Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

استقبال مشتریان از معاملات فولاد و آلومینیوم در بورس کالا، تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران ۵ خردادماه، شاهد معامله ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول بود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی این روز و در تالار مذکور ۱۰ هزار و ۸۰ تن شمش هزار پوندی ۹۹.۸ شرکت ایرالکو به قیمت ۵۸ هزار و ۸۰۰ ریال، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تختالc شرکت فولاد خوزستان به قیمت ۱۳ هزار و ۵۱۲ ریال و ۲۰ هزار تن سبد میلگرد و تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال و همچنین ۱۱ کیلو گرم شمش طلای معدن زرشوران در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد...

تغییرات قیمتی فولادی ها و پتروشیمی ها در بورس کالا

هشدار نسبت به تعطیلی کارخانه های کوچک، پایین نگه داشتن نرخ تعرفه فولاد، واحدهای فولاد‌سازی را در معرض تعطیلی قرار خواهد داد،از این رو هر‌گونه تصمیم‌گیری درخصوص کاهش تعرفه واحدهای فولادسازی کشور را در معرض تعطیلی قرار می‌دهد. رسول خلیفه‌سلطان در گفت‌وگویی افزود: با توجه به رکود بازارهای جهانی و مازاد عرضه فولاد در چین، تقاضای افزایش تعرفه واردات را تا 30 درصد به دولت دادیم که پس از بررسی‌های فراوان و تلاش‌های گسترده توانسته‌ایم دولت را مجاب کنیم،تعرفه فولاد را افزایش دهد.

بورس کالا

آمار معاملات و عرضه در رینگ فلزی

مشخصات عرضه محصولات رینگ فولادی

95.3.8

محصول

سبد میلگرد 28تا14-A3

 

تولید کننده

مجتمع فولاد خراسان

 

قیمت پایه

۱۴,۰۰۰

 

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۵,۲۹۷

 

حجم عرضه

حداکثر افزایش عرضه

۲۲۰

۹,۶۸۰

آمار معاملات محصولات رینگ فولادی

95.3.5

محصول

تختال C

سبد میلگرد و تیرآهن

تولید کننده

فولاد خوزستان

ذوب آهن اصفهان

قیمت پایه

۱۳,۵۱۲

۱۴,۲۰۰

قیمت پایانی تالار

۱۳,۵۱۲

۱۴,۲۰۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۴,۷۶۳

۱۵,۵۱۵

حجم معامله

۱۸,۵۰۰

۲۰,۰۰۰

تقاضای کل

عرضه کل

۱۸,۵۰۰

۴۰,۰۰۰

۲۰,۰۰۰

۲۰,۰۰۰

        

خبر بورس کالا:

استقبال مشتریان از معاملات فولاد و آلومینیوم در بورس کالا، تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران ۵ خردادماه، شاهد معامله ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصول بود. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی این روز و در تالار مذکور ۱۰ هزار و ۸۰ تن شمش هزار پوندی ۹۹.۸ شرکت ایرالکو به قیمت ۵۸ هزار و ۸۰۰ ریال، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تختالc شرکت فولاد خوزستان به قیمت ۱۳ هزار و ۵۱۲ ریال و ۲۰ هزار تن سبد میلگرد و تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان به قیمت ۱۴ هزار و ۲۰۰ ریال و همچنین ۱۱ کیلو گرم شمش طلای معدن زرشوران در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

