Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخی پیشنهاد می کنند اگر دیروز در مثبت ها فروشنده بودید امروز در منفی ها وارد شوید با این حال توصیه ما این هست که جانب احتیاط را رعایت کنید و منتظر....

دوئل با «روند»

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

08:30 در حالی تا دقایق دیگر سوت آغاز بازار توسط نهاد ناظر به صدا در می آید که روند معاملات روز گذشته خصوصا در یک ساعت پایانی ، نشان می داد که امروز بازار روز سختی را در پیش دارد. از طرفی دیگر در بازارهای جهانی افت بهای جهانی نفت خام را داشتیم که می تواند بار روانی روی کلیت بازار و خصوصا نمادهای گروه فرآورده های نفتی و پالایشی داشته باشد. به نظر امروز بازار شروعی منفی و پر عرضه خواهد داشت اما در ادامه بازگشایی احتمالی نماد سایپا می تواند روند بازار را در نیمه دوم معاملات دستخوش تغییر کند. (منوط به اینکه سهم در قیمت مناسب و با حمایت سهامداران بازگشایی شود) برخی پیشنهاد می کنند اگر دیروز در مثبت ها فروشنده بودید امروز در منفی ها وارد شوید با این حال توصیه ما این هست که جانب احتیاط را رعایت کنید و منتظر تعیین تکلیف بازار در نیمه دوم تایم معاملاتی باشید.

08:40 در حالی وارد مرحله پیش گشایش بازار شدیم که اغلب نمادهای مطرح بازار متعادل هستند و حجم محسوس فروش یا تقاضا روی این نمادها رویت نمی شود. عمده تقاضای بازار معطوف به نمادهای کوچک و حاشیه ای چون چکاپا ، کتوکا ، شلیا ، درازک ، کهمدا ، کاذر و .... است. به نظر بهتر است در 30 دقیقه ای ابتدایی بازار نظاره گر باشیم و قدرت خریدار و فروشنده را محک بزنیم. همچنان بازار نگاه ویژه ای به گروه خودرویی و خصوصا ایران خودرو دارد.

08:58سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: موضوع واگذاری سهام شرکت ذوب آهن که شامل سهم 7 درصدی شستا و 16 درصدی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد می‌شود، ناشی از تصمیم این دو نهاد برای پرداخت بدهی و تسویه مطالبات مستمری‌ بگیران و بازنشستگان آنها بوده که برای این منظور به سازمان خصوصی برای فروش دارایی‌های خود وکالت داده‌اند.

09:07 صف خرید نماد کهمدا در همان دقایق ابتدایی توسط حقوقی عرضه شد. به لحاظ نموداری سهم روی مقاومت مهمی قرار دارد. با این حال پیش بینی می شود که قیمت از سد این مقاومت عبور کند. بنابراین در فروش سهم عجله نکنید. انتظار داریم در میان مدت کهمدا قیمت های بالای 1000 تومان را لمس کند.

09:09 چکاپا هم در همین چند دقیقه بسیار پر حجم ظاهر شده. تا به اینجای کار حدود 45 میلیون برگه سهم در این نماد داد و ستد شده است. بخش عمده ای از فروش را حقوقی انجام داده است. صف سهم مدام از سمت فروشنده ها تهدید می شود. سهم پتانسیل رشد تا حوالی 300 را دارد اما خرید در این قیمت ها ریسک به ریوارد جالبی ندارد. با این حال اگر سهامدار شرکت هستید می توانید سهم را نگهداری کنید.

09:24 در سایپا دیزل گزارش سه ماهه سهم بسیار نامید کننده بود. بعید است امسال هم شرکت سودده شود. به نظر گزارش سهم بسیار دست بالا است و پتانسیل تعدیل منفی دارد. با این حال زمزمه هایی از معامله بلوکی سهم در قیمت های بالا و همچنین بحث افزایش سرمایه 114 درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث شده تا بازار نگاه ویژه ای روی این سهم داشته باشد. نموداری هر چه سهم به 125 - 130 نزدیک تر باشد میل به تقاضا بالا می رود و رنج 170 - 175 محدوده عرضه سهم است.

09:27 روز گذشته مقرر گردید تا از روز یکشنبه 10 مرداد ماه 95 قیمت هر تن سیمان با 10 هزار تومان افزایش ( کاهش تخفیف فروش ) در سطح استان تهران توسط کارخانجات اصلی و فعال سیمان در سطح استان به صورت یکپارچه عرضه شود.

09:33 لبنیات پاک چند روزی است با افزایش تقاضا مواجه شده. به لحاظ نموداری اصلاح تا تراز 50 درصد فیبوناچی ret و همچنین واگرایی مثبت در اسیلاتور rsi از دلایل توجه بازار به این نماد است. کوتاه مدت 180 - 185 را اگر رد کند می تواند تا 200 - 205 پیشروی کند. بیشتر به نظر بازی نوسانی است تا یک روند صعودی.

09:38 بترانس امروز هم تقریبا پر حجم معامله می شود. قاعدتا حواشی ایجاد شده برای شرکت و تجمع کارگران عرضه ها را در سهم بیشتر کرده. با این حال خریدهای دو حقوقی که احتمالا آداک و گنجینه آرمان هستند امروز هم سهم را سرپا نگاه داشته! کوتاه مدت سهم بالای خاصی ندارد اما توصیه می کنیم در فروش بترانس عجله نکنید.

