Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مقامات ارشد آمریکایی گفتند، کاخ سفید در تلاش است تا راه تکمیل قراردادهای شرکت های مختلف با ایران را تسهیل کند و از این طریق با تقویت توافق هسته ای که سال گذشته بین تهران و قدرت های جهانی به دست آمد، لغو آن توسط دولت های آینده آمریکا را دشوار نماید...

«شنبه» سر نوشت ساز...

این مطلب در طول بازار به روز می شود...

08:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات ارشد آمریکایی گفتند، کاخ سفید در تلاش است تا راه تکمیل قراردادهای شرکت های مختلف با ایران را تسهیل کند و از این طریق با تقویت توافق هسته ای که سال گذشته بین تهران و قدرت های جهانی به دست آمد، لغو آن توسط دولت های آینده آمریکا را دشوار نماید.
این تلاش که شبیه تلاش های دولت اوباما برای تقویت روابط با کوباست، این هفته زمانی شدت گرفت که شرکت بوئینگ توانست یک قرارداد 17.6 میلیارد دلاری برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران امضا نماید. سخنگوی شرکت بوئینگ از اظهارنظر درباره هرگونه تلاش ویژه دولت آمریکا برای انعقاد این قرارداد خودداری کرد. تیم کیتینگ، معاون ارشد شرکت بوئینگ در امور عملیات های دولتی در پاسخ به نامه انتقاد آمیز دو تن از نمایندگان جمهوری خواه گفت که دولت آمریکا در مشورت های خود با شرکت بوئینگ این مسئله را روشن کرده که «توانایی تامین ایرلاین های ایرانی برای جایگزینی هواپیماهای آمریکایی و اروپایی با هواپیماهای مسافربری قدیمی آنها برای رسیدن به فرجام کلیدی و ضروری است.»
مقامات دولت اوباما همچنین در حال مطالعه این موضوع هستند که آیا به صورت علنی از درخواست ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حمایت کنند یا نه. اقدامی که متحدان آمریکا در منطقه نظیر عربستان مخالف آن هستند. گروه کاری اقدام مالی، که یک آژانس جهانی در زمینه مبارزه با پولشویی است این هفته خارج کردن نام ایران از لیست سیاه خود را بررسی می کند. خروج ایران از این فهرست می تواند توانایی این کشور در معاملات مالی از طریق بانک های اروپایی را افزایش دهد. به گفته مقامات آمریکایی و اروپایی این تصمیم احتمالا روز جمعه اتخاذ خواهد شد. مقامات دولت آمریکا گفته اند در ماه های پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما آنها به دنبال اجرایی کردن سیاست های وی در قبال ایران و کوبا هستند به نحوی که بازگرداندن آنها برای دولت های بعدی آمریکا دشوار باشد. مقامات آمریکایی همچنین در حال بررسی راه های دیگر پیوستن ایران به اقتصاد جهانی هستند و انتظار می رود قبل از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما در ماه ژانویه، بیانیه های بیشتری در این زمینه صادر شود. یکی از این راه ها، دادن اجازه دسترسی محدود ایران به دلار آمریکاست که مقامات آمریکایی گفته اند پیشرفت هایی در این زمینه به دست آمده است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: «ما قرار نیست مانع فعالیت های تجاری مجاز با ایران بشویم... تا زمانی که ایران به تعهدات خود در زمینه توافق هسته ای پایبند باشد، ما به توافق پایبند خواهیم بود و این موجب برخی فعالیت های تجاری بیشتر با ایران خواهد شد.»
اقدامات دولت اوباما برای متصل کردن ایران به بازارهای مالی و تجاری جهانی، البته به شکلی محدود و در قالب توافق هسته ای، انتقاد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را برانگیخته و نگرانی هایی را در میان متحدان خاورمیانه ای واشنگتن به وجود آورده است. به گفته مقامات آمریکایی، این اقدامات همچنین موجب بروز اختلافاتی بین وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری شده است. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا فعال ترین فرد دولت اوباما در یافتن راه های کمک به اقتصاد ایران بوده است. کری و دیگر مقامات آمریکایی امیدوارند نتایج اقتصادی برجام موجب تقویت دولت حسن روحانی در ایران شود.

08:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار جدید بانک مرکزی حاکی است، بدهی بخش دولتی به بانک ها در پایان سال 94 به مرز 122 هزار میلیارد تومان رسیده که 119 هزار میلیارد تومان بدهی دولت و کمتر از 3 هزار میلیارد تومان بدهی شرکتها و موسسات دولتی به بانک هاست. بدهی دولت به بانک مرکزی در پایان سال 93 بیش از 100 هزار میلیارد تومان بوده است که طی سال 94 رشد 18.6 درصد داشته است. بدهی دولت به بانک ها در سالهای 91 ، 43.8 درصد؛ 92، 28.4 درصد و 93 هم 38 درصد افزایش داشته است. گزارش بانک مرکزی حاکی است، بدهی دولت به بانک ها در خرداد ماه سال 92 حدود 61 هزار میلیارد تومان بوده است که رشد 58 هزار میلیارد تومانی در دولت یازدهم را تجربه کرده است. بدهی بخش غیردولتی هم به بانک ها در پایان سال گذشته به 736 هزار میلیارد تومان رسیده که 16.7 درصد رشد نشان می دهد.

