Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

همانطور که انتظار داشتیم امروز فشار فروش در بازار به شکل محسوسی افزایش یافته و شاهد افت ملموس شاخص کل هستیم. دلیل این اتفاق هم....

گارد ریزشی بازار در نزدیکی سطح «حمایتی»

نیم نگاهی به تابلو معاملات


در ادامه شرایط نامطلوب بازار شاهد هستیم که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 362 واحد افت به سطح 63119 واحد رسیده است. شاخص قیمت نیز با 142 واحد افت سطح 24793 واحد را تجربه کرده است. این در حالی است که پارسان با 89 واحد ، شبندر با 66 واحد و وبملت با 36 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص تیپکس داشتند. از طرف دیگر نیز جم با 39 واحد بیشترین تاثیر گذار مثبت می باشد.
ارزش معاملات انجام شده در بازار بورس بالغ بر 308 میلیارد ریال می باشد که در این بین خودرو با 28 میلیارد ریال ، خپارس با 26 میلیارد ریال و وبصادر با 24 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
بررسی نمودار روزانه شاخص کل نیز نشان می دهد که شاخص از همان ابتدا روند نزولی به خود گرفته و ریزش کرده است.
و اما در فرابورس شاخص آیفکس با 6 واحد افت به سطح 712 واحد رسیده است. نمادهای شتران ، پترول و ذوب بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص فرابورس گذاشتند و در سوی دیگر مارون با تاثیر مثبت اندکی از بار منفی شاخص کاست. ارزش معاملات در بازار فرابورس بالغ بر 285 میلیارد ریال می باشد که مطابق معمول اوراق مشارکت حجم عمده این معاملات را به خود اختصاص دادند. ذوب با 7 میلیارد ریال، کوثر با 6 میلیارد ریال و بمپنا بیش از 4 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.



اخبار سیاسی – اقتصادی



***محمد جواد ظریف و سعید جلیلی در ادامه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک، امروز در جلسات صبح و عصر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس حضور می یابند. کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز خود و در ادامه بررسی توافق هسته ای ایران و ۱+۵، میزبان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده تیم هسته ای کشورمان است؛ این نخستین حضور ظریف در نشست کمیسیون ویژه برجام است، تاکنون سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و علی اکبر صالحی به نمایندگی از تیم فعلی مذاکره کننده هسته ای در جلسات کمیسیون برجام حضور یافته اند.
کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک، امروز در نوبت عصر میزبان سعید جلیلی مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان خواهد بود تا بخش باقی مانده مباحث وی در نقد و بررسی برجام را دریافت کند؛ جلیلی پیش از این دو جلسه به همراه علی باقری، فریدون عباسی و حمیدرضا عسگری در جلسات کمیسیون برجام حضور یافته است. اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس صبح فردا مجدداً میزبان عراقچی و تخت روانچی خواهند بود و در نوبت عصر نیز از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید می کنند؛ اعضای این کمیسیون دو هفته پیش از تاسیسات هسته ای نطنز و فردو بازدید کرده بودند.
*** علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دیروز در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جلوگیری از نفوذ در شرایط پذیرش توافق را چگونه می‌بینید؟ گفت: نفوذ در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موضوعی است که قبل از برجام همه تلاش توسط غربی‌ها دنبال می‌شد. وی ادامه داد: به نظرم حوزه نفوذ در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و مقابله با آن طرق سلبی و ایجابی دارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: به طور حتم واکسینه کردن جامعه در ابعاد فرهنگی و اتکا به خود در ابعاد اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکید بر حفظ استقلال در حوزه سیاسی نقاط ایجابی فراوانی را دارد. شمخانی ادامه داد: همه اقشار ملت در این 37 سال حساس بودند و حاکمیت نیز به دنبال آن بوده که با حساسیت قدرت‌های ایجابی را حفظ کنند. وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از برجام هم ناکامی شامل کسانی شود که به دنبال نفوذ هستند. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان گفته‌اند تحریم‌های جدیدی را بعد از برجام برای ایران در نظر دارند. نظر شما چیست؟ گفت: جمهوری‌خواهان بعد از شکست خوردن در سنا به شکل طبیعی و با توجه به اینکه صهیونیست‌ها لابی قوی دارند، در تلاشند این امر محقق شود. جمهوری اسلامی ایران هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار علیه ما شود را به طور طبیعی پاسخ می‌دهد. شمخانی با اشاره به عدم نگاه جناحی به بررسی برجام، گفت: اصولاً نگاه جناحی به برجام به هر شکلی که بخواهد به عنوان ابزاری در جناح خاصی قرار بگیرد و چه بخواهد به حذف جناح رقیب ختم شود به طور قطع آفتی بر ضد انسجام ملی است.
*** آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌های ایران، نفت این کشور با حجم بسیار وارد بازار خواهد شد. این نهاد بین‌المللی ذخایر روی آب ایران را 44 میلیون بشکه در روز تخمین زد و اعلام کرد: 60 درصد این ذخایر میعانات گازی است. در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: درحالی‌که بعید است تا سال آینده افزایش قابل توجهی در تولید نفت ایران رخ دهد اما نفت‌های ذخیره شده ایران بر روی آب می‌تواند تا آن زمان به بازار وارد شود. بر اساس این گزارش، صادرات نفت ایران از 2.2 میلیون بشکه در روز در ابتدای سال 2012 به حدود یک میلیون بشکه در ماه آگوست کاهش یافته است.



