Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چند روزی است که بحث در خصوص نمادهای خاکستری در گروه ها داغ شده تا اینکه امروز اغلب نمادهای سیمانی سبز پوش شدند . اخبار مثبتی چون صادرات به پاکستان و کشورهای دیگر به واسطه این کشور وجود دارد اما در خصوص گروه سیمانی باید به چند مورد توجه کرد اغلب نمادهای این صنعت دپوی بالای محصول دارند و دو سال بد را پشت سر گذاشتند صورت وجوه نقد اغلب سیمانی ها اصلا جالب نیست و بدون تردید این صنعت نیاز شدید به نقدینگی دارد . با وضعیتی که در ملک و پروژه های عمرانی داریم افزایش نرخ سخت به نظر می رسد ولی همانطور که اغلب کارشناسان مسکن معتقدند در صورتی که بازار مسکن در نیمه دوم سال ٩۵ راه بیافتد می توان به رونق صنعت خاکستری امیدوار بود .

خاکستری های بازار روسفید می شوند؟

بورس24 : "ساعت 24" عنوان گزارش جدیدی است که روزهای شنبه تا چهارشنبه در سایت بورس24 منتشر خواهد شد این گزارش به شکل نوینی معاملات بازار سرمایه را مورد بررسی قرار می دهد بررسی اخبار و پتانسیل های نمادهای هر صنعت در کنار بررسی موشکافانه معاملات سهامداران درصدی ، معجون شگفت انگیزی از سیگنال ها را در نیمه شب برای کاربران به همراه خواهد داشت . "ساعت24" راس نیمه شب منتشر خواهد شد .

افت نامحسوس ارزش معاملات

ارزش معاملات امروز سهام و حق تقدم از حدود 390 میلیارد تومان دیروز به حدود 370 میلیارد کاهش پیدا کرد این افت 5 درصدی چندان در معاملات امروز به چشم نیامد .

بیش از 85 درصد از ارزش معاملات امروز در اختیار سهام و حق تقدم بود و در سایر انواع معاملات عموما افت ارزش را مشاهده کردیم .

تعداد نمادهایی که امروز به کارزار معاملات در بازارهای مختلف بورس و فرابورس آمدند رشد قابل توجهی داشت این افزایش 17 نمادی عموما به دلیل حضور گسترده نمادهای سیمانی در معاملات بود نمادهایی که بیشتر دو سال اخیر را در خوابی عمیق به سر می بردند . در ذیل نگاهی به این صنعت خواهیم داشت .

در بین نمادهای میلیاردی روز دوشنبه البته افت 9 تایی و در نمادهای 10 میلیاردی افزایش 4 تایی داشتیم که بیانگر آن است که نمادهایی که تقاضا و عرضه بالایی دارند همچنان و حتی با قوت بیشتری به معاملات خود در روز دوشنبه ادامه دادند اما در نمادهای با ارزش میان رده (بیش از یک میلیارد تومان ) توزیع ارزش با نمادهای کوچک داشته و برخی از ارزش نمادهای میان رده (بیش از یک میلیارد و کمتر از 10 میلیارد تومان ) میل به نمادهای کوچک مانند سیمانی ها داشتند .

69 درصد ارزش در اختیار 20 نماد

درصد ارزش معاملات 20 نماد برتر هم نشان از تایید توضیحات بالا دارد . همانطور که ذکر شد در نمادهای پر ارزش معاملات همچنان رقابت بین عرضه و تقاضا کنندگان بالااست ولی در نمادهای میان رده شاهد انتقال بخشی از ارزش معاملات به نمادهای کوچک عموما صنعت سیمان هستیم . جالب توجه آنکه 20 نماد پر ارزش امروز تقریبا ترکیب ثابت در معاملات 8 روز کاری سال 95 هستند.

بلوک ها ته کشیدند

طی معاملات روز دوشنبه شاهد تنها دو معامله بلوکی بودیم یکی طبق انتظار بلوک دیگری در تکشا و دیگری معامله بلوکی در بیمه پارسیان که دو طرف معامله مشخص نبودند در مجموع ارزش معاملات بلوکی دوشنبه تنها 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بود .