08:30

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تیم کتینگ یکی از مقامهای ارشد اجرایی هواپیماسازی بوئینگ با ارسال ایمیلی به رویترز تاکید کرد:‌ مذاکرات ما برای دستیابی به تفاهم‌ با ایران با اجازه دولت آمریکا و بعد از حصول اطمینان از عمل به تعهدات ایران در قبال توافق هسته‌ای، انجام شد. سه شنبه هفته گذشته شرکت بوئینگ با تایید اظهارات مقامات ایرانی درباره قرارداد خرید 100 فروند هواپیما توسط ایران ایر اعلام کرده بود موافقتنامه ای را برای فروش هواپیما به ایران ایر امضا کرده است. بوئینگ در بیانیه خود تاکید کرد: یادداشت تفاهمی را با شرکت ایران ایر امضا کرده که «نشان دهنده قصد این شرکت هوایی برای خرید هواپیماهای مسافربری تجاری از بوئینگ است.»
شرکت بوئینگ همچنین اعلام کرده که «به پیروی از دستورات دولت آمریکا در زمینه همکاری با ایرلاین های ایرانی ادامه خواهد داد و هر قراردادی با ایرلاین های ایرانی منوط به موافقت دولت آمریکا خواهد بود.»»

تفاهم میان بوئینگ و ایران شامل فروش 34 هواپیمای پهن‌پیکر، 46 هواپیمای باریک‌پیکر (پروازهای کوتاه‌برد) و 29 فروند هواپیمای 737 ‌(پروازهای کوتاه‌برد و میان‌برد) است. یک مقام ایرانی نیز اخیرا به رویترز گفته است: قرارداد موقت امضا شده بین ایران و شرکت بوئینگ، شامل 109هواپیماست که تقریبا نیمی از آن هواپیماهای باریک پیکر و نیم دیگر هواپیماهای برد بلند پهن پیکر است. وی افزود، علاوه بر مدل های 737 و 777 اعلام شده، ایران ایر قصد دارد چند فروند از جدیدترین مدل هواپیمای غول پیکر 747 بوئینگ را نیز در قالب این قرارداد خریداری کند که این خرید بستگی به موافقت دو دولتی ایران و آمریکا دارد. این مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود گفت، حدود نیمی از 109 فروند هواپیمای سفارش داده شده جت های باریک پیکر 737 هستند.

09:00 توقف نماد معاملاتی وپارس

09:10 وگردش صف است به نظر سمگا هم صف می شود.

09:15 دقایق اولیه بازار را در حالی دنبال می کنیم که به نظر بازار کمی سردرگم است. فروشندگان هیجانی در صدد خروج از بازار هستند. با این حال به نظر می رسد به مرور بازار رو به بالا حرکت کند.

09:20 خودرویی ها را رو به بالا می خرند.

09:30 دکوثر صف خرید شد. قبلا نمودار سهم را روی سایت کار کرده بودیم.

09:36 قندی ها جو بدی ندارد.

09:43 شاخص در حدود 200 واحد مثبت است.

09:45 به نظر در 1 - 2 روز آینده با توجه به شب های قدر جو رکودی بازار تشدید شود.

10:00 بازار واقعا بی جان است.

10:05 گاردین: ایران و روسیه از خروج بریتانیا ذوق‌زده شدند

گاردین در گزارشی به قلم جولیان بورگر و پاتریک وینتور با عنوان ایران و روسیه از خروج روسیه ذوق زده شدند نوشت: خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا واکنش های مختلفی از رهبران کشورهای مختلف داشته که از یک سو هراس آشکار برخی را در پی داشته و از سوی دیگر تهران و مسکو به سختی توانستند شادی خود از آن را پنهان کنند.

10:05 «غصینو» 750ریال سود برای هرسهم تقسیم کرد.

10:10 مفاخر به نظر برای خرید میان مدتی در این قیمت ها بد نباشد.

10:25 تلاش هایی برای مثبت کردن بازار صورت می گیرد.

10:40لپارس در گزارش تلفیقی خود 172 ریال سود برای سال 94 محقق نموده است . این رقم رشد 455 درصدی به نسبت دوره مشابه سال گذشته را نشان میدهد.

10:40 گفته می شود شپلی هفته آینده بازگشایی می شود.

10:45 برلین و فرانسه قرار است طرح مشترکی را ارائه دهند که به موجب آن از هرگونه تکرار برگزیت در اتحادیه اروپا جلوگیری می کند.

10:45 ختراک شفاف سازی داده که نه تعدیل دارد و نه افزایش سرمایه!!! خرید سهم خیلی دلچسب نیست در این قیمت ها

12:00 فاذر و فاراک را خوب می خرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24