Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بنابرآخرین نظرسنجی های انجام شده احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر از ٩ و ٢٠ درصد در ابتدای ماه ژوئیه و هفته گذشته به ۴۵ % افزایش یافته است...

در آتی سکه چه می گذرد...!؟

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات امروز پیرو بازگشایی بازارهای جهانی و افت قیمت اونس طلا با کاهش مواجه شدند این در حالی بود که با ثبات نسبی و نوسانات محدود قیمت دلار در بازار ارز و جو انتظاری برای انتشار اخبار مهم و تکان دهنده قوی در روزهای پایانی هفته موجب احتیاط و دست به عصا شدن معامله گران بازار آتی سکه برای انجام معاملات شده است.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،در شرایطی که بازارهای جهانی درحالی سپری کردن روزهای سگی وکم نوسان فصل تابستان (اشاره به روزهای گرم وبی رمق) هستند که با فروکش کردن التهابات ناشی از برکزیت و انتظار برای تشدید سیاست های محرک پولی توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان موجب تقویت جریان ریسک پذیری و کاهش تقاضا برای دارایی امن از جمله طلا شده است موضوعی که قیمت اونس طلا را پس از رسیدن به اوج دوساله خود در مسیر اصلاحی قرارداده است.

از سویی دیگر در بازار ارز نیز هم چنان سایه سنگین احتمال تک نرخی کردن ارز و ترس از عرضه های گسترده بازارسازان رسمی از رشد بیشترقیمت ها جلوگیری نموده و کاهش دامنه نوسان و احتیاط معامله گران را رقم زده است.

پس از تثبیت قیمت دلار در بالای سطح روانی 3500 تومان ، بازار آتی سکه در انتظار پایان روند اصلاحی اونس طلا از سطح حمایتی 1300 دلار هستند.

 
 


جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

فضای انتظاری برای انتشار اخبار مهم در هفته جاری در کنار حرکت متناقض قیمت اونس و دلار،کاهش دامنه نوسان بازار آتی سکه و کاهش حجم معاملات بازار آتی سکه را رقم زده است موضوعی که با افزایش احتیاط وریسک گزیری معامله گران و ترجیح به تماشاچی بودن برای مشخص شدن جهت حرکت قیمتها شده است.

با توجه به وزنه سنگین تر تاثیر گذاری قیمت جهانی طلا بر قیمت های بازار آتی سکه ، کاهش قیمت جهانی طلا در اولین روز کاری بازارهای جهانی افت قیمت های بازار آتی سکه را رقم زد اما در ادامه افزایش قیمت دلار در بازار ارز به بالای 3520 تومان از افت بیشتر قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه جلوگیری کرد و موجب کاهش دامنه نوسان بازار آتی سکه به 2500 تومان گردید.

بازار اونس طلای جهانی :

در روزی که آمارهای اقتصادی تکان دهنده قوی در تقویم بازارهای جهانی نبود نوسان مثبت شاخص بازارهای سهام و تقویت گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا قیمت طلای جهانی را درنزدیکی پایین ترین سطح در سه هفته اخیر قرارداد.

پس از هضم شوک برکزیت و انتشار داده های نسبتا مثبت از بزرگترین اقتصاد جهان ، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده تقویت شده است امری که به افزایش ارزش شاخص ارزش جهانی دلار و افت قیمت اونس طلا منجر شده است.

بنابرآخرین نظرسنجی های انجام شده احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر از 9 و 20 درصد در ابتدای ماه ژوئیه و هفته گذشته به 45 % افزایش یافته است.

سرعت افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده و تغییرات شاخص ارزش جهانی دلار دوفاکتور تعیین کننده برروی قیمت طلا در جهان می باشند.

انتظار می رود انتشار بیانیه بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن و گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم (بخش پیشرو) در روزهای چهارشنبه و جمعه بتواند نیروی لازم حرکت قیمت اونس طلا را برای شکستن سطح حمایتی 1300 و یا تثبیت در بالای این سطح مهم فراهم نماید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24