Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چشم انداز ثبات نسبی قیمت دلار در آینده موجب افزایش ضریب تاثیرگذاری قیمت جهانی طلا بر روند قیمت بازار آتی سکه شده است و بازار آتی سکه هم چنان از قیمت اونس طلای جهانی فرمان می گیرد...

توقف تاخت و تاز در سکه

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات امروز تحت تاثیر ثبات قیمت طلای جهانی در معاملات پایان هفته و نوسان مثبت قیمت دلار و افزایش قیمت سکه نقدی با افزایش جزئی مواجه شدند.

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،در شرایطی که انتظار می رود با نزدیک شدن به پایان نیمه اول سال شاهد تقویت تقاضای تجاری برای ارز و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی باشیم،اما فضای احتیاط ناشی از احتمال تک نرخی شدن ارز و عرضه های گسترده بازار سازان رسمی در قیمت های بالاتر هم چنان بر بازار ارز سایه افکنده است و کاهش دایره نوسان و صعود لاک پشتی قیمت دلار را رقم زده است.

از این رو با چشم انداز ثبات نسبی قیمت دلار در آینده موجب افزایش ضریب تاثیرگذاری قیمت جهانی طلا بر روند قیمت بازار آتی سکه شده است و بازار آتی سکه هم چنان از قیمت اونس طلای جهانی فرمان می گیرد.

پس از فروکش شدن التهابات ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وباز گشت آرامش به بازارهای مالی در جهان و گزارش داده های مناسب از اقتصاد آمریکا ، قیمت اونس طلا را پس از رسیدن به قیمت سقف دوساله خود در مسیر اصلاحی قرارداد موضوعی که با افت قیمت سکه نقدی به زیر سطح یک میلیون وصدهزارتومان موجب تعدیل انتظارات صعودی و کاهش قیمت های بازار آتی سکه شد.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات اولین روزکاری هفته در روندی نسبتا خنثی قرار گرفتند در پایان هفته گذشته با اعلام سیاست های پولی دردوبانک مرکزی اروپا و ژاپن مبنی بر نبود برنامه از قبل مشخص شده برای تشدید سیاست های انبساط پولی ، ترمز روند افزایشی شاخص دلار در مقابل ارزهای مهم کشیده شد و موجب افزایش قیمت اونس طلای از قیمت های کف خود در سه هفته گذشته شد.

در هفته جاری شاهد انتشار آمارهای مهمی چون نشست بانک مرکزی آمریکا و ژاپن در مورد آینده نرخ بهره و اعلام تولید ناخالص داخلی در آمریکا خواهیم بود و انتظار می رود قیمت جهانی طلا تا دریافت سیگنال جدی در وضعیت انتظاری باقی بماند.

بازار اونس طلای جهانی :

انتشارداده های خوب از اقتصاد ایالات متحده و افزایش شاخص ارزش دلار در جهان به دنبال افزایش خوش بینی ها به تداوم سیاست انقباض پولی توسط فدرال رزرو و حرکت جریان سرمایه به سمت دارایی ها پرریسک از جمله سهام و جهش شاخص های سهام با افزایش انتظارات برای اعمال سیاست های انبساط پولی ازسوی بانک های مرکزی اقتصاد های عمده جهان ، قیمت اونس طلای جهانی را برای دومین هفته پیاپی در مسیر نزولی قرارداد.

تداوم ضعف اقتصاد جهانی و تقویت احتمال تاخیر در افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده و تنش های ژئوپلتیک و شوک خروج بریتاینا از اتحادیه اروپا ، افزایش حدود 25 درصدی اونس طلا را از ابتدای سال 2016 رقم زده است وانتظار می رود با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ماه های پایانی سال شاهد ادامه روند افزایشی قیمت طلا در جهان باشیم.

پس از هضم شوک ناشی از برکزیت در بازارهای مالی، معامله گران بازارهای جهانی طلا برای تشخیص جهت حرکت آتی قیمت ها به داده های منتشر شده از اقتصادهای بزرگ جهان به ویژه ایالات متحده چشم دوخته اند تا بتوانند سرنخ های بیشتری را از روند افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده به دست بیاورند.

نگاهی بر مهم ترین رویدادهای تاثیرگذاربر روند اونس طلا در هفته جاری

نگرانی ها نسبت به روند کند رشد اقتصاد جهانی به رهبری چین و احیای بسیار ضعیف اقتصاد در اروپا و پیامدهای مبهم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا درکنار کاهش نرخ های بهره بانک های مرکزی جهان و احتمال تشدید سیاست های انبساطی درآینده وتعویق در سیاست های انقباض پولی در ایالات متحده قیمت جهانی اونس طلا در شش ماهه ابتدای سال در مدار صعودی قرارداده است و کف های قیمتی را بالا آورده است و این انتظار وجود دارد در سه ماهه سوم سال شاهد روند اصلاحی باشیم. در کوتاه مدت انتظار می رود سطح روانی 1300 دلار از افت بیشتر قیمت جلوگیری کرده نماید.

به نظر می رسد انتشار اخبار مهم و تعیین کننده در هفته جاری بتوانند تا حدود زیادی به آشکار شدن روند قیمتی کمک کنند.

نگاهی به رفتار معامله گران بازار های آتی آمریکا وتغییرات موقعیت های باز آنها برروی اونس طلای جهانی در هفته منتهی به روز سه شنبه 19 جولای

بنا بر اعلام کمیته آتی بورس کالای آمریکا نوسان گیران عمده بازار اونس طلای جهانی در هفته گذشته تعداد موقعیت های خالص خود را از 297.5 هزار خرید به 285.9 هزار قرارداد خرید کاهش دادند.

بازگشت آرامش بازارهای جهانی پس از طوفان برکزیت و افزایش شاخص ارزش دلار در جهان با انتشار داده ای اقتصادی مثبت و افزایش احتمال افزایش نرخ های بهره در آمریکا و تشدید سیاست های انبساط پولی در اقتصادهای بزرگ جهان (بجز ایالات متحده ) و افزایش جریان ریسک پذیری در جهان موجب کاهش تقاضای سفته بازانه و انتظارات صعودی قیمت اونس طلا شده است.

Text Box:

در تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط سایت کیتکو نشان می دهد که افراد مشارکت کننده در هفته جاری نیز روند صعودی را برای قیمت ها متصور هستند.

از نظر سنجی که از طریق آنلاین از 919 نفر شده است 451 نزدیک به 49 درصد از آنها نظر صعودی به اونس داشته اند و در نظر سنجی دیگر از میان 19 کارشناس و معامله گر اونس طلا 9 نفر از آنها معادل 47 درصد دیدگاهی صعودی به روند اونس در هفته جاری داشته اند. در نظرسنجی این هفته میزان نظرات صعودی در میان مشارکت ککندگان برای اولین باز از ماه مارس به زیر 50 درصد کاهش یافت که نشان از افزایش تردیدها به ادامه روند صعودی ها قیمت ها می باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24