گزارش بازار جهانی فولاد

گزارش بازار واردات

جدول قیمت محصولات وارداتی در ایران

ورق

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

ضخامت 2

روسیه

ورق سیاه ۲ M.M.K 1000 برش خورده ST37 بنگاه تهران

19۳00

تیرآهن

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز20

کره

تیرآهن ۲۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

4790000

سایز 22

کره

تیرآهن ۲۲ کره ۱۲ متری IPE تهران

5790000

سایز 24

کره

تیرآهن ۲۴ کره ۱۲ متری IPE تهران

7390000

سایز 27

کره

تیرآهن ۲۷ کره ۱۲ متری IPE تهران

9150000

سایز 30

کره

تیرآهن ۳۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

113۹0000

میلگرد

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 5.5

چین

کلاف ساده چین | بندر امام

18400

سایز 5.6

چین

کلاف ساده (پلاک قرمز) چین | بندر امام

۱۶۵۰۰

اخبار بازار و صنعت

نقش توسعه زیرساخت های حمل و نقل در قیمت گذاری محصولات معدنی، در جلسه مشترک کمیسیون معدن و صنایع معدنی و کمیسیون حمل‌و‌نقل و لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران که با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و امور شهرسازی، ایمیدرو، راه‌آهن برگزار شد، نقش توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در قیمت‌گذاری محصولات معدنی با توجه به وضعیت حال حاضر و اهداف سند چشم‌انداز 1404 مورد بررسی قرار گرفت. محورهای این نشست درخصوص ظرفیت‌های موجود حمل‌و‌نقل ایران، نیاز‌ها جهت رسیدن به افق 1404 و انتظارات جامعه معدنی کشور بود. در مورد محور اول مواردی از جمله طول خطوط ریلی در ایران که 10 هزار و 376 کیلومتر است و به‌طور متوسط سالانه 3.5 درصد میزان باری که به‌صورت ریلی حمل شده با رشد همراه بوده مطرح شد،این در حالی است که انتظار می‌رفت میزان بار حمل شده طی این سال‌ها رشد بیشتری داشته باشد.

سنگ آهن در چین ۵۰ دلار شد ، آخرین شاخص قیمت های استیل ایندکس حاکی از آن است که سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 4.7 درصد پایین تر آمده به 50.2 دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است. به نظر می رسد رسیدن قیمت به کمتر از 50 دلار دیگر نزدیک است که از فوریه سال جاری بی سابقه بوده است. قیمت سنگ آهن نسبت به آوریل سال جاری که 70 دلار شده بود 27 درصد پایین آمده است. البته هنوز 17 درصد نسبت به قیمت ابتدایی سال جاری میلادی بالاتر است. قابل ذکر است موجودی سنگ آهن بنادر چین به بالای 100 میلیون تن رسیده که از فوریه سال قبل تاکنون سابقه نداشته است. پیش از این نیز تحلیل گران برآورد کرده بودند در سه ماهه دوم سال جاری قیمت سنگ آهن در چین به کمتر از 50 دلار هر تن خشک سی اف آر خواهد رسید.

افزایش صادرات سنگ آهن برزیل ، در ماه مارس سال جاری شرکت معدنی واله برزیل 25.26 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که 7.7 درصد رشد سالانه داشته است. در طول سه ماه نخست سال جاری نیز این شرکت معدنی 71.29 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.9 درصد بهبود داشت. قابل ذکر است در ماه مارس فروش داخلی سنگ آهن واله 1.21 میلیون تن بود که 31.8 درصد نسبت به مارس 2015 بهبود داشت. در سه ماه نخست نیز فروش داخلی 3.49 میلیون تن بود که 13.4 درصد بالا رفت.

تحلیل بازار فولاد

روز پنجشنبه اکثر فروشندگان قوطی و پروفیل با اعلام قیمتی ثابت؛ محصولات خود را پیشنهاد کردند. هر چند شنیده شد تخفیفات امروز بیشتر از روز قبل بوده است و حتی دیده شد که تعداد اندکی هم در این حوزه محصولات خود را کمی کاهش قیمت داده اند. در حوزه تیرآهن ذوب آهن اصفهان هم مشاهده شد، سایزهای 14 تا 18 کمی کاهش قیمت داشته است، اما در خصوص سایر سایزهای ذوبی تغییر محسوسی دیده نشد. در خصوص بازار میلگرد، هر چند که برخی از نمایندگان فروش امروز تعطیل بودند اما کاهش قیمت در بیشتر اقلام تولید داخل در این بازار امروز مشخص بود؛ بسته به نوع میلگرد، کاهشی بین 10 تا 30 تومان در مبادی، شنیده شد.