09:50 قیمت پایه شکر در بورس کالا به 2520 تومان رسید. از طرفی دیگر یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی دولت برای توزیع ۳۰۰ هزار تن شکر در بازار خبر داد و گفت: قرار است که در روزهای آینده شکر در بازار توزیع شود؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده و قیمت در خرده‌فروشی‌ها به ۴ هزار تومان هم رسیده است. گزارش های میدانی خبرنگار مهر حکایت از این دارد که قیمت شکر طی هفته‌های گذشته از ۲۷۰۰ تومان به ۳ هزار و ۷۰ تومان و در روزهای گذشته به ۴ هزار تومان هم رسیده است. محتکران هم دست به کار شده و شکر را به صورت محدود توزیع می‌کنند تا قیمت بالا رود. این در شرایطی است که دولت مدعی آرامش در بازار کالاهای اساسی است و معتقد است که نوسان قیمتی در مورد کالاهای اساسی طی عمر دولت یازدهم خنثی شده است. اکنون شکر با افزایش قیمت مواجه است و تولیدکنندگان نمی‌توانند به راحتی شکر مورد نیاز خود را تامین کنند. این در حالی است که دولت هم در اعلام قیمت تعلل کرده و بازرسی‌ها در بازار هم بسیار محدود است، بنابراین محتکران حسابی دست به کار شده و قیمت را گران کرده‌اند. قرار بود که هفته گذشته، دولت در جلسه ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت تصمیم گیری شود، اما به دلایلی نامعلوم هنوز این تصمیم گیری صورت نگرفته و بازار همچنان با تلاطم مواجه است.

09:55 برخی شایعه کردند که دلیل رشد نمادهای وابسته به صنعت کاغذ ، ممنوعیت واردات کاغذ است!!! قطعا این خبر صحت ندارد چرا که بخش عمده ای از مصرف کاغذ کشور از محل واردات تامین می شود و تولید داخل به هیچ عنوان کفاف تقاضای بازار را نمی دهد. از همین رو ممکن است افزایش تعرفه واردات را داشته باشیم که خود این موضوع هم جای تامل دارد و بعید است به این راحتی تعرفه واردات کاغذ بالا برود!

10:00 ظرفیت تولید کاغذ رول سفید  کاغذ پارس در سال 50 هزار تن هست که اگه شرکت فول ظرفیت هم تولید کند سقف سود شرکت در همین محدوده 300 ریال است. به نظر بیشترین جریان پولی و نوسان گیری روی سهم مطرح هست و نباید دنبال دلیل بنیادی بود!

10:05 در حالی نماد ساینا طی معاملات امروز صف فروش 1 میلیونی را تجربه می کند که تقریبا 100 درصد حجم معاملات را فروش حقوقی تشکیل داده! به نظر می رسد سهم یکبار دیگر حوالی 370 - 400 مورد توجه قرار بگیرد.

10:10 ظاهرا امروز سایپا بازگشایی نمی شود. گفته می شود به دنبال فعالیت های جدید شرکت که در مجمع در مورد آن ها صحبت شد ، سازمان از شرکت شفاف سازی خواسته و تا زمانی که این گزارش به روی کدال ننشیند نباید انتظار بازگشایی سهم را داشته باشیم. برخی می گویند بازگشایی سایپا هفته آتی انجام خواهد شد.

10:18 معاملات پالایشی ها جالب توجه است. شراز ، شاوان صف خرید را تجربه می کنند و شبریز هم به سمت صف خرید حرکت می کند. جالب است نفت که می ریزد پالایشی ها بالا می روند ، نفت بالا می رود پالایشی ها می ریزند!

10:22 در مورد ولصنم بارها در سایت صحبت کردیم. گفتیم که قیمت احتمالا تا 145 - 150 پولبک کند. دقیقا همینطور هم شد. انتظار داریم به مرور سهم تا حوالی 190 - 195 تومان رشد کند. برای بازه 2 ماهه گزینه مناسبی به نظر می رسد.

10:50جلسه هیات مدیره "بترانس" با مسئولان/ برنامه عرضه مجدد بلوک ۳۵ درصدی/در پی تجمع کارگران ایران ترانسفو، هیات مدیره این شرکت امروز با مسئولان استان زنجان جلسه برگزار می کند.از سوی دیگر برنامه عرضه مجدد بلوک ۳۵ درصدی "بترانس"احتمالا" همین ماه عملی می شود. در پی تجمع 500 کارگر ایران ترانسفو به دلیل اعتراض به مدیریت جدید و تغییرات ایجاد شده، آخرین پیگیری های بورس پرس از این رویداد نشان می دهد هیات مدیره این شرکت بورسی امروز راهی زنجان شده تا با استاندار و مسئولان جلسه ایی برگزار کند.

10:55 کهمدا پس از 1.3M معامله به صف خرید رسید. در مورد این سهم صبح صحبت کردیم. اهداف بالای 1000 در میان مدت دارد.

11:05 بالاس در حال بازگشایی است. اگر 770 - 780 عرضه شود بسیار کم ریسک است. قیمت گارد صعودی و کف دوقلو دارد. بازگشایی سهم را رصد کنید.

11:11 به نقل از یکی از کانال های تلگرامی : هم اکنون برای عرضه 5 هزار تن شکر سفید کارخانه دعبل که به صورت سلف عرضه شده بود و تاریخ تحویلش یک ماه اینده (ششم شهریور هست )) تقاضای سنگینی وارد سیستم شد و در سقف قیمتی مجاز 2646 تومان معامله شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    بادرود به شما، شنبه مصادف است با شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و تعطیل رسمی
    است.

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24