سوی دیگر بر ارزش دلار افزوده شده و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. مجموعه شرایط حاکم بر بازار نفت به شکلی است که می توان انتظار داشت قیمت ها در محدوده های کنونی باقی بماند. صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود درباره چشم انداز اقتصاد جهان، پیش بینی کرد نرخ رشد اقتصادهای بزرگ در سال جاری میلادی کمتر از پیش بینی قبلی است. همچنین این نهاد هشدار داد که اگر فرایند جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا درست مدیریت نشود لطمات بزرگی به اقتصاد جهان وارد می شود. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

اصلاح قیمت ها ادامه می یابد

امروز قیمت طلا تغییر محسوسی نداشته و در سطح 1315 دلار در هر اونس در نوسان است. سرمایه گذاران در باره حضور در بازار فلز زرد دچار سردرگمی شده اند زیرا از یک سو برخی نهادهای تحلیلگر پیش بینی کرده اند بر جذابیت طلا افزوده خواهد شد زیرا ریسک های زیادی اقتصاد جهان را تهدید می کند و از سوی دیگر گزارش های اخیر از اقتصاد منطقه یورو و آمریکا نشان می دهد اوضاع در یک ماه اخیر آنطور که قبلا پیش بینی شده بود بد نیست و بانک های مرکزی قصد ندارند تدابیر جدید حمایتی اتخاذ کنند. یک ماه پیش هنگامیکه نتیجه همه پرسی در انگلستان مشخص شد، قیمت طلا به شدت رشد کرد زیرا پیش بینی شد اوضاع اقتصاد جهان نابسامان می شود اما در روزهای اخیر این باور تضعیف شده است. از سوی دیگر خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا سبب شده برخی تحلیلگران پیش بینی کنند بانک مرکزی این کشور در آینده نه چندان دور نرخ های بهره را بالا خواهد برد. اگر چنین شود از جذابیت طلا کاسته می شود. در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یک عامل حمایت از قیمت طلاست. برخی معتقدند اگر ترامپ در این انتخابات پیروز شود قیمت طلا صدها دلار افزایش خواهد یافت. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه گذشته نشان داده شده است:

انتظار برای دو نشست

آسیا. امروز شاخص های مالی در برخی بازارهای بزرگ آسیا کاهش یافته اند البته میزان کاهش زیاد نیست. روز گذشته شاخص های مالی در این قاره رشد کردند البته سرمایه گذاران با احتیاط رفتار کردند و رشد شاخص ها زیاد نبود. امروز تا پایان هفته، گزارش های متنوعی از اقتصاد منطقه یورو و آمریکا منتشر می شود و نیز نشست بانک مرکزی آمریکا برگزار خواهد شد. روز جمعه نیز نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار می شود. سرمایه گذاران منتظر مشخص شدن نتیجه این نشست ها هستند. همچنین بخشی از ریسک پذیری ها حاصل پیش بینی اجرای اقدامات حمایتی از سوی بانک مرکزی ژاپن است.

اروپا. روز گذشته شاخص های مالی در برخی بازارهای اروپا اندکی رشد کردند اما کاهش قیمت نفت سبب شد سرمایه گذاران محتاط باشند. سرمایه گذاران به تدریج به این نتیجه می رسند که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا فاجعه بار نخواهد بود و اگر روند خروج درست مدیریت شود شرایط بد نخواهد شد. گزارش های جدید از اقتصاد منطقه یورو و اعضاء مهم آن که به ماه جاری میلادی مربوط است اهمیت بالایی دارد و مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد داشت. فرایند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا از شش ماه دیگر آغاز می شود و سرمایه گذاران امیدوار هستند این فرایند سریع باشد.