در خصوص دورنمای بازار میلگرد نمی توان اظهارنظر قاطعی داشت زیرا از یک سو موجودی انبارها چندان هم بالا نیست و از سوی دیگر برخی معاملات روزهای قبل باعث شده تا کالاهایی با قیمت تمام شده نسبتاً بالا به برخی انبارها تزریق شود. این ویژگی باعث خواهد شد تا افت قیمت ها سرعت گیرهای قدرتمندی داشته باشد آن هم در شرایطی که تولیدکننده و فروشندگان اصلی چندان هم میلی به کاهش قیمت ها نداشته باشند.

با توجه به تمامی این موارد و البته ضعف نسبی تقاضای مؤثر و همچنین نزدیکی به ماه مبارک رمضان باید گفت که جهت گیری کلی بازار میلگرد هنوز هم کاهشی است ولی شتاب چندانی نخواهد داشت هرچند که ترس از افت بیشتر نرخ ها باعث خواهد شد که در روزهای پیش رو یک دوگانگی نرخ در بازار به وقوع پیوسته ولی به دلیل ضعف تقاضای مؤثر و همچنین انتظار حجم پایین معاملات در بازار آزاد ، قیمت های پایین هرچند محدود ، می تواند در مقایسه با شرایط عادی معاملات تأثیر بیشتری بر بازار داشته باشد.

بنابراین می توان این گونه استناد کرد که عدم تغییر در قیمت ها و بازگشت یک سیکل کاهشی به بازار کلاف ، وضعیتی را پدید آورده است که شاید بتوان انتظار افت بیشتر قیمت ها را نیز متصور شد زیرا کم رمقی تقاضای مؤثر و نزدیکی به ماه رمضان شرایط جذابی را برای رشد قیمت ها پدید نیاورده است.

گزارش بازارهای سه گانه(دلار-نفت-مسکن)

گزارش بازار دلار

رشد دلار با حمایت عوامل بنیادین، هر دلار آمریکا با رشد هفتگی 0.7 درصدی به نرخ 3470 تومان معامله شد. ارزش دلار در سطح بین‌المللی از ابتدای ماه مه با رشد 3 درصدی همراه شده است؛ این عامل با توجه به برابری نرخ درهم و دلار، افزایش نرخ درهم را به همراه داشت. بنابراین رشد تقاضای آربیتراژی دلار عامل حمایت از نرخ دلار است. تداوم نرخ دلار بالای سطح 3460 تومانی روز پنج‌شنبه انتظارات افزایشی نرخ دلار را تشدید کرد؛ بنابراین رشد تقاضای معامله‌گران با خوش‌بینی‌ها عامل دیگر حمایت از نرخ دلار بود. علاوه بر این عرضه از سوی صرافی بانک‌ها نیز روز پنج‌شنبه کاهش داشت و فشاری از این ناحیه نیز به دلار وارد نشد. همچنان عوامل بنیادین از نرخ دلار حمایت می‌کنند. اما احتمال افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها مانعی برای رشد شدید نرخ دلار محسوب می‌شود.

اخبار بازار نفت

عبور مقطعی از ۵۰ دلار ، دیروز ساعت 16 هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت 49 دلار معامله ‌شد. کاهش ذخایر نفت تجاری و خوش‌بینی‌ها به حمایت عوامل بنیادین طی معاملات پنج‌شنبه قیمت نفت را بالاتر از 50 دلار رساند. بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA) ذخیره نفت تجاری آمریکا با بیشترین افت در 7 هفته (4.2 میلیون بشکه) همراه شد. اختلالات سمت عرضه، کاهش تولیدات شیل و رشد تقاضای بنزین عامل حمایت از نفت در کوتاه‌مدت است. تثبیت نفت بالای 50 دلار می‌تواند تغییراتی را در بازار به وجود آورد؛ طبق گزارش وود مک‌کنزی نفت 53 دلاری تولید را برای 50 شرکت بزرگ نفتی توجیه‌پذیر می‌کند. بنابراین با وجود تقویت چشم‌انداز بازگشت نفت به تعادل در کوتاه‌مدت، رشد بیشتر قیمت نفت می‌تواند مجددا بازار را از تعادل دور کند. با این حال، همچنان فشار شاخص دلار و حجم بالای ذخایر نفتی نیز عامل فشار بر نفت در میان مدت است.