بانکی ها منزوی شدند

گروه خودرو و صنعت مرتبط با آنها یعنی سرمایه گذاری ها در صدر ارزش معامله صنایع روز دوشنبه ایستادند . صنعت سیمان هم اگر چه روند خوبی را آغاز کرد اما ارزش معامله تنها 7 میلیارد تومانی را از خود برجای گذاشته است . در این نمودار گروه بانکی جلب توجه می کند نمادهایی که فصل گذشته صدر ارزش معاملات را با خودروسازان قسمت می کردند و در اغلب نظر سنجی ها در بین دو صنعت پیشرو سال 95 بودند این روزها و به دلیل عرضه های گسترده سهامداران درصدی حاشیه نشین شده اند .

سهامداران درصدی باز هم فروشنده بودند

سهامدارانی که مالکیت بیش از یک درصد از سهام شرکت ها را در اختیار دارند در معاملات دوشنبه به مانند روز یکشنبه تمایل بیشتری به فروش سهام تا خرید نشان دادند . درصدی ها 16 فروردین در کنار حدود 6 میلیارد و 991 میلیون تومان خرید به فروش تقریبی 23 میلیارد و 260 میلیون تومان از سهم هایشان دست زدند به این ترتیب می توان گفت سبد سهام درصدی ها در معاملات روز دوشنبه به میزان 16 میلیارد و 269 میلیون تومان سبک شده است .

صنعت خودرو زیر ذره بین

به سراغ صنعت لیدر این روزها یعنی خودروسازان می رویم نمادهای این گروه امروز با فراق بال بیشتری پای به معاملات گذاشتند . آنطور که مشخص است ظاهرا خودروسازان برخی اخبار را برای موقعیت های حساس که احتمال افت قیمت می دهند دپو می کنند اخیرا هم شایعه شده که نماد سایپا تا روز قابل معامله شدن سهام حاصل از افزایش سرمایه متوقف خواهد شد . به هر ترتیب باید بگوییم حواشی این گروه طی روزهای آتی همچنان بالا خواهد بود و تلاطم در این گروه به این زودی ها آرام نمی گیرد . ما فعلا قصد پرداختن به شایعات نداریم و معتقدیم تمام این شایعات در قیمت ها تاثیر گذار بوده و هیجانی عمل کردن می تواند مانند سم برای این گروه باشد . امروز ارزش گروه خودرو همانند ماه های گذشته برتر از هر صنعت دیگر بود . ارزش معاملات امروز این گروه به 141 میلیارد تومان در معاملات روز دوشنبه رسید . که نسبت به دیروز رشد 35 درصدی را نشان می دهد .

در معاملات امروز شاهد شفاف سازی خگستر بودیم که عملا توپ را برای فروش مهرکام پارس و محورسازان ایران خودرو به زمین ایران خودرو انداخته و فعلا موضع منفعلانه ای در این زمینه اتخاذ کرده است . بازگشایی خگستر هم جالب توجه بود این نماد در حالی توانست صف خریدش را در پایان معاملات مجددا بدست بیاورد که از جانب ایران خودرو حسابی عرضه شده بود . ایران خودرو از فروش 18 میلیون و 400 هزار سهم خگستر در معاملات امروز در حدود یک میلیارد و 904 میلیون تومان به جیب زد . خگستر جزو معدود نمادهایی است که در گروه خودروساز در سال 95 به بازدهی 5 درصد رسیده است .

در خصوص عرضه خگستر توسط ایران خودرو باید بگوییم ایران خودرو 13 میلیون سهم خگستر را ظرف دو ماه اخیر فروخته بود ولی عرضه اخیرش بسیار پروپیمان تر دنبال شده است . این فروش در مقطعی از معاملات امروز حتی صف خرید خگستر را از بین برد .

بیش از 10 درصد از ارزش معاملات امروز متعلق به خودرو بود . ایران خودرویی که علی رغم اقت 10 درصدی قیمتش در سال 95 همچنان مورد حمایت جدی سرمایه گذاری سمند است . سمند امروز برای خرید یک میلیون و 400 هزار سهم خودرو تنها 583 میلیون تومان خرج کرد . بیشتر این خریدها در نوسان منفی و برای حمایت از سهم انجام شد . ایران خودرو در سال 94 به بازدهی شگفت انگیز 94 درصدی دست یافته و طبیعی است که فشار فروش در این نماد بالا باشد اما شایعات این سهم آنقدر پر رنگ هستند که خریداران را از هر سهم و صنعتی وادار می کند یک نگاهشان به حرکت خودرو باشد در شماره قبل از مضررات و فواید وجود لیدر در بازار گفتیم.

