Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با توجه به ارزش بازار بورس و چشم انداز سرمایه گذاری های جدید و همچنین رشد اقتصادی ایران، بورس تهران در این موضوع پیش قدم شده است

در بورس تهران هیچ خرسی وجود ندارد!

"در حالی که بازارهای جهانی در یک روند نزولی قرار گرفتند و بازار bearish یا خرسی را تجربه می کنند، بورس تهران در حال پوست اندازی و در مسیر رشد قرار گرفته است". این نظر کارشناس بورس24 نیست! این نخستین پاراگراف از مقاله ای ست که CNN منتشر کرده است.

در سال جدید میلادی بورس تهران حدود 25% رشد کرده است و این موضوع نشان از بازار تماما مثبتی ست که پس از برجام و تنها در ماه ژانویه با رشد 22 درصدی حادث شد.

تحلیل گران موسسه ACL، که یک شرکت سرمایه گذاری ست روی بازار ایران تمرکز کرده اند و با بررسی های دقیق نتایج کار خود را این گونه بیان می کنند که با توجه به ارزش بازار بورس و چشم انداز سرمایه گذاری های جدید و همچنین رشد اقتصادی ایران، بورس تهران در این موضوع پیش قدم شده است.

بورس تهران که در میان 5 بورس بزرگ خاورمیانه قرار گرفته است با بیش از 300 شرکت، ارزشی حدود 100 میلیارد دلار دارد. این یکی از مهم ترین مزایایی ست که این بازار نسبت به سایر رقبا در جهان دارد. این تحلیل که ، بورس ایران را با کشورهایی نظیر میانمار و کوبا مقایسه می کند، جذابیت های سرمایه گذاری در آن را بسیار بالاتر از حد نرمال می بیند.

یکی از اعضای ACL معتقد است که ایران بزرگترین جمعیت تحصیل کرده و بزرگترین بازار منطقه را دارد و این موضوع، ایران را به لیدر و رهبر اقتصادی منطقه تبدیل خواهد کرد. با این حال، بازار بورس ایران نسبت به ابعاد و استاندارد های جهانی کوچک است. برای مثال بازار S&P500 در امریکا ارزشی بالغ بر 17.8 تریلیون دلار دارد.

بزرگترین شرکت ها در بورس تهران را شرکت های وابسته به نفت ، فولاد ، ارتباطات و بانک ها تشکیل می دهند و به اعتقاد کارشناسان این موسسه جراحی و پوست اندازی اولیه از طریق سرمایه های بومی در حال رخ دادن است.

تحرم های مالی در گذشته مانع از سرمایه گذاری بخش خارجی شده بود اما برخی سرمایه گذاران خارجی اقدام به خرید سهم از بازار بورس تهران کرده اند ولی هنوز موانعی برای سرمایه گذارن امریکایی وجود دارد. بخش عمده ای از سرمایه گاران با توجه به تمایل ایران و اطمینان از سخنان رئیس جمهور روحانی اقدام به سرمایه گذاری کردند که در سفر اخیر به اروپا این اطمینان بیش از پیش گردید.

البته در سمت دیگر هنوز ریسک هایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که عمده به آن به وابستگی اقتصاد کشور به نفت مربوط می شود. ایران تلاش کرده است که وابستگی به نفت را در بودجه کاهش دهد اما هنوز حدود 25% از درآمدهای خود را وابسته به این ماده خام می بیند که می تواند یک چالش برای چشم انداز پیش رو در اقتصاد ایران باشد.

CNN – لندن

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24