بازار سهام



همانطور که انتظار داشتیم امروز فشار فروش در بازار به شکل محسوسی افزایش یافته و شاهد افت ملموس شاخص کل هستیم. دلیل این اتفاق هم همانطور که در گزارش هشت صبح نوشتیم ابهام هایی در بودجه سال 95 کشور و همچنین زمزمه هایی در مورد نرخ گاز 13 سنتی است.
با این حال شاخص کمتر از 100 واحد با سطح حمایتی خود یعنی کف مثلث متقارن فاصله دارد و امیدواریم که این سطح شکسته نشود چرا که شکسته شدن آن می تواند باعث تشدید فشار فروش در بازار و پیچیده تر شدن اوضاع شود!
هر چند در بازار فشار فروش بالاست ، اما نکته مثبت اینجاست که سهم ها را در محدوده صف فروش خوب می خرند!
در گروه خودرویی ، در 5 ماهه اول امسال 405 هزار و 689 دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شد که در مجموع نسبت به 5 ماهه نخست سال گذشته 17.5 درصد رشد داشته است. همچنین میزان تولید سواری در مرداد امسال به 76 هزار و 634 دستگاه رسید که نسبت به مرداد سال گذشته رشد 17 درصدی را تجربه کرده است.
در مردادماه امسال، 42 هزار و 598 دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تولید شد که رشد 8.4 درصدی را نسبت به مرداد سال قبل نشان می دهد. میزان تولید ایران خودرو در 5 ماهه امسال نیز به 234 هزار و 58 دستگاه رسید که رشد 9.6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
تولید خودرو توسط سایپا نیز در مردادماه به 32 هزار و 497 دستگاه رسید که با رشد 13.7 درصدی نسبت به مرداد سال گذشته همراه بوده است. در 5 ماهه اول امسال نیز 158 هزار و 404 دستگاه خودرو توسط سایپا تولید شد که رشد 2.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
گروه قندی عملا تنها گروهی است که در بازار امروز یکپارچه صف خرید است. به لحاظ نموداری شاخص این گروه در نزدیکی تراز 261 درصد app قرار گرفته است از طرفی دیگر شرایط اندیکاتورها نیز به گونه ای است که نشان می دهد نمادهای این صنعت حداقل در کوتاه مدت بازدهی آنچنانی نخواهند داشت. بنابراین خرید در این قیمت ها را توصیه نمی کنیم.
در سایر نمادهای بازار لخزر که در قیمت های پایین تر برای خرید معرفی شده بود ، در روزهای گذشته با رشد مناسبی همراه شده است. به نظر می رسد خرید در این قیمت ها دیگر مقرون به صرفه نیست و سهامداران شرکت هم می توانند کم کم به فکر شناسایی سود باشند.
از دیگر سهم های کوچکی که در روزهای قبل به آن اشاره داشتیم شسینا است. سهمی که به واسطه کاهش قیمتی مواد اولیه (متانول) و همچنین رشد دلار در بازار آزاد به شرط پوشش بودجه خود می تواند سود مناسبی بسازد. فعلا سهم خالی از فروشنده است اما به نظر می رسد با رسیدن به قیمت های بالای 600 – 620 تومان عرضه ها کمی در سهم بالا رود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24