Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاهش هیجانات در بازار ارز و روند پر افت وخیز قیمت جهانی اونس طلا در کنار کم واکنشی قیمت سکه نقدی با توجه به همگرایی قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه با قیمت سکه نقدی و سپری شدن زمان به نفع فروشنده با چشم ثبات نسبی قیمت ها در آینده موجب سرکوب شدن مسیر افزایشی قیمت های بازار آتی سکه شده است،موضوعی که آربیتراژگران برای فروش در بازار آتی سکه در هنگام ایجاد فواصل قیمتی جسورتر کرده وفواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه با همدیگر و با سکه نقدی را نیز تحت تاثیر قرارداده است...

سکه پول لازم شد!

به گزارش بورس24 به نقل از کارگزاری مبین سرمایه،در بازار اونس طلای جهانی با دورنما و افق صعودی در بلند مدت با توجه به درپیش بودن انتخابات آمریکا و ریسک ضعف اقتصاد جهانی و تاخیر در افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده وتداوم سیاست های انبساطی بانک های مرکزی جهان در مقابل روند تورم منفی در جهان اما در کوتاه مدت امکان اصلاح قیمتی اونس طلا با توجه جهش های قیمتی در هفته های گذشته وجود دارد.روند اونس طلا همراه با افت وخیز خواهد بود وانتشار آمارهای مثبت اقتصادی می تواند احتمال افزایش نرخ های بهره را بالاببرد.

از سوی دیگر افزایش میزان موجودی ذخائر طلا توسط صندوق های سرمایه گذاری وبالارفتن تقاضای سفته بازی در بازارهای جهانی طلا نیز نشان از تمایلات صعودی بهای طلا در جهان دارد که قرار گرفتن قیمت اونس طلا در بالای 1300 دلار این موضوع شدت بیشتری به خود گرفته است.

چشم انداز کاهش نرخ تورم

در حال حاضر با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری و انتظارات برای اصلاحات اقتصادی برای خروج اقتصاد از رکود شاهد کاهش تدریجی نرخ سود بانکی و هدایت سرمایه ها به سمت سایر بازارها هستیم از طرفی نیز ابهاماتی نیز در اجرای کامل برجام بوجود آمده است و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز کند بوده است.

در این شرایط انتظار می رود با حرکت تدریجی بخشی ازجریان سرمایه پارک شده به سمت بازارهای سفته بازی موجب بالارفتن قیمت ها شود،ولی با توجه به نبود شوک های سیاسی قبل از خارج کشور مسیر افزایشی به صورت کند وتدریجی خواهد بود و همچنان مدیریت نوسانات با تغییر حجم عرضه دلار در بازار ارز در دست دولت خواهد بود.

سکه نقدی :

در بازار سکه نقدی نیز همانند بازار ارز فقدان نقدینگی و چشم اندازکاهش نرخ تورم و نبود اخبار و محرک های قوی همانند سال های عامل فشار بوده است.

با محدود شدن دامنه نوسانات دلار ، تغییرات قیمت سکه نقدی به نوسانات بهای طلا در جهان محدود شده است.با کناررفتن هیجانات خرید و کم عمق شدن بازار سکه نقدی شاهد دستکاری قیمتی و با ایجاد حباب های منفی ومثبت در سکه نقدی و کم واکنشی آن به تغییرات قیمتی عوامل تاثیر گذار هستیم،امری که با نارضایتی نوسانگیران همراه بوده است، هرچند که گذشت زمان و تثبیت قیمت ها موجب از بین رفتن این ناکارآیی می شوند وانتظار می رود باباقی ماندن قیمت های اونس طلا و دلار در بالای سطوح روانی خود (3500تومان و 1300 دلار) شاهد تثبیت قیمت سکه نقدی در بالای یک میلیون صد هزارتومان شاهد تداوم حرکت در مسیر تصعودی به صورت لاک پشتی باشیم.

بازار آتی سکه:

بازارآتی سکه که از انتظارات فعالان بازار نسبت به روند بازارهای تاثیرگذار اونس و دلار فرمان می گیرد.فشارهای نزولی ازسوی جذابیت بازار نرخ سود بانکی و کنترل نوسانات قیمت دلار و حل پرونده هسته ای چشم انداز افزایش قیمت های در آینده را در هاله ای از ابهام قرارداده است و وابستگی بازار آتی سکه به نوسانات بهای طلا در جهان بیشتر شده است.

کاهش هیجانات در بازار ارز و روند پر افت وخیز قیمت جهانی اونس طلا در کنار کم واکنشی قیمت سکه نقدی با توجه به همگرایی قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه با قیمت سکه نقدی و سپری شدن زمان به نفع فروشنده با چشم ثبات نسبی قیمت ها در آینده موجب سرکوب شدن مسیر افزایشی قیمت های بازار آتی سکه شده است،موضوعی که آربیتراژگران برای فروش در بازار آتی سکه در هنگام ایجاد فواصل قیمتی جسورتر کرده وفواصل قیمتی میان سررسیدهای بازار آتی سکه با همدیگر و با سکه نقدی را نیز تحت تاثیر قرارداده است.

لذا در شرایط کنونی تغییر کانال قیمتی سکه نقدی و انتظار برای تاثیر کاهش نرخ سود بانکی و ورود نقدینگی و خوش بینی به روند صعودی اونس طلا در افق بلندمدت می توانند مسیر صعودی اونس طلا را هم چنان زنده نگهدارند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24