Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت شفادارو مالک بیش از ۶٠ درصد داروسازی جابربن حیان ، ۵۴ درصد صنعتی کیمیدارو ، ۶۵ درصد از داروسازی اسوه ، ٢٩ درص از داروسازی دانا و نیز سرمایه گذاری در شرکت های پخش رازی ، داروآفرین شفا ، توسعه بازرگانی پخش رازی ، راموفارمین و چند شرکت دیگر است...

چرا می گوئیم «وبانک» سهم مطمئنی است؟

تاریخچه :

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سرمایه گذاری بانک ملی ایران) در تاریخ 70.11.20 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس و در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۷۱ تحت شماره ۸۹۵۸۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. این شرکت در سال ۱۳۷۴ وارد بورس اوراق بهادار تهران گردید. کل سهام شرکت در حال حاضر شش هزار و پانصد میلیون سهم است که به طور متوسط در اختیار نزدیک به ۹۰ هزار سهامدار قرار گرفته است. سبد سهام شرکت شامل بیش از ۲۰ صنعت و نزدیک به یکصد شرکت می‌باشد. سرمایه شرکت در شهریور ماه ۱۳۹۳ شش هزار و پانصد میلیون سهم یک هزار ریالی با نام می‌باشد .طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 89.8.29، نام شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران (سهامی عام) به نام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام) تغییر یافت.

ترکیب سهامداران :

ترکیب پرتفوی شرکت :

نمودار یک

نمودار دو

در نمودار شماره 1 ترکیب پرتفوی بورسی و خارج بورسی نشان داده شده است . همانطور که مشاهده می­ شود پرتفوی بورسی شرکت بیش از 3 برابر پرتفوی خارج بورسی آن می­ باشد . بیش از 76 درصد از پرتفوی را شرکت های بورسی به خود اختصاص داده اند .

نمودار شماره 2 نشان دهنده صنایع تشکیل دهنده پرتفوی شرکت می ­باشد . مواد و محصولات پتروشیمی و شیمیایی ، کانی های غیر فلزی و فرآورده های غذایی بیشترین سهم را در پرتفوی به خود اختصاص داده اند .

نمودار زیر نشان دهنده بزرگترین شرکت های موجود در پرتفوی بورسی شرکت از نظر بهای تمام شده سرمایه گذاری می ­باشد .


نمودار زیر نشان دهنده 3 شرکت اصلی در پرتفوی غیربورسی شرکت از نظر بهای تمام شده سرمایه گذاری می ­باشد .


سودآوری شرکت طی 4 سال اخیر در نمودار زیر نشان داده شده است . افزایش سودآوری به طور سالانه و با شیبی مناسب صورت گرفته است که این خود نشان از ریسک پایین سرمایه گذاری در این هلدینگ می ­باشد.

بررسی خالص ارزش روز دارایی های شرکت :

بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت 16,929,029 ریال می­ باشد . بیش از 20 درصد از پرتفوی بورسی و نزدیک به 16 درصد از پرتفوی کل شرکت را پتروشیمی اراک به خود اختصاص داده است . پس از آن بیشترین سرمایه گذاری ها در شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان ، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری توسعه ملی می ­باشد.

در پرتفوی غیر بورسی یکی از مهمترین شرکت های دارویی 2.3 درصدی از کل سرمایه گذاری شرکت را به خود اختصاص داده است . شرکت سرمایه گذاری شفادارو یکی از هلدینگ های بزرگ و مهم در صنعت داروی کشور است که در ادامه توضیح مختصری در خصوص این شرکت داده خواهد شد .

ارزش گذاری شرکت های غیربورسی براساس مدل های ارزشگذاری پی بر ای ، DDM و ارزش جایگزینی انجام شده است .

