Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در حالی بازار بورس کار خود را در دومین روز از مرداد ١٣٩۵ آغاز می کند که سوای گروهی از نمادهای بانکی که مجمع شان به تنفس خورد ، باقی نمادها مجامع خود را برگزار کردند. آنها که سود...

در انتظار «برگشت»

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

08:45 در حالی بازار بورس کار خود را در دومین روز از مرداد 1395 آغاز می کند که سوای گروهی از نمادهای بانکی که مجمع شان به تنفس خورد ، باقی نمادها مجامع خود را برگزار کردند. آنها که سود داشتند ، سود نقدی تقسیم کردند و گزارشات سه ماهه هم روی خروجی کدال قرار گرفت. حالا بورس باز ها می توانند عملکرد سه ماهه شرکت ها را آنالیز کنند و با چشم بازتر سهم انتخاب کنند. بازار امروز هم حالتی نیمه تعطیل دارد ، با این حال اهالی بازار چشم به راه نمادهایی هستند که پس از برگزاری مجامع مترصد بازگشت به تابلو معاملات هستند.

08:45 برخی در مورد واتی سوال می کنند.شرکت در گزارش 6 ماهه بر همان سود 335 ریالی تاکید داشته است. به لحاظ نموداری سهم رشد خوبی را در ماه های اخیر تجربه کرده و شرایط اسیلاتورها به گونه ای است که به نظر می رسد اصلاح چه در بعد قیمت و چه در بعد زمان ادامه خواهد داشت. پیش بینی می شود ریزش سهم تا حوالی 320 تومان ادامه دار باشد. هر چند انتظار نداریم که قیمت مسیر ذکر شده را یکسره بپیماید. قطعا در این بین برگشت هایی هم به سمت بالا خواهیم داشت اما به نظر بیشتر فرصت فروش خواهد بود.

08:55 اخبار مجمع سایپا و همچنین عقد قرارداد همکاری با شرکت سیتروئن باعث شد تا در غیاب سایپا خریداران به میل خرید وساپا داشته باشند. اولا دقت کنید که این خبر خیلی وقت بود که در بازار دهان به دهان می چرخید و به نظر تاثیر به سزایی روی قیمت سهم نداشته باشد. شاید در حد یک نوسان 2 - 3 روزه اثر بگذارد. از طرف دیگر به لحاظ نموداری قیمت مدتهاست درگیر آرایش AB=CD است و محدوده 150 - 160 تومان مقاومت مهمی در پیش روی قیمت می باشد.

09:00 گزارش زامیاد به هیچ عنوان چنگی به دل نزد! شرکت همچنان بر سود 81 ریالی تاکید دارد اما در سه ماهه اول سال نتیجه عملکرد شرکت 21 ریال زیان به ازای هر سهم بوده است! خیلی واضح و روشن بگوییم که در گزارشی که سال گذشته سایپا ارائه داد با احتساب افزایش سرمایه ارزش روز هر سهم زامیاد توسط کارشناس رسمی 130 تومان برآورد شد. بنابراین انتظار خیلی خاصی از سهم نداریم. هر چند تحلیل گران تکنیکی نظر دیگری دارند! آنها معتقدند که سهم آرایش سر و شانه کف به خود گرفته و اگر موفق شود بر خط گردن فرضی یعنی محدوده 112 تومان غلبه کند ، ÷تانسیل رشد تا 130 - 135 تومان را خواهد داشت.

09:15 در کانال ها و گروه های تلگرامی در مورد حتوکا زیاد صحبت می کنند و عده ای اهداف عجیب و غریب می دهند! اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ، سهم حوالی 240 تومان با مقاومت مهم سقف کانال دست و پنجه نرم خواهد کرد. با این حال به نظر می رسد موج 5 آغاز شده و در صورت گذر از این مهم شاهد رشد قیمتی حتوکا تا حوالی 270 - 280 تومان خواهیم بود.

09:40 قاسم طی معاملات امروز سقف کانال نزولی کوتاه مدتی خود را شکست. به نظر می رسد سهم در کوتاه مدت تا حوالی 500 - 520 تومان رشد داشته باشد.

