Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اگر با توجه به این شرایط، بازدهی کمتری برای سهامداران حاصل شده باشد یعنی ضعف و ایرادی در سرمایه گذاری وجود دارد که باید آن را برطرف نمود

فاندوسکوپی ورود پول به صنایع مختلف!

ماه گذشته یک رویداد مثبت و عالی برای بازار بورس بود و عمدتا هر کس حتی بدون تحلیل اگر سهمی را خریداری می کرد، از معامله اش پشیمان نمیشد اما این موضوع برای ماه های آینده به این شکل نخواهد بود و جریان نقدینگی می تواند مسیر مناسبی را به سرمایه گذاران نشان دهد. اگر مایل به بررسی دقیق تر نحوه ورود سرمایه به تفکیک صنایع هستید فاندوسکوپی ورود پول را در جداول زیر مشاهده کنید.


در ابتدا نگاهی به صنایع بزرگ بازار بورس می اندازیم و بر اساس اندازه آنها را مرتب می کنیم. همانگونه که مشاهده می شود صنعت شیمیایی در راس صنایع بزرگ بازار قرار داشته است و بانک و فلزات اساسی در رتبه های بعدی قرار دارند. آنچه در جدول زیر خود نمایی می کند بازدهی 17.8 درصدی بازار در طی یک ماه اخیر بوده است که اگر با توجه به این شرایط، بازدهی کمتری برای سهامداران حاصل شده باشد یعنی ضعف و ایرادی در سرمایه گذاری وجود دارد که باید آن را برطرف نمود. همانگونه که مشاهده می شود بیشترین بازدهی صنایع به خودرو، پیمانکاران صنعتی ، محصولات فلزی، فرآورده های نفتی و استخراج سایر معادن در رتبه 5 صنعت پر بازده قرار داشتند که از 62% تا 38% بازدهی را در مجموع عاید سهامدارانشان کردند.

اکنون نگاهی به سهم هر یک از صنایع در ارزش معاملات یک ماه اخیر می اندازیم. خودرو و بانک دو صنعت بی رقیب این میدان بودند و بیشترین توجهات را به خود اختصاص دادند.


خرید هر کد در صنعت، فاکتوری ست که در جدول زیر به آن پرداخته ایم. این ستون نشان دهنده آن است که اگر شخصی وارد این صنعت می شود، با چه میزان سرمایه وارد خواهد شد. هر چقدر این سرمایه بزرگتر باشد بدان معناست که بزرگان بازار و جهت ورود نقدینگی به آن صنعت بیشتر بوده است.به طبع هر چه این عدد کوچکتر باشد بدان معناست که عموما کدهایی با سرمایه کمتر (سهامداران خرد) وارد این صنایع می شوند. در این فاکتوربه نوعی بزرگی و کوچکی صنعت نیز لحاظ شده است.

عرضه برق، گاز و بخار و آب گرم به دلیل دارا بودن سهمی مانند مبین و معاملات حقوقی ها و صندوق ها روی آن با بیشترین ارزش معاملات در راس جدول قرار گرفته است و مخابرات و فنی مهندسی در رتبه های بعدی قرار دارند. بانک ها، پیمانکاران صنعتی و خودرو صنایعی هستند که در رتبه های بعدی قرار می گیرند و نسبت به ابعاد صنعت ، حجم نقدینگی ورودی به این صنایع کاهش داشته است. کاشی و سرامیک، محصولات کاغذی، استخراج سایر معادن صنایع کوچک انتهای جدول هستند که فعالیت سرمایه های درشت روی آنها کم بوده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24