شفادارو :

شرکت به صورت سهامی خاص در تاریخ 6دی ماه 1383 و تحت شماره 237561 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده است. شرکت سرمایه گذاری شفادارو در قالب موضوع فعالیت اصلی خود در حال حاضر با سرمایه گذاری در شرکت های دارویی عهده دار مسئولیت نظارت و اداره بر هشت شرکت در صنعت داروسازی کشور بوده که در زمینه های مختلف تولید محصولات دارویی فعالیت می نمایند.

شرکت های زیرمجموعه :

شرکت شفادارو مالک بیش از 60 درصد داروسازی جابربن حیان ، 54 درصد صنعتی کیمیدارو ، 65 درصد از داروسازی اسوه ، 29 درص از داروسازی دانا و نیز سرمایه گذاری در شرکت های پخش رازی ، داروآفرین شفا ، توسعه بازرگانی پخش رازی ، راموفارمین و چند شرکت دیگر می ­باشد .

بررسی و محاسبه NAV وبانک :

نتیجه گیری :

با توجه به افت بسیار زیاد قیمت سهام در بازار بورس و نیز سهم بالای پرتفوی بورسی در سرمایه گذاری های شرکت ، می­ توان ارزش روز دارایی های بدست آمده را در محدوده پایین فرض کرد و انتظار رشد آن را داشت . همچنین شرکت با دارابودن زیرمجموعه های بسیار توانمند از جمله پتروشیمی اراک ، صنعتی بهشهر ، ایران ترانسفو در پرتفوی بورسی و نیز شفادارو وصنعتی و معدنی توسعه ملی در پرتفوی غیربورسی از توان خوبی جهت سودآوری نیز برخوردار است .

تحلیل تکنیکال سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)

مورخ: 94.3.6

بررسی روند کلی :

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) درون یک کانال صعودی حرکت کرده که پس از برخورد به سقف کانال در قیمت 5850 ریال شروع به اصلاح نموده است. در حال حاضر سهم به یک روند صعودی دیگری در قیمت 5200 ریال برخورد کرده که حمایت معتبری برای سهم می باشد و مقاومت پیش روی آن در محدوده 5780 ریالی بوده که در صورت عبور از مقاومت مذکور توانایی رشد تا محدوده 6500 ریال را خواهد داشت.

بررسی از نظر امواج الیوت:

در موج شماری کوتاه مدت سهم در حال حاضر در موج چهارم خود قرار داشته و به نظر رسیده محدوده حمایتی در این موج 5200 ریال می باشد. در صورت که قیمت سهم از محدوده 5750 ریال عبور نماید، وارد موج پنجم با هدف اول 6350 ریال خواهیم شد. شاخص JTI در حال حاضر خنثی بودن روند را نشان می دهد.

بررسی از نظر اندیکاتورها:

در حال حاضر هیچ گونه سیگنال خریدی برای رشد در کوتاه مدت صادر نشده است. شاخص MACD منفی بوده و در زیر خط سیگنال خود قرار داشته است و همچنین سایر شاخص ها از جمله RSI و ویلیامز روند کاهشی به خود گرفته اند. شاخص MFI نیز که ورود و خروج پول را نمایش می دهد نیز در حال حاضر هیچ گونه ورود نقدینگی جدید در سهم را تأیید نمی کند.

بررسی از نظر سه خط شکست:

با بررسی نمودار سه خط شکست وبانک نیز در کوتاه مدت سیگنال برگشتی از سهم صادر نشده است و لیکن روند میان مدت سهم کماکان صعودی می باشد.

جمع بندی:

در انتها به نظر می رسد با توجه به آن که روند میان مدت سهم کماکان صعودی بوده، خرید سهم در محدوده 5200 – 5250 ریال با دید میان مدت مناسب می باشد ولیکن از دید کوتاه مدت سیگنال حرکتی صادر نشده است،ولی در صورت عبور از محدوده مقاومتی 5750 ریال توانایی رسیدن به 6500 ریال را خواهد داشت و خرید در کوتاه مدت و بلند مدت توصیه می گردد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24