آمریکا. روز گذشته شاخص های مالی در بازار آمریکا کاهش یافتند. کاهش قیمت نفت سبب ریسک گریزی سرمایه گذاران شده است. امروز تعدادی گزارش از بخش های مختلف اقتصاد آمریکا منتشر می شود و فردا نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی این کشور مشخص خواهد شد. بسیار بعید است در این نشست نرخ های بهره بالا برده شود اما دیدگاه بانک مرکزی در باره وضعیت کلی اقتصاد جهان به سرمایه گذاران نشان خواهد داد شرایط چه میزان پرریسک است. در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

اصلاح به سمت پایین!

امروز قیمت مس و دیگر فلزات پایه اندکی کاهش یافته است. قیمت مس در محدوده 4900 دلار قرار دارد و به دلیل ثبات نسبی در بازار ارزها، انتظار می رود امروز در بازار فلزات پایه تغییرات بزرگی در قیمت ها مشاهده نشود. روز گذشته با آنکه شرکت کنندگان در نشست گروه بیست اقتصاد بزرگ وعده داده اند تلاش های بیشتری برای کمک به رونق اقتصاد جهان انجام دهند قیمت فلزات پایه رشدی نداشت. قیمت مس که به مرز 5000 دلار در هر تن رسیده بود به 4900 دلار کاهش یافت. درباره اجرای سیاست های حمایتی جدید از سوی بانک مرکزی چین تردیدهایی وجود دارد زیرا دولت این کشور صرفا مایل است نرخ رشد اقتصاد سقوط نکند. اخیرا برخی گزارش ها از اقتصاد چین مثبت بوده و به همین دلیل بعید است در آینده نزدیک تدابیر حمایتی جدید اتخاذ شود. از پیش بانک مرکزی چین نرخ های بهره را بارها کاهش داده و دولت بر سرعت اجرای پروژه های زیرساختی افزوده است. به نظر می رسد دولت چین منتظر تاثیرگذاری این اقدامات است. نکته دیگر این است که اگر ثابت شود جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات منفی بزرگی ندارد، نیازی به اجرای سیاست های انبساطی جدید احساس نخواهد شد. در نهایت باید به رشد ارزش دلار اشاره کرد. در ماه جاری میلادی شاخص دلار افزایش یافته و این عاملی برای فشار بر قیمت فلزات پایه است. در مورد روی، پیش بینی اختلال در عرضه سبب رشد قیمت ها شده است. در بین فلزات پایه، روی بهترین عملکرد را در سال جاری میلادی داشته است. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در سال جاری میلادی تاکنون نشان داده شده است:

دلار تقویت شده است

امروز ارزش دلار در برابر یورو تغییر بزرگ نداشته و نسبت یورو به دلار در محدوده 1.0986 در نوسان است. روز گذشته ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت اما میزان کاهش اندک بود. انتشار گزارش های مثبت از اقتصاد آلمان سبب شد ارزش یورو رشد کند. امروز نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا آغاز می شود و با توجه به این که انتظار نمی رود در این نشست تغییری در سیاست های حمایتی این نهاد ایجاد شود، ارزش دلار تحت فشار قرار خواهد گرفت. امروز چند خبر از شاخص های مهم اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد. مثبت بودن داده های این گزارش ها سبب می شود فشار بر دلار کمتر شود. در پایان هفته، نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار می شود و به احتمال زیاد در این نشست تلاش هایی برای کاستن از ارزش ین انجام خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن مایل است با اجرای سیاست های حمایتی جدید، هم به رونق اقتصاد این کشور کمک کند و هم از ارزش ین بکاهد. فردا گزارش نرخ رشد اقتصاد انگلستان در سه ماهه دوم امسال منتشر می شود و پیش بینی شده داده های آن مثبت باشد. ارزش پوند در حال رشد است و انتظار می رود در سطوح کنونی تثبیت شود. در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در شش ماه اخیر شان داده شده است:

تقویم اقتصاد جهان

امروز گزارش هایی از شاخص های اقتصادی آمریکا منتشر می شود. در زیر جدول این گزارش ها به ترتیب انتشار نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24