Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معامله با این روش متفاوت تکنیکی را بیاموزید(۵)

تحلیل تکنیکال یکی از ابزار مورد استفاده این روزها برای فعالان بازار سرمایه است به طوری که از نفوذ بالای آن نمی توان چشم پوشید. اما واقعیت آن است که تحلیل سریع برای کمک به معامله گران عملا وجود ندارد و حتی برای یک تحلیلگر تکنیکال برای اطلاع از شرایط سهم در طول بازار نیاز به داشتن اطلاعات بروز، دقیق و صحیح است و در مرحله بعد آگاهی از ابزار و نرم افزارهای موجود که همه این موارد زمینه ساز یک تحلیل تکنیکال خواهند بود.

در چنین شرایطی اگر نیاز به یک معامله در طول بازار داشته باشیم و با علم به تمام زوایای سهم، فقط برای اطمینان از قیمت مناسب منتظر فرصت ورود یا خروج باشیم، زمان ارزش بالایی دارد. اگر می خواهید زمان را از دست ندهید و آخرین تأیید را برای ورود یا خروج از سهم، بدون نرم افزار به دست آورید کافی است در سری آموزشی تحلیل تکنیکال بدون نرم افزار با ما همراه باشید.

برای مطالعه جلسات قبل روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

بخش پنجم

همواره در بازار به دنبال نقاطی هستیم تا بتوانیم سهم را پس از بازگشایی قیمتی خریداری نماییم. ذات بورس تهران به گونه ای است که شرکت ها متوقف می شوند و پس از ارائه گزارش مجددا بازگشایی می شوند. این بازگشایی می تواند با جهش یا تنزل سهم همراه گردد لذا مشاهده گپ ها در شرکت های بازار سرمایه امری عادی و متداول است. در این بخش به یکی از پارامترهای مهم در همین خصوص خواهیم پرداخت.

در این مطلب مجموعه ای از کندل ها (شمع ها) را بررسی خواهیم کرد که عامل ایجاد گپ خواهند شد. این الگو تقریبا در اکثر سهم ها دیده می شوند اما کمتر به آن ها در میان بازار توجه می شود که بیشتر به دلیل عدم شناخت کافی از آن ها ست. عملا این گپ ها به عنوان سطح حمایتی یا مقاومتی عمل می کنند. این موضوع در میان تحلیلگران تکنیکال به پر کردن گپ شهرت دارد که نمونه ای از آن را در ادامه خواهیم دید.

گپ Windows (Gaps)

همانگونه که تشریح شد عموما گپ ها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی عمل می کنند و سهم پس از رشد قیمتی یا کاهش در روزهای پس از بازگشایی این فاصله ایجاد شده میان قیمت قبل از توقف و پس از بازگشایی را پر خواهد کرد.

همانگونه که در مثال زیر نشان داده شده است،گپ ایجاد شده عاملی برای ساخته شدن سطح حمایتی بوده است.

نکته حائز اهمیت آن است که سهم پیش از ادامه مسیر صعودی، یک بار به سطح حمایت ایجاد شده حرکت کرده و آن را لمس می کند و سپس به مسیر صعودی ادامه می دهد. البته این اصلاح قیمتی یک الزام برای ادامه روند صعودی نیست،اما احتمال رخ دادن آن قوی می باشد.

مثال عملی

نمودار زیر مربوط به شرکت رینگ سازی مشهد است که پس از اعلام نخستین پیش بینی سود سال مالی 94 و اعلام سود 74 ریال (در مقایسه با 180 ریالی سال 93)روز بازگشایی در 20 دی ماه 93 با فشار فروش هیجانی همراه شد و بلافاصله شروع به پر کردن گپ نمود. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد محدوده نشان داده شده در آینده به عنوان یک مقاومت عمل خواهد کرد و این سهم برای عبور از این سطح با مشکل مواجه خواهد شد.


منبع خبر: گروه تحلیلی-خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24