Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در این شرایط آنچه كه بیش از پیش موجب غنای اتاق بازرگانی وحركت در جهت نیل به استقلال اقتصادی وقطع وابستگی كشور از در آمدهای نفت می گردد...

چرا شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی مهم است!؟

با توجه به این كه در آستانه برگزاری هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی هستیم و هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوص ظرف كمتر از یك هفته از بین كاندیدا های اتاق بازرگانی توسط رای مستقیم فعالان اقتصادی بخش خصوصی انتخاب خواهند شد. از این رو انتخابات پیش رو بدلیل تغییر رویكرد دولت به بخش خصوصی با اجرای سیاست های كلی اصل ٤٤قانون اساسی وافزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد وهمچنین شناخت بیشتر فعالان اقتصادی از ظرفیت ها وجایگاه قانونی اتاق بازرگانی در راستای حمایت از آن ها وسایر شرایط حاكم بر جامعه وحضور تعداد زیادی از كاندیداها در رقابت های انتخاباتی این دوره ، انتخابات آتی اتاق بازرگانی را از جنبه های متعدد از دوره های گذشته متمایز نموده است.

١-با توجه به شرایط اقتصادی كشور از جمله ركود توام با تورم حاكم بر بخش های مختلف اقتصادی كه منجر به عدم رشد یا رشد های منفی در طی سال های اخیر گردیده است . در این برهه زمانی ،نقش اتاق بازرگانی را در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی جهت توسعه وتعمیق فعالیت ها در بخشهای مختلف بازرگانی ،تولیدی ،صنعتی و..... و همچنین ارایه مشاوره های اقتصادی جهت تصمیم سازی حاكمیت دوچندان نموده است.

٢-تحریم های اقتصادی و ظالمانه كشورهای غربی بر علیه كشورمان به بهانه موضوعات هسته ای كه این روزها اثرات آن بیش از آنچه كه هست بدلیل جو روانی بر اقتصاد دربخش های دولتی وخصوصی ما سایه افكنده و فعالان اقتصادی را با چالش های اساسی مواجه نموده است وفعالیت آنان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

٣-باتوجه به دولتی بودن بخش عظیمی از اقتصاد كشور ووابستگی زیاد درآمدهای دولت به درآمدهای نفت واعمال سیاستهای انبساطی در زمان بالا بودن قیمت نفت وهـمچنین اعمال سیاست های انقباضی در زمان افت آن ، دولت را از اعمال یك سیاست و برنامه مشخص باز داشته و حال با توجه به افت شدید قیمت نفت درطی سال جاری دولت را با كسری بودجه احتمالی مواجه می نماید ، كه دراین خصوص دولت می تواند این تهدید را با تغییر رویكرد به فرصت تبدیل نماید ،فلذا با توجه بیشتر به بخش خصوصی واستفاده از ظرفیت های مختلف این بخش برای همیشه خود را از وابستگی درآمد دولت به نفت رها سازد.

٤-اقتصاد بانك پایگی در كشور منجر به این امر گردیده كه تامین مالی كلیه پروژه ها وطرحهای توسعه ای و همچنین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی به بانك ها بر گردد ونقش بازار سرمایه علیرغم مزیت های آن درتامین مالی آسان وارزان برای بنگاه های اقتصادی نسبت به سیستم بانكی در این خصوص بسیار كم رنگ باشد و با توجه به نقش اتاق بازرگانی در هماهنگی وهمكاری بخش های مختلف اقتصادی می توان نسبت به اصلاح آن از طریق كمك های اتاق بازرگانی اقدام نمود.

در این شرایط آنچه كه بیش از پیش موجب غنای اتاق بازرگانی وحركت در جهت نیل به استقلال اقتصادی وقطع وابستگی كشور از در آمدهای نفت می گردد حضور حداكثری فعالان اقتصادی در انتخابات پیش رو و انتخاب افرادی با ویژگی های فردی برجسته از نظر تخصص و تعهد از میان نخبگان بخش خصوصی كه ضمن داشتن انسجام كاری بالا ،تعامل سازنده با دولت، دارای برنامه مدون در چارچوب خروج بخش های مختلف اقتصادی كشور از شرایط فعلی وتعهد جهت اجرایی نمودن آن را داشته باشند.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی باحضور در انتخابات ،ضمن مشاركت در تعیین سرنوشت خود ، سكان گفت و گوی فعالان بخش خصوصی با حاكمیت را به دست كسانی می سپارند كه از پشتوانه بالای رای بر خوردار بوده و موضع آنان را دراین گفت و گوها تقویت می نماید.

منبع خبر: عباس آرگون،رئيس هيات مديره شركت نصر مبين ايرانيان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24