Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وانصار سال مالی ٩۴ را با ۴١٢ ریال سود (اصلی) و ۴٣۴ ریال سود (تلفیقی) به پایان رساند. سابقه نموداری سهم نشان می دهد که همواره قیمت بین ٢٢٠ - ٣٠٠ تومان در نوسان بوده است. بنابراین هر چه...

پایان بهاری که «خزان» بود...

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

09:00 پرونده بانک دی در سال 94 با تعدیل مثبت 34 درصدی و با سود 336 ریالی به ازای هر سهم بسته شد. رشد معنا دار سود حاصل از سرمایه ‌گذاری ‌ها و سپرده‌ گذاری‌ ها ( از محل تقسیم سود مبالای دماوند ) باعث رشد سهم بانک از درآمدهای مشاع و در نهایت تعدیل مثبت شرکت شده است. البته این تعدیل می توانست قوی تر هم باشد اما افزایش هزینه مطالبات مشکوک ‌الوصول ( از 47 میلیارد تومان به 153 میلیارد تومان ) مانع از تعدیل سود بهتر در این بانک شده است. در روزهای قبل تحلیل نموداری سهم روی خروجی سایت قرار گرفت. گفتیم 130 - 135 محدوده مناسب خرید است و انتظار داریم که در یک بازه 6 تا 9 ماهه سهم تا حوالی سطوح 200 تومان رشد کند. در حال حاضر و در کوتاه مدت 155 تومان سطح مقاومتی مهمی برای قیمت است.

09:00 بانک صادرات برای سال 94 به ازای هر سهم 145 ریال سود محقق کرد که نسبت به آخرین پیش بینی شرکت این رقم بدون تغییر بوده است. در وبصادر ، رشد سود علی‌الحساب سپرده‌ های سرمایه گذاری سبب کاهش سهم بانک از درآمدهای مشاع گردیده است اما عملکرد بهتر در بخش درآمد های غیر مشاع این نقیصه را پوشش داده و در نهایت شاهد تحقق کل سود پیش بینی شده هستیم. رشد 90 درصدی هزینه مطالبات مشکوک ‌الوصول نسبت به پیش بینی قبلی ، از نکات منفی بودجه وبصادر می باشد. در ترازنامه وبصادر یک نکته مهم دیده می شود که خیلی به سود شرکت نیست و آن هم رشد مطالبات این بانک از بانک مرکزی ، دولت و سایر بانک ها و موسسات ( رشد مطالبات از بانک‌ های مرکزی به میزان 11 درصد ، رشد مطالبات از بانک ‌ها و سایر موسسات اعتباری به میزان 91 و رشد مطالبات از دولت به میزان 41 درصد ) است. ضمنا این بانک سود تلفیقی هر سهم گروه را در سطوح 234 ریالی اعلام کرده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ( 142 ریال در سال 93 ) رشد 65 درصدی را نشان می دهد و این عامل می تواند در روند حرکتی سهم موثر باشد. در گروه بانکی شایعاتی درخصوص عدم تقسیم سود مناسب ( به مانند سال گذشته ) به گوش می رسد. به نظر قیمت های کنونی ریسک چندانی برای خریداران میان مدتی ندارد. هر چند محدوده جذاب برای خرید وبصادر حوالی 90 تومان است.

09:00 وبملت در انتهای دوره سال مالی منتهای به 29 اسفند 94 به ازای هر سهم 461 ریال سود محقق کرد. این در حالی است که آخرین پیش بینی شرکت 475 ریال به ازای هر سهم بوده است. به این ترتیب پرونده سال 94 شرکت با تعدیل منفی 3 درصدی بسته شد. وبملت در سود تسهیلات اعطایی عملکرد بهتری نسبت به بودجه داشته اما افزایش سود سپرده‌ های سرمایه‌گذاری سبب شده تا درآمد مشاع شرکت کاهشی باشد. ضمن اینکه هزینه های مالی هم اندکی افزایش بوده است. در کل بودجه بدی نیست و این بانک تقریبا به سود پیش بینی شده دست یافته است. محدوده 210 تومانی نزدیک ترین سطح حمایتی در این سهم بانکی می باشد. گفته می شود افزایش سرمایه 25 درصدی این بانک همزمان با مجمع عادی سالیانه عملی خواهد شد و وبملت سرمایه خود را تا سطوح 5.000 میلیارد تومانی از محل سود انباشته افزایش خواهد داد.  

09:00 وانصار سال مالی 94 را با 412 ریال سود (اصلی) و 434 ریال سود (تلفیقی) به پایان رساند.  سابقه نموداری سهم نشان می دهد که همواره قیمت بین 220 - 300 تومان در نوسان بوده است. بنابراین هر چه قیمت خرید به 220 تومان نزدیک تر باشد خرید کم ریسک تری خواهیم داشت. هر چند با این گزارش و این سود بعید است فعلا قیمت به 220 تومان برسد!