بازی خساپا به نظر پیچیده تر از خودرو می رسد خساپا توسط شرکت سرمایه گذاری ملی ایران دیروز عرضه شده بود این فروش که در زیر فلش های سبز و رو به بالا مخفی بود نکته قابل توجه معاملات دیروز سایپا بود . امروز ونیکی در رفتاری متضاد با معاملات دیروزش اقدام به خرید 4 میلیون سهم از خساپا کرد . این رفتار به نوعی تکرار معاملات هفته گذشته ونیکی در سایپا است یعنی فروش پر رنگ و حمایت کم رمق در معاملات روز بعدی . به هر ترتیب ونیکی که 9 میلیون و 100 هزار سهم خساپا را دیروز فروخته بود امروز به خرید 4 میلیون سهم از سایپا به ارزش تقریبی 586 میلیون تومان روی آورد . در معاملات خساپا هر لحظه انتظار عرضه سهم توسط کارکنان فولاد و ونیکی را می توان داشت و به هیچ وجه نمی توان گفت که صفهای خرید احتمالی خساپا قرص و محکم است . سایپایی که در مقایسه با ایران خودرو بازدهی بیش از دو برابری یعنی 191 درصدی را در سال 94 بدست آورده و عملکرد بد 21 درصد زیان را تا به اینجای کار از خود بر جای گذاشته است . گفتنی است امروز به جز ونیکی ، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین هم درحدود 15 میلیون تومان سایپا را حمایت کرد .

خبهمن سهم متعادل تری نسبت به دو غول آبی و نارنجی به نظر می رسد و امروز از جانب سرمایه گذاری بهمن همچون روزهای قبل حمایت 260 هزار سهمی (به ارزش تقریبی 75 میلیون تومان) شد .

در ورنا شرایط جالبی پیش آمده در این سهم در کنار سه سهامدار درصدی شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان ، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کوثریکم و شرکت بانک قوامین تازه وارد که همگی چند روزی است از خرید دست کشیده اند ؛ سازمان گسترش و نوسازی ایران را داریم که ظاهرا بدش نمی آید مسیر عرضه هایش در ورنا را تا آخر بپیماید . گسترش و نوسازی با عرضه 68 میلیون و 127 هزار سهم خود در کمتر از یک ماه گذشته تعداد سهم هایش را به 55 میلیون و 117 هزار سهم تقلیل داده است . در ورنا به خاطر داریم که صندوق بازنشستگی کشوری هم 30 میلیون سهم را در روزهای قبل عرضه کرده بود . دو شرکت تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان هم اخیرا هر یک ، دست به خریدهای محدود در حد یک میلیون سهم زده اند که به نظر چندان تاثیر گذار نباشد از طرفی خود سایپا هم در ورنا نشان داده پتانسیل فروش سهم را دارد .

در کنار این بازیگران بزرگ شرکت توسعه اقتصادی آرین را داریم که برخلاف روزهای کاری قبلی در سال 95 امروز اولین فروش خود در ورنا را انجام داد . ارزش فروش امروز اقتصادی آرین در حدود 780 میلیون تومان برآورد می شود .

در مجموع پرش عالی قیمتی ورنا در سال 94 طیف وسیعی از فروشندگان را پیرامونش جمع کرده که اگر چه امیدوار به صعود سهم هستند اما از هر فرصتی برای فروش استفاده می کنند .

خکاوه در مقایسه با دیگر خودرویی ها عملکرد متعادلی در سال 94 داشت و بازدهی 96 درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد خکاوه همانطور که انتظار می رفت توسط شرکت سهامی بیمه ایران در روز دوشنبه عرضه شد . ارزش فروش امروز شرکت سهامی بیمه ایران در خکاوه ، یک میلیارد و 904 میلیون تومان برآورد می شود . بدون شک فروشنده های درصدی مانند شرکت سهامی بیمه ایران ، شرکت بازرگانی آسیای آرام طلایی و حتی بانک فوامین از صف های خرید روزهای آتی خکاوه به سادگی عبور نخواهند کرد . شاید جالب توجه باشد که بدانید آسیای آرام طلایی ظرف 3 ماه اخیر 86 میلیون سهم خکاوه را عرضه کرده و حالا تنها مالکیت 26 میلیون و 400 هزار سهم سایپا دیزل را در اختیار دارد . خکاوه تا به اینجای سال 95 زیان 14 درصدی را به سهامدارانش وارد آورده است .

