Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مطابق چند روز گذشته یا بهتر بگوییم چند هفته گذشته ، خبر مهمی که بخواهد بازار را تحت تاثیر قرار دهد نداریم. روند معاملات روز گذشته هم نشان می دهد که خبر خاصی در بازار نیست. به احتمال زیاد ....

فقر «نقدینگی»

پیش بینی بازار امروز

روز گذشته خیلی زودتر از آنچه که انتظار داشتیم خریداران پا پس کشیدند ، قیمت ها متعادل شدند و در ادامه حتی شاهد عقب نشینی نسبی برخی گروه ها بودیم. حقیقت امر این است که انتظار داشتیم بازار حداقل شنبه را دوام بیاورد و از امروز عرضه ها در بازار اوج بگیرد. متاسفانه نبود نقدینگی در بازار باعث می شود که چنین شرایطی در بازار ایجاد شود!

اما برای بازار امروز ، مطابق چند روز گذشته یا بهتر بگوییم چند هفته گذشته ، خبر مهمی که بخواهد بازار را تحت تاثیر قرار دهد نداریم. روند معاملات روز گذشته هم نشان می دهد که خبر خاصی در بازار نیست. به احتمال زیاد خودرویی ها عقب نشینی خواهند کرد و با افزایش فشار فروش در این بین ، کل بازار درگیر عرضه خواهد شد. البته انتظار منفی شدید و ریزش سنگین را نداریم. با این حال به نظر گرایش بازار به سمت منفی خواهد بود. در این بین تنها شاخص است که با با جا به جایی بلوک های متعدد یا منفی نیست و یا بسیار کمتر از آنچه که باید ، منفی را تجربه می کند!

بازار سهام

ذوب آهن : روز گذشته سهم پس از چند روز غیبت و انتشار صورت های مالی سال 94 با افت 3 – 4 درصدی بازگشایی شد. در کوتاه مدت 240 – 250 تومان سطح حمایتی مهمی برای سهم می باشد. به لحاظ سودآوری چیز خاصی در دل سهم نبود و صرفا بازی افزایش سرمایه در سهم بود که همچنان با ابهاماتی مواجه است! مرتضی لطفی ، نائب‌رئیس هیات مدیره شستا در مورد این سهم گفت : این شرکت درصدد پرداخت بدهی‌هایش است. در حال حاضر قرار نیست شستا، ذوب‌آهن را به فروش برساند اما اگر قیمت مناسبی پیشنهاد شود این کار را خواهد کرد. به هر حال این شرکت درصدد پرداخت بدهی‌هایش است.

گوهران : قرار بود امروز 10 درصد از سهام شرکت گوهران در بازار عرضه شود که ظاهرا به دلیل جو بد بازار این مقدار به 5 درصد کاهش یافته است. جالب اینکه برخی دوباره کمپین تحریم عرضه اولیه و عدم خرید سهم را راه انداختند!!! هر چند گوهران آش دهن سوزی نیست با این حال توصیه می کنیم که بدون توجه به این حواشی اگر قصد خرید داشتید ، در عرضه شرکت کنید. قیمت های 100 و نهایتا 110 تومان برای خرید بد نیست. با این حال حقوقی گوهران سابقه خیلی خوبی در حمایت از عرضه اولیه ندارد. با توجه به nav هر سهم که رقمی در حدود 134 تومان است ، جای رشد آنچنانی ندارد مگر آنکه زیر 100 تومان عرضه شود که آن هم بسیار بعید است.

بانک دی : پیش تر در مورد سهم صحبت کرده بودیم. نمودار سهم روی خروجی سایت قرار گرفته بود و اشاره داشتیم که محدوده 130 – 135 سطح کم ریسکی برای خرید است! انتشار اخبار مثبت از مجمع دماوند (تقسیم سود حداکثری معادل 800 تومان) دلیل عمده افزایش تقاضا به روی این نماد بود. هر چند برخی کارشناسان با استناد به این تقسیم سود، تعدیلهای سنگینی برای دی متصور هستند، اما اولا اگر این گونه بود سهم باید دیروز یا نهایتا امروز قبل از شروع معاملات متوقف شود. ثانیا با توجه به اینکه اخیراً و در شرایط فعلی اقتصاد نرخ سود پرداختی به سپرده گذاران (نرخ سود علی الحساب) بیش از نرخ های قطعی و واقعی به دست آمده بوده است بنابراین تا تحقق کامل نرخ ها می توان متصور بود که فعلاً سود مشاعی به سپرده گذاران تعلق نخواهد یافت. اما بدون شک این درآمد مازاد با نویزهایی از قبیل مطالبات معوق، عدم تحقق بودجه برآوردی و هزینه های دیگر ممکن است پوشش داده شود و قطعاً نمی توان از تعدیل های مثبت سنگین و ارائه اعداد و ارقامی در این خصوص صحبت کرد و نیاز به محاسبات دقیق و ارائه شفاف سازی شرکت دارد.

فاراک : بعد از رشد 30 – 40 درصدی شرکت تازه نامه شفاف سازی به روی خروجی کدال فرستاده است! واقعا برخورد سلیقه ای با نمادها در بازار به چشم می زد. فاراک باید زودتر از این ها این نامه را به روی کدال می فرستاد. در هر صورت شرکت در خصوص طرح تاسیسات نفتی آزاد قشم به مبلغ 550 میلیون دلارطی دو سال قرارداد نهایی با شرکت چینی به امضا رسیده است شفاف سازی کرده. همچنین شرکت اعلام نموده با توجه به مراجل طراحی و ساخت و خرید مواد اولیه که عمدتا خارجی می باشد پیشبینی می شود این قرارداد تاثیر با اهمیتی بر بودجه سال 95 این شرکت نداشته باشد. در مورد این سهم دقت کنید که ارزش بازاری شرکت با یک رشد 10 درصدی به 2000 میلیارد تومان می رسد! با توجه به اینکه طی مدت کوتاهی قیمت هر سهم 3 برابر شده ، به هیچ عنوان توصیه به سرمایه گذاری در این شرکت را نداریم.

فولاژ : با همان سرعتی که فولاژ 100 تومانی به قیمت های 250 تومان و بالاتر رسیده بود حالا در حال برگشت است! از سقف قیمتی سهم 30 درصدی فاصله گرفته است. از طرفی دیگر زمزمه هایی از فروش دارایی در این نماد به گوش می رسد که بار دیگر می تواند بازار را متوجه فولاژ کند. قیمت های 150 – 155 تومان برای سهم قیمت های بدی نیستند. با این حال مهمترین مساله در این نماد غدیر و استراتژی هایش در فولاژ است. ظاهرا فعلا تمایلی به رشد تند و تیز سهم ندارد!

آ.س.پ : طی 1.5 سال اخیر و در نمودار تعدیل شده ، قیمت سهم بین بازه 100 تا 130 تومان در حال نوسان بوده است. رشدهای تند وتیز در کنار اصلاح های فرسایشی از خاصیت های گام های قیمتی اخیر بوده است. در حال حاضر بار دیگر سهم به حوالی 100 تومان رسیده است. 1 – 2 روزی هم هست که سهم خریدار حقوقی زیر درصد دارد که با حوصله سهم را از بازار می خرد. به نظر خرید سهم در این قیمتها ریسک خاصی ندارد. پیش بینی می شود در یک بازه زمانی نهایتا 60 روزه ، بازدهی 25 تا 30 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24