09:15 در نمودار دکوثر قیمت از محدوده تراکمی خارج شده و به نظر اصلاح چند روز گذشته را می توان پولبک به سطح شکسته شده تلقی کرد. خرید سهم در محدوده 155 - 160 صرفا به لحاظ نموداری گزینه مناسبی است. هدف قیمتی سهم محدوده 200 تومان است.

09:30 شتران به لحاظ نموداری طی یک سال گذشته بین 200 و 370 تومان در حال نوسان بوده است. اکنون سهم پس از برخورد به سقف محدوده رنج در حال ریزش و عقب نشینی است. به نظر می رسد خرید سهم حوالی 200 - 210 تومان می تواند گزینه مناسبی باشد.

09:40 رئیس سازمان گسترش گفت: این شرکت همکاری با سیتروئن را نهایی کرده و باید به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با شرکتهای برتر دنیا حرکت کند. منصور معظمی در بازدید از شرکت‌ مگاموتور و مرکز تحقیقات سایپا گفت: صنعت خودرو، با زندگی روزمره مردم در ارتباط مستقیم است و با توجه به فراهم نبودن زیرساخت خودروهای عمومی شاهد استفاده اکثر مردم از خودرو به صورت تک سرنشین در کشور هستیم. این مقام مسئول از مدیرعامل گروه سایپا به دلیل جهت اقداماتی برای روند حرکتی تعریف کرد و گفت: جمالی سایپا را از گرداب و تلاطم ها نجات داد. همه باید با تلاش بیشتر به مدیر عامل گروه کمک کنیم تا این گروه بتواند سهم بازار خود را افزایش دهد.

رئیس سازمان گسترش گفت: خوشبختانه سایپا همکاری با سیتروئن را نهایی کرده و باید یکی از اولویت های مدیریت سایپا حرکت به سوی انعقاد قراردادهای جدید و مشارکت با شرکت های برتر دنیا باشد. هدف این قرارداد ارتقای کیفیت، بهبود مدیریت، افزایش فروش، سهم بازار و افزایش صادرات از طریق بازار سیتروئن است و انعقاد این قرارداد بدیع و قابل ستایش است. معظمی افزود: سایپا باید برای همکاری با شرکای خارجی و حضور در بازارهای بین المللی تلاش کند. تاکید دولت و خواست وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گسترش این نوع همکاری های خارجی است. در قرارداد جدید سایپا و سیتروئن، شرکت خارجی سرمایه گذاری کرده و ما هم با افزایش بهره وری در شرکت داخلی خودمان توانسته ایم به صورت شراکت 50-50 حضور یابیم.

09:45 در بازار شایعه شده که زمین 6 هکتاری پتایر با قیمت تقریبی 50 میلیارد قرار است به یکی از زیر مجموعه های بنیاد واگذار شود. ظاهرا دلیل صف خرید سهم در این بازار موضوع ذکر شده است!

10:00 شرکت تولید فیبر ایران طی اطلاعیه ای اعلام نمود که این شرکت اقدام به انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات و تجهیزات دوخط روکش ملامینه مجموعا به مبلغ 19,900 میلیون ریال نموده است . نصب و راه اندازی این خطوط در حدود شش ماه زمان خواهد برد که با توجه به وارداتی بودن برخی از قطعات و تجعیزات،امکان تاخیر در راه اندازی وجود دارد. لذا با توجه به شرایط بازار و جدید بودن محصول ،در حال حاضر امکان تعیین آثار آن بر صورت های مالی سال جاری میسر نخواهد بود و پس از راه اندازی و تولید آزمایشی ،تعدیلات لازم در پیش بینی سود هرسهم اعمال خواهد شد.

10:00بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تورم کالا و خدمات مصرفی شهری در خرداد ماه سال جاری تک رقمی شد و به ٩.٥ رسید.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالا و خدمات مصرفی شهری (بر مبنای100=1390) در خرداد ماه سال 1395 عدد ٢٢٤.٢ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٠.٥درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه) ٦.١ درصد است که نسبت به ماه قبل که ٦.٨ درصد بود کاهش یافته است. همچنین درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل ٩.٥ درصد است که نسبت به اردیبهشت ماه 1394 که ١٠.٢ درصد بود، کاهش یافته است.

10:15 وخارزم را زیر نظر داشته باشید. به نظر حوالی 100 تومان گزینه بدی نباشد. به نظر حوالی رنج 100 - 105 ریسک به ریوارد خوبی دارد.

10:20 گوهران زیر قیمت عرضه اولیه!!!

10:40 بیش از 1 ساعت و 40 دقیقه از تایم معاملاتی امروز سپری شده و ارزش ناخالص معاملات در حدود 70 - 75 میلیارد تومان است. به نظر امروز رکود بزند افت ارزش خالص معاملات!!!

11:00 تکانه هایی مثبت در نمادهای بازار و خصوصا گروه خودرویی مشاهده می شود. با این حال اگر روال روزهای گذشته ادامه داشته باشد ، خیلی زود خریداران پا پس می کشند.

11:20 شایعه شده شرکتی که کار تامین قطعات هوندا در ایران را انجام می دهد ، خریدار بلوک خبهمن بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24