خاکستری های بازار رو سفید می شوند؟

چند روزی است که بحث در خصوص نمادهای خاکستری در گروه ها داغ شده  تا اینکه امروز اغلب نمادهای سیمانی سبز پوش شدند . اخبار مثبتی چون صادرات به پاکستان و کشورهای دیگر به واسطه این کشور وجود دارد اما در خصوص گروه سیمانی باید به چند مورد توجه کرد اغلب نمادهای این صنعت دپوی بالای محصول دارند و دو سال بد را پشت سر گذاشتند صورت وجوه نقد اغلب سیمانی ها اصلا جالب نیست و بدون تردید این صنعت نیاز شدید به نقدینگی دارد . با وضعیتی که در ملک و پروژه های عمرانی داریم افزایش نرخ سخت به نظر می رسد ولی همانطور که اغلب کارشناسان مسکن معتقدند در صورتی که بازار مسکن در نیمه دوم سال 95 راه بیافتد می توان به رونق صنعت خاکستری امیدوار بود .

به دلیل نیاز مبرم این صنعت به نقدینگی بعید نیست طی روزهای آتی صف های خرید عرضه شوند . به نظر سیمان سازان شرق کشور نسبت به غرب کشور به دلیل بهای اندک برای حمل و نقل برتری داشته باشند ضمن اینکه بازارهای صادراتی شرق به نسبت غرب که هنوز درگیر جنگ هستند مساعدتر به نظر می آیند .

در مجموع معاملات روز دوشنبه در صنعت خاکستری ، سهامداران درصدی  در حدود یک میلیارد و 58 میلیون تومان از فروش هایشان به جیب زدند . این رقم در کنار ارزش معاملات 7 میلیارد تومانی امروز سیمان سازان چندان قابل توجه نیست اما قطعا در معاملات آتی در صورت حفظ صف های خرید افزایش عرضه خواهیم داشت  .

شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار در سبزوار ، شرکت سیمان فارس و خوزستان در سدور ، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در سفارس ، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در سخزر فروش های محدودی در معاملات امروز انجام دادند .

جدول براساس ارزش معامله از خرید به فروش مرتب شده است . 

