Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خرید شخصی سهام از پر ریسک ترین تصمیمات است که اگر قیمت سهام سقوط کند شما ضرر قابل توجهی را متحمل خواهید شد و برعکس در صورت رشد سهام سود خوبی به جیب خواهید زد اما این موضوع با انتخاب شما ارتباط مستقیم دارد، پر طرفدارترین سهم ها اپل و فیس بوک ودیزنی است که عمده ی افرادی که وارد بازار می شوند استقبال خوبی از آن ها می کنند.

 ۵ دلار را کجا سرمایه گذاری کنم ؟

کمترین میزان پول لازم برای خرید سهام چقدر است ؟ چه سهمی و چه زمانی ؟

از رایج ترین سوالاتی که خوانندگان نشریهCNN money می پرسند این است که با چقدر پول باید وارد بازار سهام شد و این مبلغ را کجا سرمایه گذاری کنند بسیاری از مردم با خواندن زندگینامه وارن بافت آرزو می کنند که کاش بافت بعدی باشند . اما نمی دانند چطور و از کجا آغاز کنند حتی اصلا نمی دانند چطور سهام بخرند و چه سهمی .

کوتاه ترین جوابی که می توان برای این موضوع مطرح کرد ، 5 دلار است اما شاید بهتر باشد قدری پس انداز خود را افزایش دهیم و با 500 دلار وارد بازار شویم .

Y vette butlerرییس یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری شعاری دارد با این مضمون که ما تلاش می کنیم مردم را به پس انداز کردن تشویق کنیم تا برای شروع سرمایه گذاری چند هزار دلاری پول داشته باشند آن ها بهتر است 6 ماه پس انداز کردن را تجربه کنند بعد وارد بازار سرمایه گذاری شوند. هدف اصلی از سرمایه گذاری کسب درآمد بیشتر و سریع تر است.افراد با پس انداز صرفا پول خود را در بانک ها که سود حاصل از آن چیزی بیش از 0 درصد است بلوکه می کنند اما با سرمایه گذاری کسب درآمدی بسیار بالاتر را تجربه خواهند کرد .

اما چطور سرمایه گذاری کنیم ؟ بهتر است با پس انداز خود کار را به یکی از چندین نرم افزار موجود در بازار بسپاریم.

VAled tenev از بنیانگذاران اپلیکیشن رابین هود این چنین مشتریان اپلیکیشن خود را تشویق می کند که شما فقط پول کافی برای خرید سهم دلخواهتان بیاورید آن وقت رابین هود به صورت رایگان شما را در خرید فروش سهام کمک می کند (مثلا 56 دلار برای سهام استارباکس)

رابین هود که به قول بنیانگذاران خود از در دسترس ترین نرم افزار های معاملاتی است مارس 2015 شروع به کار کرد و اکنون میلیون ها کاربر دارد . Tenev همچنین معتقد است بسیاری افراد با تنها چند صد دلار در عرصه سرمایه گذاری در بورس گام بر می دارند و رفته رفته در این مسیر بر دانش خود می افزایند .

حالا چطور با 5 دلار شروع کنیم ؟

اگر پس از تمام این صحبت ها هنوز تمایل دارید با سرمایه بسیار کم شروع کنید ما به شما Stash یا Acoma را معرفی می کنیم اپلیکیشن هایی که محدودیتی از بابت آورده نقدی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

اپلیکیشن Stash شما را در یافتن صندوق های سرمایه گذاری یاری می کند تا شما بتوانید با داشتن پولی کم سهام چند شرکت را در اختیار بگیرید ( مانند هم خانه ای که با پرداخت پول کم از تمام امکانات یک خانه استفاده می کند.)

اما Acoma به شما این اجازه را می دهد تا متنوع تر تصمیم بگیرید و 5 دلار شما را با ترکیبی از سهام و اوراق قرضه برایتان سرمایه گذاری می کند.چطور می توان بهترین انتخاب را بین سهام و صندوق داشت ؟ تعداد زیادی از اپلیکیشن های خوب و ارزان برای حل این مشکل راهکار دارند مانند Betterment و Wealthfront. این دو با استفاده از مدل های کامپیوتری بهترین ترکیب پرتفوی را برای شما با توجه به شرایطتان و البته با توجه به هدف و شرایط مالیاتی و ... انتخاب می کنند .

Jon Stein بنیانگذار Betterment این طور بیان می کند که سرمایه گذاری افراد به طرز ناباورانه ای تغییر کرده اما ما سعی در اصلاح و بهینه کردن درآمد و هزینه داریم .

سرویس Betterment بر خلاف Wealthfront که محدودیت 500 دلاری را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند هیچ گونه محدودیتی از لحاظ حداقل آورده برای شما ایجاد نمی کند و شما می توانید با کمترین آورده ممکن( 5 دلار ) شروع کنید .

Charles Schwab and Vanguard متفاوت از سایرین فکر می کنند و به عوامل عمیق تری چون وفاوداری توجه دارند آن ها قیمت ها را پایین آوردند و گزینه های بیشتری را پیشنهاد می کنند علی الخصوص Millennials که به سرمایه گذارانش این امکان را می دهد تا با آن تماس بگیرند و راجع به این که چه کنند، صحبت کنند .

اما فراموش نکنید که همیشه مراقب هزینه ها باشید . اگر شما تمایل به خرید 500 دلار از سهام شرکت اپل را دارید ترجیح می دهید که از طریق اپلیکیشن ها آن سهام را بدون هزینه 7.99 دلاری بخرید یا به صورت تلفنی با پرداخت هزینه؟

و در نهایت این که چه سهمی بخریم با وجود بیش از 2400 مورد انواع سهام موجود در بازار کار ساده ای نیست اما ما برای این مشکل هم راهکاری داریم و ساده ترین انتخاب را ETF ها می دانیم .

ETFیا همان (صندوق های قابل معامله ) ماندند PSY که مانند سهام قابل معامله است و مانند یک سبد از انواع سهم هاست . به عنوان مثال PSY سبدی است که 500 سهامدار دارد اما همه آن ها همزمان تصمیم گیرنده نیستند و این خود ریسک را کاهش می دهد . دیگر گزینه های رایج خرید ETF های بخش های اقتصادی ماندد QQQ, و EEM .و در نهایت پر ریسک ترین نوع سرمایه گذاری شخصا وارد بازار سرمایه گذاری شدن است بدون استفاده از ابزارهایی که بیان کردیم.

خرید شخصی سهام از پر ریسک ترین تصمیمات است که اگر قیمت سهام سقوط کند شما ضرر قابل توجهی را متحمل خواهید شد و برعکس در صورت رشد سهام سود خوبی به جیب خواهید زد اما این موضوع با انتخاب شما ارتباط مستقیم دارد، پر طرفدارترین سهم ها اپل و فیس بوک ودیزنی است که عمده ی افرادی که وارد بازار می شوند استقبال خوبی از آن ها می کنند.

به یاد داشته باشید که بیش از نیمی از مردم آمریکا سهامدارند اما 14 درصد آن ها خود به تنهایی خرید و فروش می کنند.

برگرفته از شبکه کمپانی تایم وارنر

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24