Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معامله با این روش متفاوت تکنیکی را بیاموزید(٧)/شمع های ایرانی

تحلیل تکنیکال یکی از ابزار مورد استفاده این روزها برای فعالان بازار سرمایه شده است به طوریکه از نفوذ بالای آن نمی توان چشم پوشید. اما واقعیت آن است که تحلیل سریع برای کمک به معامله گران عملا وجود ندارد و حتی برای یک تحلیلگر تکنیکال برای اطلاع از شرایط سهم در طول بازار نیاز به داشتن اطلاعات بروز، دقیق و صحیح است و در مرحله بعد آگاهی از ابزار و نرم افزارهای موجود که همه این مواد زمینه ساز یک تحلیل تکنیکال خواهند بود.

در چنین شرایطی اگر نیاز به یک معامله در طول بازار داشته باشیم و با علم به تمام زوایای سهم، فقط برای اطمینان از قیمت مناسب منتظر فرصت ورود یا خروج باشیم، زمان ارزش بالایی دارد. اگر می خواهید زمان را از دست ندهید و آخرین تأیید را برای ورود یا خروج از سهم، بدون نرم افزار بدست آورید کافی ست سری تحلیل تکنیکال بدون نرم افزار را با ما همراه باشید.

برای مطالعه جلسات قبل روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

بخش هفتم

در مبحث قبل در خصوص اولین الگوی دو شمعی صحبت کردیم و مثال های واقعی از آن را نشان دادیم. در این بخش یک الگوی دوشمعی قدرتمند دیگر را مطرح خواهیم کرد. این برگشت چه در مسیر نزولی و چه در مسیر صعودی می تواند رخ دهد و نکته مهم آن عدم نیاز به کندل (شمع) تایید کننده است. به عبارت دیگر کندل دوم این ترکیب دوتایی در حقیقت، هم کندل تایید به حساب می آید و هم کندل تکمیل الگو. لذا قدرت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

الگوی هارامی Harami pattern

الگوی دو شمعی قدرتمند هارامی که گاها در بازار رخ می دهد در حقیقت در سقف یا در کف نشانه از برگشت قیمت می باشد. این الگوی دارای دو شمع مطابق نمونه زیر است.

از ویژگی های بارز این الگو وجود گپ در بین در کندل است بدان معنا که سهم در روز دوم نسبت به روز نخست با اختلاف قیمت بازگشایی می شود. این گپ در انتهای روند نزولی (شکل سمت راست) رو به بالاست و در انتهای روند صعودی و آغاز یک ترند نزولی (شکل سمت چپ) رو به پایین است. هارامی دارای یک کندلlong و یک short می باشد که دومی کوتاه تر و مشخص کننده جهت حرکت می باشد. گاها می توان از حجم معاملات برای تایید قدرت این الگو استفاده کرد.

مثال عملی

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می شود سرمایه گذاری خوارزمی در اوایل بهمن ماه سال 93 یک الگوی هارامی صعودی تشکیل داد و از 120 تومان تا حوالی 140 تومان رشد قیمتی را تجربه کرد.


منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24