خریدار/ فروشنده (درصدی) سهام شرکت معامله شده نماد سهام معامله شده قیمت پایانی(ریال) تعداد سهام خریداری شده / فروخته شده (هزار سهم) تعداد سهام تحت مالکیت پس از معامله (میلیون سهم) صنعت بازدهی نماد معامله شده از ابتدای سال 95(درصد) بازدهی نماد معامله شده در سال 94 (درصد)
موسسه اندوخته شاهد گسترش‌صنایع‌وخدمات‌كشاورزی‌ تکشا 2,572 5,497 49/6 ماشین آلات و تجهیزات 3 6
شركت سرمایه گذاری ملی ایران-سهامی عام- سایپا خساپا 1,465 4,000 718/8 خودرو و قطعات 21- 191
شركت سرمایه گذاری سمند-سهامی خاص- ایران‌ خودرو خودرو 4,165 1,400 1,740/6 خودرو و قطعات 10- 94
شركت صنایع فولادآلیاژی یزد-سهامی عام- صنایع‌ آذرآب‌ فاذر 5,862 900 19/0 محصولات فلزی 11 75
صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ وبشهر 2,478 2,004 207/3 غذایی بجز قند وشکر 1 54
صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر داروسازی‌ اكسیر دلر 21,753 170 4/9 دارویی 8- 171
شركت صنایع مفتول كاران یزد-سهامی خاص- صنایع‌ آذرآب‌ فاذر 5,862 500 20/4 محصولات فلزی 11 75
شركت گروه توسعه مالی مهرآیندگان-سهامی عام- سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ نفت‌ ونفت 2,292 1,077 31/7 فرآورده های نفتی 0 10
بانك سامان-سهامی عام- كشت‌وصنعت‌پیاذر غاذر 2,487 967 3/6 غذایی بجز قند وشکر 9 1-
صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر شهر سازی و خانه سازی باغمیشه ثباغ 3,034 789 25/0 انبوه سازی املاک و مستغلات 0 22
ذذذبازارگردان شرك13364ذژاعتماد صندوق س. اعتماد آفرین پارسیان اعتماد 12,750 156 39/7 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله 1 26
شركت اندیشه سازان بسامان ونداد-سهامی خاص- بانك پاسارگاد وپاسار 1,293 1,511 443/7 بانکها و موسسات اعتباری 0 12-
شخص حقیقی تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ کماسه 1,774 997 3/7 استخراج سایر معادن 1 66
شركت گروه مالی سپهرصادرات-سهامی خاص- باما کاما 3,829 400 8/5 استخراج کانه های فلزی 12 10
شركت سرمایه گذاری هامون سپاهان-سهامی عام- پالایش نفت شیراز شراز 7,490 200 30/3 فرآورده های نفتی 9- 27
شركت توسعه ومدیریت سرمایه صبا-سهامی خاص- شركت ارتباطات سیار ایران همراه 36,508 31 40/0 مخابرات 4- 41
شركت گروه مالی سپهرصادرات-سهامی خاص- شهر سازی و خانه سازی باغمیشه ثباغ 3,034 300 22/4 انبوه سازی املاک و مستغلات 0 22
بانك سامان-سهامی عام- توکاریل توریل 2,611 300 23/3 حمل و نقل انبارداری و ارتباطات 3 19
شركت سرمایه گذاری بهمن-سهامی عام- گروه‌بهمن‌ خبهمن 2,872 260 194/2 خودرو و قطعات 8- 70
شركت سرمایه گذاری آتیه صبا-سهامی خاص- بیمه البرز البرز 1,154 600 200/1 بیمه و بازنشستگی 1- 9
شركت سرمایه گذاری مهر-سهامی خاص- سرمایه‌گذاری‌ سپه‌ وسپه 1,311 460 157/6 سرمایه گذاریها 1 9
ذذذبازارگردان شرك18124ذژصغرب ص.س.زمین وساختمان مسكن شمالغرب صغرب 10,399 50 4/4 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله 1 3
شركت مدبران اقتصاد-سهامی خاص- سرمایه گذاری مسكن شمال شرق ثشرق 1,668 300 80/8 انبوه سازی املاک و مستغلات 4 22
شخص حقیقی سرمایه گذاری مسكن پردیس ثپردیس 6,111 74 6/0 انبوه سازی املاک و مستغلات 10- 43
شخص حقیقی شركت مواد ویژه لیا شلیا 2,554 170 1/9 کانی غیر فلزی 6 85
شخص حقیقی شیشه‌ همدان‌ کهمدا 8,443 50 3/8 کانی غیر فلزی 0- 63
شركت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران-سهامی خاص- شركت كی بی سی کی بی سی 5,816 71 1/9 دارویی 2- 78
شخص حقیقی س. تدبیرگران فارس وخوزستان سدبیر 2,174 190 5/3 سرمایه گذاریها 1- 23
شركت سرمایه گذاری اعتمادجم-سهامی عام- مس‌ شهیدباهنر فباهنر 1,683 200 7/3 فلزات اساسی 2- 27
