Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در حالی معاملات بازار سهام مطابق پیش بینی ها با رشدی ملایم و شکننده همراه است که تا این جای کار آنچه در نگاه اول به چشم می آید ، رفتار توام با احتیاط اهالی بازار است که نتیجه آن حجم پایین معاملات و بالطبع افت ارزش معاملات است.

نگاه نموداری به «تک سهم ها»


نیم نگاهی به تابلو معاملات


بازار را در حالی دنبال می کنیم که تا به این لحظه عقربه های شاخص کل با رشد 72 واحدی سطح 61235 واحد را نشان می دهد. شاخص قیمت هم به تبعیت از شاخص کل با رشد 28 واحدی در سطح 23987 واحد قرار گرفته است. وپاسار با 9 واحد ، وبصادر با 8 واحد و شپنا با 7 واحد بیشترین تاثیر مثبت را به روی تیپکس داشتند. ارزش معاملات تا به اینجای کار رقمی معادل 150 میلیارد ریال است. ونیکیح با 12 میلیارد ، شپنا 11 میلیارد و ثنوسا با 10 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در بازار فرابورس شاخص آیفکس با بیش از 11 واحد رشد به رقم 671 واحد رسیده است. مارون و شتران بیشترین نقش را در رشد آیفکس ایفا کردند. ارزش معاملات در این بازار بالغ بر 111 میلیارد ریال است که بمپنا با 8 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.


بازار سهام


در حالی معاملات بازار سهام مطابق پیش بینی ها با رشدی ملایم و شکننده همراه است که تا این جای کار آنچه در نگاه اول به چشم می آید ، رفتار توام با احتیاط اهالی بازار است که نتیجه آن حجم پایین معاملات و بالطبع افت ارزش معاملات است.

در گروه پیمانکاری مهلت حق تقدم های فاراک تا اواخر مهر ماه تمدید شد تا عملا روند اصلاحی سهم باز هم ادامه داشته باشد. به لحاظ نموداری سهم آرایش AB=CD دوسویه را تکمیل کرده و به نظر می رسد محدوده 230 – 235 تومان کف قیمتی سهم باشد. در اندیکاتور MACD هم شاهد شکل گیری واگرایی مثبت مناسبی هستیم که نشان می دهد به لحاظ قیمتی سهم آخرین گام های اصلاحی خود را برمی دارد. با این حال با توجه به تمدید مهلت حق تقدم های شرکت به نظر روند کسل کننده تا پایان ماه ادامه داشته باشد.

از دیگر نمادهای این گروه می توان به آذرآب اشاره کرد. چندی پیش سهم در شکست سقف کانال نزولی خود ناکام ماند و اگر بخواهد مطابق سنت ماه های گذشته رفتار کند ، این بار باید شاهد اصلاح دوباره قیمت تا کف کانال یعنی محدوده 200 – 220 تومان باشیم. با این حال به نظر می رسد با توجه به اصلاح شتابدار قیمت در روزهای گذشته شاهد یک برگشت موقتی تا حوالی 290 تومان باشیم و پس از آن بار دیگر نزول سهم ادامه یابد.

در گروه سرمایه گذاری ، پردیس در داخل یک کانال نزولی در حال نوسان است و به صورت ریتمیک بین کف و سقف کانال بالا پایین می شود. به نظر می رسد با رسیدن به محدوده میانی کانال یعنی قیمت های 80 تومانی ، بار دیگر فشار فروشنده ها بر سهم غالب شود و شاهد عقب نشینی قیمت تا حوالی 69 تومان برای تکمیل آرایش AB=CD باشیم.

از دیگر نمادهای این گروه می توان به پارس توشه اشاره داشت. بررسی شرایط نموداری این سهم نشان می دهد که قیمت به صورت فرسایشی در قالب یک کانال نزولی در حال اصلاح است. ریتم کند ریزشی نشان می دهد که همچنان خریداران در این نماد حکم فرما هستند یا حداقل فروشندگان از قدرت کافی برخوردار نیستند. به نظر می رسد سهم می تواند حوالی 200 – 205 تومان بار دیگر مورد توجه اهالی بازار قرار گیرد. البته منوط به اینکه شاهد افزایش حجم معاملات به روی این نماد باشیم! کوتاه مدت 225 تومان مهمترین مقاومت پیش روی قیمت است.

به سراغ کانی های غیر فلزی برویم! در این گروه کخاک مدتهاست با روند نزولی و کاهش حجم معاملات به حاشیه رانده شده است. به لحاظ نموداری سهم در حال تکمیل آرایش الگوی BAT است. به نظر روند کاهشی سهم حداقل تا حوالی 680 – 685 تومان ادامه داشته باشد. حتی اگر قرار باشد آرایش آلترناتیو این الگو شکل بگیرد بعید نیست شاهد افت قیمت تا حوالی 620 – 625 تومان باشیم! باید منتظر بود و دید در مواجهه با این سطوح قیمت چه خواهد کرد.

در نماد کفپارس قیمت ریزش محسوسی را از حوالی 510 تومان تجربه کرده است! به لحاظ تکنیکی به نظر می رسد که کفپارس در حال نوسان در داخل یک محدوده تراکمی است. مدامی که سطح 310 تومان مقارن با کف الگوی فرضی از دست نرود می توان به برگشت سهم تا سقف الگوی مذکور یعنی قیمت های 490 – 495 تومان امیدوار بود.

به سراغ کفرا برویم. سهمی که به لحاظ بنیادی یک سر و گردن بالاتر از سایر نمادهای گروه است. اگر افت و خیز های اخیر سهم را بررسی کنیم متوجه می شویم پس از اتمام گام صعودی از حوالی 700 تا 970 تومان ، سهم وارد یک روند ریزشی فرسایشی شده است. محدوده 730 – 760 تومان سطوحی هستند که به دلیل قرار داشتند ترازهای فیبوناچی می توانند برگشت سهم را رقم بزنند. با این حال باید توجه کرد که شرایط اسیلاتور DT چندان مساعد نیست و نشان می دهد روند اصلاحی سهم در کوتاه مدت پایان نمیابد!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24