Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد کاهش هراس سرمایه گذاران در باره تبعات جدایی انگلستان از اتحادیه اروپاست. در روزهای اخیر خبرهای منتشر شده از اقتصاد منطقه یورو و آمریکا که به ماه جاری میلادی مربوط بوده نشان داده تغییر منفی در شاخص های اقتصادی رخ نداده است.

بازارها وارد فاز سرنوشت ساز می شوند

این هفته برخلاف هفته گذشته نوسان در بازارهای مختلف زیاد است و خبرهای متنوعی از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو منتشر خواهد شد. دو نشست یعنی نشست بانک مرکزی آمریکا و نشست بانک مرکزی ژاپن بر بازارهای ارز تاثیر خواهند گذاشت و روندهایی که اخیرا در بازار فلز زرد مشاهده شده معکوس خواهد شد. البته کاهش قیمت طلا از چند روز پیش آغاز شده است. در بازارهای مالی سرمایه گذاران منتظر اعلام نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا هستند. اگر بانک مرکزی آمریکا بخواهد به توصیه های صندوق بین المللی پول عمل کند باید برنامه بالا بردن نرخ های بهره به سال آینده میلادی موکول شود. صندوق بین المللی پول هفته پیش از سیاستگذاران خواست برنامه های موثرتر برای مقابله با ضعف اقتصاد جهان اجرا کنند. این نهاد در گزارش چشم انداز اقتصاد جهان، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهان و آمریکا را اندکی کاهش داد. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد کاهش هراس سرمایه گذاران در باره تبعات جدایی انگلستان از اتحادیه اروپاست. در روزهای اخیر خبرهای منتشر شده از اقتصاد منطقه یورو و آمریکا که به ماه جاری میلادی مربوط بوده نشان داده تغییر منفی در شاخص های اقتصادی رخ نداده است.

آرامش بر بازار حکمفرماست

امروز دوشنبه در آغاز معاملات هفته در بازارهای جهان قیمت نفت برنت و نفت آمریکا .تغییر محسوسی نداشته و به ترتیب در سطح 45.7 دلار و 44.2 دلار در هر بشکه در نوسان است. این هفته رشد احتمالی ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر و وضعیت ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل دو عامل مهم هستند که بر قیمت نفت تاثیر خواهند داشت. قیمت ها در هفته های اخیر کاهش یافته و در حال تثبیت است و بعید است شاهد رشد قابل ملاحظه آنها باشیم. در سه ماهه دوم امسال اختلال در عرضه نفت و کاهش ارزش دلار سبب رشد قیمت ها شد اما این دو عامل تضعیف شده اند. واقعیت این است که میزان ذخیره نفت آمریکا در بالاترین میزان قرار دارد و پیش بینی شده اختلال در عرضه نفت کانادا، نیجریه و لیبی کاهش خواهد یافت. همچنین هر گونه رشد قیمت ها به فعال شدن دوباره شرکت های نفتی در آمریکا منجر می شود. نکته مهم دیگر این است که پیش بینی شده نرخ رشد اقتصاد جهان امسال بالا نباشد. صندوق بین المللی پول در گزارش هفته پیش خود نشبت به ضعف اقتصاد جهان هشدار داد. اگر نرخ رشد اقتصاد جهان کاهش یابد تقاضا برای نفت کمتر از میزانی است که اکنون تصور می شود. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه گذشته نشان داده شده است:

افزایش فشار بر قیمت ها

امروز قیمت طلا کاهش یافته است. قیمت هر اونس فلز زرد اکنون 1317 دلار است. قیمت سه فلز گرانبهای دیگر یعنی نقره، پلاتین و پالادیوم نیز اندکی کاهش یافته است. در نظرسنجی کیتکو پیش بینی شده قیمت طلا این هفته رشد خواهد کرد اما به نظر می رسد عواملی که بر قیمت ها فشار وارد می کنند قدرتمند هستند. سرمایه گذاران در طلا باید مراقب داده های جدید از اقتصاد آمریکا که می تواند به افزایش ارزش دلار منجر شود باشند. این هفته نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و داده های مهمی که از شاخص های اقتصادی این کشور منتشر خواهد شد بر قیمت طلا تاثیر خواهند داشت. اخیرا داده های منتشر شده مثبت بوده و حال احتمال به تعویق افتادن برنامه افزایش نرخ های بهره تا سال آینده بسیار کمتر شده است. از سوی دیگر به تدریج ابهام ها در باره افق اقتصاد جهان و نگرانی سرمایه گذاران کاهش می یابد و این به زیان طلاست. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه گذشته نشان داده شده است:

سرمایه گذاران امیدوار هستند

آسیا. امروز شاخص های مالی در برخی بازارهای بزرگ آسیا رشد کرده اند. این هفته خبرهای زیادی از اقتصادهای بزرگ آسیایی منتشر نمی شود اما نشست بانک مرکزی ژاپن اهمیت بالایی دارد و انتظار می رود در آن اقداماتی برای حمایت از رونق اقتصاد این کشور اتخاذ شود. سرمایه گذاران آسیایی درباره تاثیر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا نگرانی کمتری دارند اما ابهام ها درباره آینده رفع نشده است. به همین دلیل پیش بینی شده رفتار سرمایه گذاران محتاطانه باشد.