اخبار بازار مسکن

عصاره جهانی تکالیف دلالان مسکن ، تحقیقاتی که به سفارش وزارت راه و شهرسازی از سوی یک عضو هیات علمی مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران درباره «نقش کلیدی بنگاه‌ها و شرکت‌های واسطه‌گری ملکی در رونق اقتصاد مسکن» انجام شده است، نشان می‌دهد در 4 کشور دنیا که حوزه املاک و مستغلات‌شان طی یکی دو دهه اخیر با بیشترین تقاضای سرمایه‌ای و مصرفی مواجه بوده و آوازه آنها به لحاظ حجم فعالیت‌های ساختمانی مورد تقلید سایر کشورها قرار گرفته است، ردپای بزرگی از آژانس‌های املاک در مسیر رشد بازار مسکن دیده می‌شود.ترکیه، امارات متحده عربی،‌ آمریکا و انگلیس کشورهایی هستند که عمده رشد اقتصادی در برخی از آنها مدیون ساخت‌و‌سازهای مورد نیاز تقاضای سرمایه‌ای و در برخی دیگر ناشی از نیاز روزافزون خانوارها به سرپناه (تقاضای‌مصرفی) است. در این کشورها، بنگاه‌های مسکن و شرکت‌های واسطه‌گری ارائه‌کننده خدمات ملکی با نوعی پوست‌اندازی در نیم قرن اخیر، موفق شدند از نسل سنتی دلالی عبور کنند و مسوولیت حرفه‌ای خود را در سه طبقه تفکیک شده گسترش دهند.

درمعاملات امروز بورس کالا مقدار ۷۶۶۵۲ تن کالا به ارزش ۵۲۷۱۱۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

پتروشیمی و فراورده های نفتی

تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا امروز شاهد داد و ستد ۷۲۴۵۲تن از انواع قیر و دیگر محصولات نفتی به ارزش ۳۹۱۴۱میلیون ریال بود. در این میان شرکت نفت جی ۵۰۵۹ تن انواع قیر خود را به قیمت میانگین ۷۱۷۰ ریال به فروش رساند..شرکت نفت پاسارگاد دیگر عرضه کنده قیر در بازار امروز بود. پتروشیمی خراسان ۱۰۰ تن آمونیاک از مقدار ۲۰۰۰ تن عرضه اولیه خود ر به قیمت میانگین ۸۸۲۱ ریال به فروش برساند.پالایش نفت تهران ،بندرعباس و پتروشیمی های کارون،شازند و تندگویان از دیگر عرضه کنندگان محصول در تالار نقره ای بودند.

محصولات کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران امروز شاهد معامله ۴۲۰۰ تن شکر سفید بود.نکته قابل توجه مازاد تقاضای ۱۶۳۷۵ تنی شکر سفید توسط خریدان بود.قیمت ۲۴۰۶۷ ریال میانگین قیمت معامله ۴۲۰۰ تن از این محصول در تالار کشاورزی بود.

جوّ بازار

در معاملات بورس کالا امروز؛ شاهد داد و ستد محصولات کشاورزی و پتروشیمی بودیم و تالار محصولات صنعتی روز آرامی را پشت سر گذاشت چراکه سبد میلگرد شرکت فولاد خراسان و شمش آلومینیوم شرکت آلومینیوم ایران مورد معامله قرار نگرفت. تالار محصولات کشاورزی نیز میزبان عرضه ۲۹ هزار ۲۱۷ تن گندم،کنجاله سویا،شکر،سویا و جو دامی بود که در این بین فقط شکر مورد تقاضای خریداران قرار گرفت.

منبع خبر: کارگزاری مبین سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24