شخص حقیقی سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ وآذر 2,207 147 1/2 انبوه سازی املاک و مستغلات 0 3-
شركت كارآفرینان سبزخلیج فارس-سهامی خاص- سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌ وتوسم 1,458 164 66/4 سرمایه گذاریها 1 1
شركت سرمایه گذاری تدبیر-سهامی خاص- سرمایه گذاری پردیس پردیس 946 237 651/3 سرمایه گذاریها 0 10
شركت مهندسی كاوه پوشش بناساز-سهامی خاص- آلومراد فمراد 2,168 69 1/4 فلزات اساسی 0 20-
شركت سرمایه گذاری صباتامین-سهامی عام- سایپا خساپا 1,465 100 1,609/6 خودرو و قطعات 21- 191
شركت لفافهای چندلایه آرمن آپادانا-سهامی خاص- توكا رنگ فولاد سپاهان شتوکا 3,158 45 4/9 شیمیایی 4- 112
بانك سامان-سهامی عام- سرمایه‌گذاری‌توكافولاد(هلدینگ وتوکا 1,398 100 29/0 فلزات اساسی 1 6
شخص حقیقی ماشین‌سازی‌نیرومحركه‌ تمحرکه 2,137 65 2/2 ماشین آلات و تجهیزات 13 10-
شخص حقیقی ماشین‌سازی‌نیرومحركه‌ تمحرکه 2,137 62 0/7 ماشین آلات و تجهیزات 13 10-
شركت چاپ ونشركتابهای درسی ایران-سهامی خاص- افست‌ چافست 4,346 30 11/9 چاپ 5 43
شركت گروه مالی بانك مسكن-سهامی عام- ص.س.زمین و ساختمان نسیم نسیم 10,654 12 14/5 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله 0- 6
شخص حقیقی تهران‌ شیمی‌ شتهران 35,001 4 63/2 دارویی - 82
شخص حقیقی پارس‌ سرام‌ کسرام 2,120 55 0/9 کانی غیر فلزی 1- 34-
شركت سرمایه گذاری آرمان نفیس پارسیان-بامسئولی ماشین‌سازی‌نیرومحركه‌ تمحرکه 2,137 50 0/4 ماشین آلات و تجهیزات 13 10-
شخص حقیقی سرمایه‌گذاری مسكن زاینده رود ثرود 1,721 53 10/5 انبوه سازی املاک و مستغلات 4 7-
بیمه مركزی ایران ایران‌دارو دیران 5,098 17 4/9 دارویی 0- 37
سازمان بهزیستی كشور قند شیرین‌ خراسان‌ قشرین 13,922 5 1/0 قند و شکر 10 226
شركت سرمایه گذاری زعیم-سهامی خاص- سخت‌ آژند ثاژن 6,096 10 21/5 انبوه سازی املاک و مستغلات 0- 39
شركت آروین ملل زرین-سهامی خاص- كشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین غچین 6,308 10 7/0 غذایی بجز قند وشکر 3- 32
شخص حقیقی داده‌پردازی‌ایران‌ مداران 2,429 20 17/6 رایانه 9 46
شركت سرمایه گذاری توكافولاد-سهامی عام- حمل‌ونقل‌توكا حتوکا 3,150 10 118/4 حمل و نقل انبارداری و ارتباطات 2- 46
شركت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان-سهامی خاص- سهامی ذوب آهن اصفهان ذوب 2,680 10 94/2 فلزات اساسی 10 52
شخص حقیقی لامیران‌ فلامی 3,304 8 1/3 محصولات فلزی 1- 24
شخص حقیقی شركت سرمایه گذاری مسكن شمالغرب ثغرب 1,907 13 18/6 انبوه سازی املاک و مستغلات 0 9
شركت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید-سهامی خاص- كویر تایر پکویر 3,436 6 138/1 لاستیک و پلاستیک 0 29-
شخص حقیقی نورد آلومینیوم‌ فنوال 1,030 18 7/0 فلزات اساسی 4 78
شركت آروین ملل زرین-سهامی خاص- بیسكویت‌ گرجی‌ غگرجی 4,009 4 11/8 غذایی بجز قند وشکر 1 20
شركت گروه توسعه مالی مهرآیندگان-سهامی عام- بهنوش‌ ایران‌ غبهنوش 6,004 1 4/3 غذایی بجز قند وشکر 1- 57
شخص حقیقی كشت‌وصنعت‌پیاذر غاذر 2,487 2 3/5 غذایی بجز قند وشکر 9 1-
شركت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید-سهامی خاص- سیمان‌هرمزگان‌ سهرمز 4,885 1 453/2 سیمان آهک گچ 10 7-
شركت سرمایه گذاری هامون شمال-سهامی عام- داروسازی كاسپین تامین کاسپین 18,334 0 1/8 دارویی 4 34
شركت عمران عرش پرسا-سهامی خاص- كشت‌وصنعت‌پیاذر غاذر 2,487 1 3/1 غذایی بجز قند وشکر 9 1-
شركت توسعه ومدیریت سرمایه صبا-سهامی خاص- سرمایه گذاری نور كوثر ایرانیان وسکاب 1,073 0 264/6 سرمایه گذاریها 1 8
تسهیلات استفاده شده بانك مسكن-ممنوع المعامله- امتیازتسهیلات مسكن بهمن ماه تسه   4 0/3 تسه    
