Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هر چه تجربه و دانش در این خصوص بالاتر باشد، احتمالات با قطعیت بالاتری تهیه می شوند و خطا کمتر خواهد شد.

تشابه هواشناسی و تحلیل تکنیکال!

به یاد دارید آخرین باری را که هواشناسی با دقت بالا و بدون خطا وضعیت آب و هوا را اعلام کرده باشد؟ چقدر قطعیت و چقدر احتمال در میان صحبت های مجری ست؟ "پیش بینی می کنیم فردا هوا تا فلان درجه پایین بیاید" یا " منتظر وقوع باران در مناطق خاص هستیم" اما هیچ وقت زمان دقیق، مکان آن و شدتش را نخواهند گفت چون هیچ چیز قطعی در این خصوص وجود ندارد. خیلی مواقع این پیش بینی ها کاملا غلط از آب در می آید! پس چرا به پیش بینی ادامه می دهند و چرا باز هم برای ما مهم است؟

علت یک چیز است ؛ ما می توانیم خود را برای شرایط خاص آماده کنیم و این از مزایای پیش بینی ست. تحلیل تکنیکال بسیار شبیه به پیش بینی وضع هواست، شما را آماده می کند برای آن چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد اما این به معنای قطعیت در رخداد نیست و هر اتفاق غیر قابل پیش بینی می تواند حادث شود اما حداقل احتمالی از بیشتر رخدادها برای شما در تحلیل تکنیکال به وجود خواهد آمد.

یک مجری هواشناسی نتایج حاصل از بررسی فشار هوا، دمای هوا، فصل و اقلیم را در نظر می گیرد و نظر خود را در مورد آب و هوا اعلام می کند و یک تحلیلگر تکنیکال قیمت، حجم ، ترند و روند قیمتی سهم را بررسی می کند و نظر خود را در خصوص ادامه یا برگشت روند مطرح می کند.

وجه مشترک دیگری که در خصوص هر دو باید اذعان نمود، اهمیت سابقه و تجربه کاری برای بررسی کنندگان داده هاست. هر چه تجربه و دانش در این خصوص بالاتر باشد، احتمالات با قطعیت بالاتری تهیه می شوند و خطا کمتر خواهد شد.

وجه مشترک سوم را می توان به بازه زمانی تخصیص داد. جایی که اعتبار تحلیل داده ها در هواشناسی در حد فردا و نهایتا یک هفته آینده است و این خصیصه در مورد تحلیل های تکنیکال هم صدق می کند و بهترین نتایج از دل تحلیل های کوتاه تر از یک ماه بیرون می آید و هر چه زمان طولانی تر می شود، خطا و احتمالات نیز کاهش خواهد یافت.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که اگر یک کارشناس هواشناسی در ایران در حال تجزیه و تحلیل داده هاست برای بررسی شرایط آب و هوا در انگلستان باید به طور کلی بخش عمده ای از روزمره های خود را کنار بگذارد و با شرایط جدید تحلیل کند که مسلما خطاهای زیادی را نیز در پی خواهد داشت. این در خصوص تحلیل گران تکنیکال بازارهای آتی سکه، فارکس و بازار بورس هم صدق می کند و بهتر است بدانید که شرایط تحلیل در تمام این بازارها کاملا متفاوت و متمایز است و تحلیلگران نیز نمی توانند تجربیات را از این بازار به بازار دیگر با تمام جزئیات منتقل کنند.

یادمان باشد قرار نیست به تعداد معامله گران و فعالان بازار، تحلیلگر در بازار داشته باشیم و این تفکر غلط در ذهن بسیاری جا افتاده است که تحلیلگرها می توانند الزاما بهترین معاملات را داشته باشند اما این موضوع به هیچ عنوان نمی تواند قابل تعمیم باشد. لذا بهتر است توانایی های خود را ابتدا شناسایی کنید و سپس اگر قرار است از تحلیل دیگران استفاده کنید در انتخاب وی و همچنین استراتژی معاملاتی خود موارد فوق را به چالش بکشید تا بهترین نتایج را از مشاوره با افراد کاربلد بدست آورید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24