Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در گروه بانکی شاهد تعدیل منفی ١٨ درصدی سود هر سهم بانک دی برای سال مالی جاری بودیم. شرکت سود هر سهم خود را از ۵١٨ ریال به ۴٢٢ ریال کاهش داده است.

«حجم معاملات» همچنان ضعیف است...

نیم نگاهی به تابلو معاملات

در حالی جریان معاملات در بازار سرمایه ادامه دارد که تا به اینجای کار شاخص کل با رشد 18 واحدی ، تقریبا بدون تغییر در سطح 61581 واحد قرار گرفته است. شاخص قیمت هم تنها با 7 واحد رشد به محدوده 24122 واحد رسیده است. حکشتی با 8 واحد بیشترین تاثیر مثبت و دسبحا با تنها 3 واحد بیشترین تاثیر منفی را به روی تیپکس داشته است.

ارزش معاملات در این بازار تنها کمی بیشتر از 10 میلیارد تومان بوده که واقعا جای تعجب دارد! نکته عجیب تر اینکه بیشترین ارزش معاملات به غالبر اختصاص دارد که تنها رقمی معادل 900 میلیون تومان است!

در بازار فرابورس آیفکس با رشد 2.5 واحدی به 683 واحد رسیده است. هرمز , ذوب و حسینا بیشترین نقش را در این رشد ایفا کردند. ارزش معاملات بازار فرابورس رقمی معادل 7 میلیارد تومان است که در حدود 1 میلیارد از این مبلغ تنها به معاملات همکاران سیستم اختصاص دارد.

اخبار سیاسی – اقتصادی

***معاون ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور با نیمه تمام گذاشتن سفرش، عصرامروز نیویورک را برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند؛ ترک می کند.

پرویز اسماعیلی گفت: دکتر روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضعیت حجاج عزیز جانباخته و مصدوم کشورمان در این حادثه غم انگیز بود و به طور مرتب در تماس با معاون اول خود و نیز مسوولان ذیربط، گزارش عملکرد دستگاههای مرتبط را پیگیری کردند. وی گفت: رئیس جمهور همچنین در بدو ورود به نیویورک به وزرای امور خارجه، ارشاد، راه و شهر سازی، کشور، بهداشت و بویژه سازمان حج دستور داد تا با تشکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هر چه سریعتر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب دیدگان حادثه اقدام کنند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: برغم کارشکنی ها و تعلل مقامات سعودی، در نتیجه تلاشهای صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رئیس جمهور با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش بینی شده خود در سازمان ملل، بعد از ظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد. معاون ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور با نیمه تمام گذاشتن سفرش، عصرامروز نیویورک را برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند؛ ترک می کند.

***بیست و دومین نشست کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور اعضا تشکیل شد. این نشست به دنبال تکمیل مباحث گذشته با محوریت جمع‌بندی گزارش نهایی جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این درحالی است که کمیته‌های اقتصادی همچنین فنی- تخصصی این کمیسیون تاکنون گزارش نهایی خود را به هیات رئیسه تقدیم نکرده‌اند. بنابر اطلاعات بدست آمده گزارش نهایی امروز در نوبت‌های صبح و عصر اماده شده و فردا سه‌شنبه (7 مهرماه 94) در صحن علنی خانه ملت قرائت خواهد شد.

***محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای توافقنامه هسته ای در حکم آزمونی برای صداقت غرب خواهد بود و عمل کردن آمریکا به تعهداتش در چارچوب توافقنامه هسته ای می تواند امکان همکاری بیشتر ایران و آمریکا در جنگ با تروریسم را فراهم کند.

نهاوندیان در گفت وگو با پایگاه خبری «المانیتور» افزود: اگر آمریکا به تعهداتش در قبال توافقنامه هسته ای ایران در زمینه لغو تحریم ها عمل کند، امکان همکاری بیشتر بین ایران و آمریکا در جنگ با تروریسم در منطقه فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چشم انداز تمایل وزیر خارجه آمریکا به گفت وگو با ایران درباره سوریه و ورود ایران به مذاکرات منطقه ای را چگونه می بینید، گفت: توافقنامه و مذاکرات هسته ای نه تنها می تواند به کنار گذاشتن این مانع کمک کند، بلکه می تواند در حکم آزمونی برای این موضوع باشد که آیا سیر این مذاکرات می تواند باعث ایجاد میزانی از اطمینان و اعتماد در طرفین شود یا خیر.