صندوق سرمایه گذاری ره آوردآبادمسكن امتیازتسهیلات مسكن اسفندماه تسه   2- 0/1 تسه    
صندوق سرمایه گذاری ره آوردآبادمسكن امتیازتسهیلات مسكن بهمن ماه تسه   1- 0/0 تسه    
شركت نكاپلاستیك-سهامی عام- قند شیرین‌ خراسان‌ قشرین 13,922 0- 1/1 قند و شکر 10 226
شركت داروپخش-سهامی عام- داروسازی زاگرس فارمد پارس ددام 5,797 12- 39/8 دارویی 1- 10-
شخص حقیقی ماشین‌سازی‌نیرومحركه‌ تمحرکه 2,137 43- 0/4 ماشین آلات و تجهیزات 13 10-
شخص حقیقی مهندسی صنعتی روان فن آور خفناور 4,383 40- 0/3 خودرو و قطعات 0 81
شخص حقیقی گسترش‌صنایع‌وخدمات‌كشاورزی‌ تکشا 2,572 90- 3/3 ماشین آلات و تجهیزات 3 6
شركت سرمایه گذاری صباتامین-سهامی عام- سیمان‌ خزر سخزر 2,117 200- 2/7 سیمان آهک گچ 6 34-
شركت مدیریت توسعه سرمایه گذاری آرمان فردا-سهام نیروترانس‌ بنیرو 4,926 120- 5/8 دستگاههای برقی 11 15
شركت سرمایه گذاری سیمان تامین-سهامی عام- سیمان فارس و خوزستان سفارس 1,987 535- 503/7 سیمان آهک گچ 6 12
شركت سرمایه گذاری توسعه ملی-سهامی عام- نفت‌ بهران‌ شبهرن 10,920 110- 78/4 فرآورده های نفتی 4 2-
ETFكدرزروصندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله صندوق س. گنجینه آینده روشن صایند 12,212 100- 990/5 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله 1 20
شركت سرمایه گذاری آتیه صبا-سهامی خاص- بیمه دانا دانا 1,509 830- 22/8 بیمه و بازنشستگی 0 4
شركت عمران جلفا-سهامی خاص- كشت‌وصنعت‌پیاذر غاذر 2,487 600- 6/5 غذایی بجز قند وشکر 9 1-
شركت دادوستدآریا-سهامی عام- سرمایه‌گذاری‌بهمن‌ وبهمن 1,778 1,000- 269/2 سرمایه گذاریها 24 9
شركت تامین آتیه سرمایه انسانی گروه مالی پاسارگا تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ کماسه 1,774 1,390- 3/5 استخراج سایر معادن 1 66
شركت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان كشت‌وصنعت‌پیاذر غاذر 2,487 1,000- 15/9 غذایی بجز قند وشکر 9 1-
شخص حقیقی داروسازی‌ اسوه‌ داسوه 20,834 137- 4/6 دارویی 11 26
شركت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر-س خ- صنایع بهداشتی ساینا ساینا 3,660 1,000- 88/4 شیمیایی 45 28
شركت سیمان فارس وخوزستان-سهامی عام- سیمان‌ دورود سدور 1,292 3,000- 326/1 سیمان آهک گچ 10 27-
شركت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی جم جم 9,676 500- 178/1 شیمیایی 4 39
شركت سنجش سهام سیمان سبزوار-سهامی خاص- سیمان لار سبزوار سبزوا 780 6,700- 41/7 سیمان آهک گچ 5 12
شركت توسعه اقتصادی آرین-سهامی عام- سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ ورنا 2,626 2,800- 43/3 خودرو و قطعات 16- 158
سازمان گسترش ونوسازی ایران-معاف ازمالیات- سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ ورنا 2,626 2,969- 55/1 خودرو و قطعات 16- 158
شركت سرمایه گذاری سعدی-سهامی عام- گسترش‌صنایع‌وخدمات‌كشاورزی‌ تکشا 2,572 5,497- 5/8 ماشین آلات و تجهیزات 3 6
شركت سهامی بیمه ایران سایپا دیزل‌ خکاوه 1,904 10,000- 29/9 خودرو و قطعات 14- 96
شركت سرمایه گذاری فرهنگیان-سهامی خاص- ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ فملی 1,841 10,800- 1,480/5 فلزات اساسی 6 3-
شركت سهامی بیمه ایران سرمایه‌گذاری‌ سایپا وساپا 2,828 9,030- 76/5 سرمایه گذاریها 17 113
شركت ایران خودرو گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو خگستر 5,644 18,400- 1,139/6 خودرو و قطعات 5 85

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


بی پولی !

بی پولی !

نکته قابل توجه معاملات روزهای اخیر تغییرات عمده در پورتفولیوی سهامدارا...

پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24