اروپا. این هفته خبرهای زیادی از اقتصاد اروپا منتشر می شود و از آنجا که این خبرها عموما به ماه جاری میلادی یعنی دوران پس از همه پرسی در انگلستان مربوط است داده های این گزارش ها مهم هستند. سرمایه گذاران با توجه به اتخاذ نشدن سیاست های حمایتی جدید از سوی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلستان، به این نتیجه رسیده اند که تاثیر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا خیلی منفی نخواهد بود. واقعیت این است که روند خروج تدریجی است و پیش بینی شده سیاستگذاران به خوبی این روند را مدیریت کنند. البته صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود نسبت به طولانی شده مذاکرات و سوء مدیریت روند خروج هشدار داده است. این هفته گزارش هایی از سوی موسسه مارکیت اکونومیکس در باره وضعیت بخش خدمات منطقه یورو و برخی اعضاء مهم این منطقه منتشر می شود که به ماه جاری میلادی مربوط است.

آمریکا. امروز تنها یک خبر از اقتصاد آمریکا منتشر می شود اما فردا تعداد زیادی گزارش مهم از اقتصاد این کشور در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. البته در هفته پیش رو مهمترین رویداد، نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست. گزارش نرخ رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال نیز اهمیت بالایی دارد. بسیار بعید است در این نشست تغییری در نرخ های بهره داده شود اما سخنان جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا و بیانیه پایانی نشست اهمیت بالایی دارد زیرا دیدگاه بانک مرکزی را درباره افق اقتصاد این کشور مشخص خواهد کرد. در هفته پیش رو مانند هفته قبل، گزارش عملکرد شرکت های بورسی در آمریکا یک عامل موثر بر رفتار سرمایه گذاران خواهد بود. این هفته 200 شرکت بزرگ گزارش عملکرد خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی منتشر خواهند کرد. در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

آرامش!

امروز قیمت مس و دیگر فلزات پایه رشد کرده اما میزان رشد زیاد نیست. قیمت هر تن مس اکنون 4950 دلار است. تغییرات قیمت فلزات پایه در هفته پیش رو به وضعیت بازارهای ارز و نیز داده هایی که از اقتصاد منطقه یورو و آمریکا منتشر می شود وابسته است. اخیرا برخی گزارش ها از اقتصاد چین مثبت بوده اما هنوز سرمایه گذاران به این باور نرسیده اند که شرایط اقتصاد این کشور رو به بهبود است. البته انتظار می رود برخی اقدامات جدید در جهت حمایت از رونق اقتصاد انجام شود. پیش بینی می شود بازار فلزات پایه در سال جاری میلادی به تعادل نرسد و مازاد عرضه ادامه پیدا کند. مبارزه دولت چین با فعالیت های سفته بازان و احتمال اندک اتخاذ تدابیر جدید حمایتی از سوی بانک مرکزی این کشور، نوسان در بازار فلزات پایه را کاهش می دهد. قیمت فلزات پایه در خوشبینانه ترین حالت در همین سطح باقی خواهد ماند و اگر خبرهای منفی منتشر شود احتمال کاهش قیمت ها زیاد است. در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن روی در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

فعلا هیجانی در بازارهای ارز نیست

امروز ارزش دلار در برابر یورو اندکی افزایش یافته است. در هفته پیش رو، انتظار می رود روند رشد ارزش دلار ادامه یابد زیرا خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا سبب شده احتمال افزایش نرخ های بهره در این کشور در آینده نزدیک بیشتر شود. تا روز چهارشنبه که نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا مشخص می شود نوسان در ارزش دلار زیاد نخواهد بود. سرمایه گذاران انتظار دارند در بیانیه پایانی نشست، سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ های بهره بدست آورند. این هفته برخلاف هفته گذشته، گزارش های بسیار مهم از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو منتشر می شود که به ماه جاری میلادی مربوط است و سبب می شود برخی ابهام ها در باره وضعیت اقتصادی جهان از میان برود. هفته پیش داده های اقتصادی عموما مثبت بودند. در هفته پیش رو همچنین نشست بانک مرکزی ژاپن برگزار می شود و انتظار می رود در این نشست، تدابیر جدید حمایتی اتخاذ شود. در روزهای اخیر ارزش دلار رشد کرده و این درحالیستکه بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلستان در نشست های خود تغییری در سیاست های پولی ندادند. در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در یک ماه اخیر شان داده شده است:

تقویم اقتصاد جهان

امروز گزارش هایی از شاخص های اقتصادی ژاپن، آلمان و آمریکا منتشر می شود. در زیر جدول این گزارش ها به ترتیب انتشار نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24