Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با این حال فشار فروش و عقب نشینی قیمت ها در این نمادها به قدری است که به جرات می توان گفت فردا روز سختی در انتظار قندی ها است.

«نقدینگی» به بورس می خندد!

بازار سهام


بازار را در حالی دنبال می کنیم که روند نزولی همچنان بر بازار سرمایه حکم فرماست. جالب اینکه در این قیمت ها برخی حقوقی ها هم در نقش فروشنده ظاهر می شوند و بر فشار فروش می افزایند. البته اینکه بگوییم فشار فروش ، شاید اصطلاح چندان درستی نباشد! این روزها بیشتر از اینکه فشار فروش داشته باشیم ، نبود خریدار باعث می شود که فروشندگان مجبور به رنج زدن رو به پایین باشند!

تا این لحظه جمعا 12 میلیارد تومان در بازار بورس و 9 میلیارد تومان در فرابورس داد و ستد شکل گرفته است. شاخص کل رقمی معادل 154 واحد ریزش داشته و آیفکس هم 9 واحد عقب نشینی داشته است. مطابق روزهای گذشته همچنان خودروسازان بیشترین فشار را به بازار وارد می کنند و شاهد افت قیمتی محسوس در اغلب نمادهای این گروه هستیم.

ایران خودرو فاصله ای با سطح حمایتی 190 تومان ندارد و به نظر مهمترین رویداد این لحظات بازار تشکیل صف فروش به روی این نماد هست. اگر فشار فروش به همین شکل روی این غول خودروسازی ادامه داشته باشد ، هیچ بعید نیست که خودرو این سطح را هم از دست بدهد و راهی 160 – 165 تومان شود! اتفاقی که امیدواریم رخ ندهد ، چرا که ریزش ایران خودرو می تواند به کل بازار فشار بیاورد و شاهد عقب نشینی دسته جمعی نمادها در بازار سرمایه باشیم!

از دیگر غول های خودرو سازی بازار می توان به سایپا اشاره کرد. سهمی که این روزها روی لبه تیغ گام برمیدارد. طی معاملات امروز سایپا به قیمت اسمی خود را هم لمس کرد و در حال حاضر در محدوده 100 تومان داد و ستد می شود. سطحی که شکست آن می تواند شرایط تکنیکی سایپا را بر هم بزند و باعث افت قیمتی سهم تا حوالی 90 تومان شود!

زامیاد که در چند روز قبل به واسطه زمزمه هایی از خرید موسسه مالی کوثر به مدیریت عیسی رضایی به صف خرید هم رسید ، اکنون بار دیگر در آستانه افت تا 100 – 105 تومان قرار گرفته است! به نظر می رسد حمایت های موسسه کوثر نه تنها در زامیاد بلکه در سایر نماد بیش از عمل صرفا در حد حرف باقی ماند!

در گروه قندی همچنان بازیگران این نمادها علیرغم فروش های گسترده برخی حقوقی ها ، اقدام به خرید می کنند. نمادهای این گروه بر خلاف کلیت بازار در محدوده مثبت و گاها صف خرید داد و ستد می شوند. با این حال فشار فروش و عقب نشینی قیمت ها در این نمادها به قدری است که به جرات می توان گفت فردا روز سختی در انتظار قندی ها است. توصیه می کنیم در این قیمت ها وارد بازی قندی ها نشوید.

در گروه غذایی شرایط به نسب سایر نمادهای بازار بهتر است. عرضه اولیه غفارس در روز آینده را می توان یکی از دلایل اقبال بازار به نمادهای این گروه دانست. با این حال غذایی ها هم از فشار فروشنده ها در امان نیستند.


اخبار سیاسی – اقتصادی


***با حضور روسای قوای سه‌گانه مراسم ادای احترام به پیکر جان باختگان فاجعه منا در فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شد. در این مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات دولت و تعداد زیادی از شخصیت‌های کشوری و لشکری حضور دارند.

همچنین در این مراسم محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تعدادی از اعضای هیات دولت و اعضای شورای شهر حضور دارند. بر اساس این گزارش پیکر 104 تن از جان باختگان فاجعه منا بامداد امروز وارد کشور شدند.

***جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: کری و ظریف حضور خود را در سازمان ملل غنیمت شمرده و عصر امروز (جمعه) پیش از ترک نیویورک، برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند تا گفت و گوهای خود را در مورد اجرای برجام ادامه دهند.

دیدار نخست کری و ظریف در روز 26 سپتامبر (4 مهر) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره به نقل از منابع ایرانی نوشت، ظریف و کری در مورد بحران سوریه و حملات هوایی روسیه علیه «شورشیان» سوری نیز تبادل نظر کردند. گروه 1+5 شامل روسیه، آمریکا، چین، انگلستان، فرانسه و آلمان در چهاردهم ژوییه 2015 (23 تیرماه) به توافق هسته ای با ایران دست یافتند و روز تصویب نهایی توافق نیمه اکتبر (23 مهر) است.

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست 1+5 با ایران در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، گروه 1+5 پیش از اتخاذ هر گونه اقدامی منتظر بررسی توافق در مجلس ایران است. وی همچنین گفت، این اتحادیه به تعهد خود برای لغو تحریم های ایران پایبند است.
انتظار می رود آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) ارزیابی نهایی خود از برنامه هسته ای ایران را در روز 15 دسامبر (24 آذر) منتشر کند.

***بانک جهانی در «گزارش سالانه 2015» که جدیدا منتشر کرده پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را کاهش داده است. این نهاد بین المللی که در خرداد امسال و پیش از نهایی شدن مذاکرات هسته ای رشد اقتصادی یک درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود در گزارش جدید خود و به رغم موفقیت مذاکرات هسته ای رشد اقتصادی 0.6 درصدی را برای ایران در این سال پیش بینی کرده است.

رشد اقتصادی ایران در سال میلادی گذشته 3.7 درصد محاسبه شده است.

بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود رشد اقتصادی 3.1 درصدی را برای منطقه خاورمیانه طی سال 2015 پیش بینی کرده است و ادامه درگیری ها، پایین بودن قیمت نفت و کندی انجام اصلاحات اقتصادی را سه عامل پایین بودن رشد اقتصادی در این منطقه دانسته است.

فقر مفرط در این منطقه بسیار پایین و در حد 2.6 درصد محاسبه شده اما نسبت به رقم بالای آسیب پذیری در برابر فقر هشدار داده شده است. بر اساس این گزارش 53 درصد مردم خاورمیانه در برابر فقر آسیب پذیرند یعنی با درآمد روزانه کمتر از 4 دلار زندگی می کنند.

در سطح جهان یک میلیارد نفر فقیرند یعنی با درآمد کمتر از 1.25 دلار در روز زندگی می کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24