09:55 گزارش هرمز  چندان چنگی به دل نمی زند. واقعا در این چند وقته رشد خوبی داشته. این شرکت برای سال 95 به ازای هر سهم 12 ریال سود پیش بینی کرده اما در سه ماهه اول سال حاصل عملکرد شرکت 68 ریال زیان به ازای هر سهم بوده!!! هرمز در ابتدای دوره پیش بینی کرده 1.370.000 تن اسلب به قیمت متوسط هر تن 1.200.000 تومان به فروش برساند تا در کل سال 1.662 میلیارد تومان درآمد کسب کند. یعنی اگر بصورت خطی حساب کنیم ، شرکت باید هر 3 ماه 342.500 تن اسلب با همان نرخ 1.200.00 تومانی به فروش برساند تا 415 میلیارد تومان درآمد شناسایی کند اما هرمز در 3 ماهه ابتدای سال 680 تن تولید داشته و 293 هزار تن آن را به قیمت متوسط 930.000 تومان به فروش رسانده است. !! لذا طبیعی است وقتی تولید بیشتر باشد ، بهای تمام شده در سطوحی بالاتر از درآمد می ایستد و شرکت را موقتا زیانده می کند. البته یک مشکل دیگر این است که قیمت فروش در فصل بهار پائین تر از نرخ پیش بینی شده بوده است. لذا با این گزارش به نظر موقتا اصلاح قیمت سهم را داشته باشیم اما با توجه به حمایت های آرمان شهر و اینکه برنامه فروش بلوک را دارند ، بعید به نظر می رسد که اصلاح قیمت بالایی در هرمز داشته باشیم.

در حال حاضر به لحاظ نموداری قیمت با محدوده سقف قبلی خود درگیر است. با این حال به نظر می رسد به مرور از این محدوده عبور خواهد کرد. اما حوالی 240 - 250 تومان با محدوده سقف کانال ترسیمی برخورد خواهد کرد.

10:20 در فریم هفتگی پترول نمودار جالبی دارد. سهم داخل دو خط همگرا در حال نوسان است و طی این مدت به صورت ریتمیک بین کف و سقف کانال در حال نوسان بوده است. به نظر می رسد یک بار دیگر با برخورد به محدوده حمایتی شاهد افزایش تقاضا در این نماد خواهیم بود. فعلا باند 165 - 170 تومان مقارن با سقف الگو محدوده مقاومتی پیش روی قیمت خواهد بود.

10:40 در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی،متوقف خواهد شد.


10:50 مدتهاست که قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت با نماد معاملاتی ونفت داخل یک محدوده تراکمی در حال نوسان است. طی این مدت محدوده 350 تومان همواره به عنوان مقاومت سهم عمل کرده و کف قیمتی سهم رفته رفته با شیب ملایم در حال رشد است. پس از بازگشایی سهم حالا خریداران برای خرید سهم به صف نشستند. با توجه به اینکه روز آینده قیمت با محدوده مقاومتی برخورد می کند به لحاظ تکنیکی در این قیمت ها خرید توجیه چندانی ندارد. در صورتی شکست مقاومت 350 تومان و تثبیت بالای این محدوده می توان اقدام به خرید کرد.

11:10 در حالیکه شاهد گزارشات مثبت زیر مجموعه های کروی بودیم. با این حال بازار امروز از سهم استقبال نکرده است. به لحاظ نموداری قیمت با سقف کانال برخورد کرده از طرف دیگر شاهد شکل گیری پترن ab=cd در نمودار سهم هستیم. اسیلاتور DT هم در محدوده اشباع از خرید واگرایی منفی زده است. به نظر سقف قیمتی سهم در حال حاضر 200 - 205 تومان است. بنابراین خرید فعلا توجیهی ندارد.

12:05

رئیس هیات مدیره انجمن کارخانه‌های قند و شکر برگزاری دو جلسه در صبح و عصر امروز برای چانه‌ زنی در خصوص قیمت شکر خبرداد و گفت: امروز صبح در جلسه ستاد تنظیم بازار و عصر هم در دفتر معاونت اجرایی رئیس‌ جمهور جلساتی برای تعیین تکلیف قیمت شکر برگزار خواهد شد که بر این اساس امیدواریم جمع ‌بندی نهایی صورت گیرد. علیرضا اشرفاز افزود: هر سال انجمن قند و شکر با همکاری تولیدکنندگان و کارخانجات تولیدکننده، قیمت شکر را بر اساس فرمولی که دارد، تعیین می ‌کند، اما دولت عموما این فرمول و قیمت حاصل از آن را به صورت کامل نمی‌ پذیرد و بنابراین نمی ‌توان قیمت پیشنهادی انجمن را برای شکر اعلام کرد، چراکه ممکن است تبعات قیمتی بر بازار داشته باشد. وی تصریح کرد: متاسفانه دولت دیرهنگام در خصوص تعیین قیمت شکر تصمیم ‌گیری کرد و همین امر منجر به بروز برخی مشکلات در حوزه قیمت شکر در بازار شد؛ اما به هرحال امیدواریم دولت هر چه سریعتر این قیمت ها را تعیین تکلیف کند. بررسی ‌های میدانی نشانگر این است که قیمت هر بسته شکر 900 گرمی از 2.400 تا 3.400 تومان در بازار متغیر است و این باعث بروز برخی مشکلات برای خریداران شده است. همچنین قیمت هر بسته 700 گرمی قند شکسته نیز در بازار 3.600 تومان است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محسن دائی
    محسن دائی

    ممنون از اینکه نام شرکتها را رنگی میزنید.

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24