Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معامله با این روش متفاوت تکنیکی را بیاموزید(۶)

تحلیل تکنیکال یکی از ابزار مورد استفاده این روزها برای فعالان بازار سرمایه شده است به طوریکه از نفوذ بالای آن نمی توان چشم پوشید. اما واقعیت آن است که تحلیل سریع برای کمک به معامله گران عملا وجود ندارد و حتی برای یک تحلیلگر تکنیکال برای اطلاع از شرایط سهم در طول بازار نیاز به داشتن اطلاعات بروز، دقیق و صحیح است و در مرحله بعد آگاهی از ابزار و نرم افزارهای موجود که همه این مواد زمینه ساز یک تحلیل تکنیکال خواهند بود.

در چنین شرایطی اگر نیاز به یک معامله در طول بازار داشته باشیم و با علم به تمام زوایای سهم، فقط برای اطمینان از قیمت مناسب منتظر فرصت ورود یا خروج باشیم، زمان ارزش بالایی دارد. اگر می خواهید زمان را از دست ندهید و آخرین تأیید را برای ورود یا خروج از سهم، بدون نرم افزار بدست آورید کافی ست سری تحلیل تکنیکال بدون نرم افزار را با ما همراه باشید.
برای مطالعه جلسات قبل روی لینک مربوطه کلیک نمایید.
بخش ششم
در طی 5 مطلب قبل در خصوص الگوهای تکی صحبت شد و با مثال هایی از بازار بورس این اتفاقات را بررسی کردیم. از این جلسه الگوهای دوتایی را آغاز خواهیم کرد و در فصلی جدید از آموزش مربوطه به سراغ نحوه رخ دادن الگوهای متداول خواهیم رفت.

الگویی که در این مطلب در خصوص آن صحبت می کنیم در حقیقت از الگوهای بسیار قدرتمندی ست که در حین برگشت بازار رخ می دهد. این برگشت چه در مسیر نزولی و چه در مسیر صعودی می تواند رخ دهد و نکته مهم آن عدم نیاز به کندل (شمع) تایید کننده است. به عبارت دیگر کندل یا شمع دوم این ترکیب دوتایی در حقیقت هم کندل تایید به حساب می آید و هم کندل تکمیل الگو. لذا قدرت آن از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه در خصوص آن بیشتر خواهیم گف.

انگولفینگ صعودی ونزولی Bullish & Bearish engulfing

اولین الگوی دو شمعی که در خصوص آن صحبت خواهیم کرد انگولفینگ است. الگوی نزولی و صعودی بسیار پر قدرتی که بدون نیاز به کندل یا شمع تایید کننده به خوبی سیگناال های نسبتا مطمئنی را برای نوسان گیران در کوتاه مدت نشان خواهند داد اگرچه گاها می توان کندل بعد از این الگوها را نیز به عنوان سنگ محک مورد توجه قرار داد.

 
 
مطابق آنچه در شکل فوق نشان داده شده است در مسیر صعودی الگوی سمت چپ محتمل است که پس از رخ دادن انگولفینگ، روند سهم عموما نزولی می شود و عکس این موضوع در شکل سمت راست در انتهای نزول قابل مشاهده است. باید توجه داشت که هر دو کندل باید دارای بدنه باشند و اصطلاحا short daysنباشندو کندل دوم بدنه ای کشیده تر و بلند تر از قبلی را به نمایش بگذارد. جهت و رنگ کندل دوم نشان دهنده جهت حرکت سهم در آینده خواهد بود.
گاها الگویی مشابه انگولفینگ در میانه راه صعودی اتفاق می افتد که نمی توان آن را انگولفینگ اصیل نامید و عموما ناشی از رفتارهای هیجانی سهامداران و تیوری های مالی رفتاری ست اما گاها نیز تاییدی بر ادامه روند قبل هستند.
 مثال های عملی
نمودار زیر مربوط به بانک دی است که پس از تشکیل انگولفینگ صعودی شاهد رشد قیمت سهم طی 7 روز آینده هستیم.
 
نمودار خکمک که پس از یک انگولفینگ نزولی، مسیر کاهش قیمت در نهایت سهم را با حدود 25% افت قیمت همراه ساخته است.
 

منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24