نهاوندیان ادامه داد: رهبر معظم (آیت الله خامنه ای) این نکته را متذکر شدند که مسأله هسته ای آزمونی برای ماست تا ببینیم طرف مقابل تا چه اندازه در زمینه پیگیری و اجرای واقعی آنچه امضا شده است، صداقت دارد. باید بینیم که آیا مرحله اجرای این توافقنامه می تواند موجب ایجاد اعتماد شود یا خیر. به گفته وی، رهبری ایران منتظر مرحله نخست اجرای توافقنامه است تا ببیند آیا سایر طرفین به تعهدات خود عمل خواهند کرد. لغو تحریم ها نشان دهنده صداقت خواهد بود.

نهاوندیان همچنین از برخی موضوعات مورد توجه دوجانبه، به ویژه در منطقه، سخن گفت و افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بود که جنگ با تروریسم باید در صدر اولویت های مسایل منطقه ای باشد و این می تواند عرصه دیگری برای نمایش عملی صداقت همه طرفین باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که ایرانی ها با تحیر و نگرانی، رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و نیز بحث هایی که در این کشور درباره توافقنامه هسته ای ایران می شود را دنبال می کنند. تهدیدهای جمهوریخواهان در رابطه با ابطال توافقنامه هسته ای، فقط برای ایران هزینه بر نیست، بلکه برای آمریکا نیز هزینه دارد. کشورها در زمینه مناسبات بین المللی شان شوخی نمی کنند. اگر توافقنامه ای بین دو کشور بزرگ امضا شد، دیگران روی توافق آنها حساب می کنند. اگر مسایل به طور ناگهانی تغییر کند، آنگاه در کل محاسبات بین کشورها باید بازنگری شود. فکر می کنم هزینه این نوع تغییر ناگهانی خط مشی برای کل جامعه بین المللی بسیار کلان خواهد بود. بهتر است تصور کنیم که چنین روند نامعقولی حاکم نخواهد شد.

بازار سهام

در گروه بانکی شاهد تعدیل منفی 18 درصدی سود هر سهم بانک دی برای سال مالی جاری بودیم. شرکت سود هر سهم خود را از 518 ریال به 422 ریال کاهش داده است. لازم به ذکر است که در سه ماهه ابتدایی این بانک تنها موفق به پوشش 15 ریالی و پوشش 4 درصدی بودجه خود شده است. محدوده 160 – 165 تومان مهمترین سطح حمایتی پیش روی قیمت است که در صورت شکست این محدوده شرایط سهم به لحاظ تکنیکی کمی پیچیده می شود.

در گروه غذایی مطابق انتظارها عرضه زیاد شد و برخی از نمادهای این گروه حتی تا محدوده منفی عقب نشینی کردند. در این گروه پرحجم ترین تقاضا به روی نماد غالبر است. سهمی که در روزهای قبل گفتیم ترند نزولی خود را شکسته و بعید نیست که به مرور تا حوالی 155 تومان پیشروی داشته باشد.

در سایر نمادهای بازار می توان به فلوله اشاره کرد. سهمی که به واسطه اخبار زمین چهاردانگه بار دیگر مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته است و خریداران برای خرید این سهم به صف نشسته اند. به لحاظ تکنیکی ظاهرا سهم الگوی deep crab را تشکیل خواهد داد و به این ترتیب به نظر می رسد شاهد رشد ارزش سهم تا حوالی 190 تومان خواهیم بود.

از دیگر نمادهایی که مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته می توان به وتوکا اشاره کرد. به لحاظ نموداری قیمت سهم با خط روند داخلی خود برخورد کرده و از طرفی دیگر الگویی مشابه یک سر و شانه ریز در نمودار سهم رویت می شود. مهمترین مقاومت پیش روی سهم حوالی 127 تومان قرار دارد که در صورت عبور وتوکا می تواند تا حوالی 141 تومان پیشروی کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24