Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حقوقی ها اگر چه حدود ٢٧ درصد از فروش های امروز را انجام دادند اما اغلب صف های خرید در نمادها توسط این گروه فرو ریخت و پس از آن شاهد عرضه از سوی حقیقی های بازار سرمایه بودیم.همانطور که انتظار می رفت صف فروش بانک ها در همان ابتدای کار برچیده شد و حتی این گروه توانست وارد نوسان مثبت شود اما در انتها اغلب این گروه در درصدهای منفی و بعضا صف های فروش معامله می شدند...

بازار امروز دست حقیقی ها بود

بورس24 :هفته اخیر در حالی آغاز شد که بسیاری از حافظ نشینان پس از دو افت سنگین هفته گذشته به انتظار سبز شدن شاخص کل بودند اما شاخص کل بیش از چند دقیقه نتوانست سبز بماند و فشار عرضه ها باعث از بین رفتن سبزی شاخص کل گشت.

شواهد امر نشان می دهد صحبت های وزیر امور خارجه کشورمان در ایجاد التهاب فروش در بازار سرمایه بی تاثیر نبوده التهابی که به گواهی آمار بیش از حقوقی ها دامان حقیقی های بازار را گرفت. به نظر می رسد این التهاب فروش در برخی نمادها طی فردا فروکش و سهم های دو گروه خودرو و بانک به تعادل برسند.

ارزش معاملات بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی به رقم 419 میلیارد تومان رسید که در نوع خود رقم قابل ملاحظه ای است.در معاملات امروز در مجموع بازارهای بورس و فرابورس خریداران حقیقی سبدهای سهام خود را به میزان 24 میلیارد تومان سنگین تر کردند حقیقی ها در مقابل خرید 331 میلیارد تومانی خود 307 میلیارد تومان از سهم هایشان را عرضه کردند .حقوقی های بازار سرمایه نیز در حدود 88 میلیارد تومان در معاملات روز اخیر خرید کردند به این ترتیب خرید حقیقی ها در حدود 4 برابر حقوقی های بازار سرمایه بود.

حقوقی ها اگر چه حدود 27 درصد از فروش های امروز را انجام دادند اما اغلب صف های خرید در نمادها توسط این گروه فرو ریخت و پس از آن شاهد عرضه از سوی حقیقی های بازار سرمایه بودیم.همانطور که انتظار می رفت صف فروش بانک ها در همان ابتدای کار برچیده شد و حتی این گروه توانست وارد نوسان مثبت شود اما در انتها اغلب این گروه در درصدهای منفی و بعضا صف های فروش معامله می شدند .

حقوقی ها در 37 درصد نمادها تماشاچی بودند

حقوقی های بازار سرمایه از 439 نمادی که در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس داد و ستد شد در 166 مورد آن نه خریدی انجام دادند و... .جالب این که با این که مشارکت حقوقی ها در خرید در حدود یک چهارم حقیقی ها بود اما در 6 نماد تنها خریداران حقوقی ها بودند . آسام ، ساروم ، آساس ،درازک ، فپنتا و نسیم 6 نمادی بودند که تنها حقوقی ها در نقش خریدار در آنها ظاهر شدند در این بین خرید حقوقی ها در ساروم با توجه به صف خرید این نماد جالب توجه به نظر می رسد.

طی معاملات دیروز اگر چه گروه خودرو و بانکی با صف های طویل فروش همراه بودند،اما نکته ای قابل توجه آن ها را از سایر گروه ها متمایز می نمود و آن انتقال مالکیت سهام از جانب حقیقی ها به حقوقی ها بود نمادهای وبملت و وبصادر در بانکی ها و ورنا و خساپا در گروه خودروسازان بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشتند به این ترتیب در بانک ملت 15 میلیون و 100 هزار سهم ، وبصادر با 12 میلیون و 565هزار سهم ، ورنا با 6 میلیون و 850 هزار سهم و خساپا با 6 میلیون و 239 هزار سهم بیشترین تغییر مالکیت از جانب حقیقی به حقوقی را به خود اختصاص دادند.

حقوقی ها درسه نماد فاراک ، کچاد و وصندوق با 99 ، 95 و 91 درصد از فروش ها بیش از سایر نمادها فروشنده بودند،فروش حقوقی ها در نماد فاراک در حالی پر حجم دنبال شد که صف خرید این نماد تا پایان معاملات پا بر جاماند.

از حیث تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی نیز فاراک ، تایرا و خپارس به ترتیب با 25 میلیون و453هزار سهم ، 21 میلیون و 660 هزار سهم و 18 میلیون و 462 هزار سهم در صدر این رده بندی قرار گرفتند.گویا سایپا عرضه های خود در تایرا را با توجه به رشد قیمت این سهم ادامه خواهد داد .تایرا با ثبت ارزش معاملاتی بالغ بر 40 میلیارد تومان در صدر ارزش معاملات نمادها در طی معاملات امروز قرار گرفت. خپارس نیز در حال ثبت جالب ترین روند معاملاتی خود طی ماه های اخیر است این سهم طی روزهای اخیر یا صف خرید یا صف فروش چند ده میلیونی است.پس از تایرا ، خپارس با ارزش معاملات حدود 19 میلیارد تومانی خود در رتبه دوم رده بندی ارزش معاملات قرار گرفت. در رتبه سوم این رده بندی فاراک با 17 میلیارد و 609 میلیون تومان در رده سوم این رنکینگ قرار گرفت.

11 نماد در معاملات روز اخیر بیش از ده درصد نوسان کردند که نوسان قیمتی در نمادهای پترول ، حکمت و تپکو با توجه به ارزش معاملات میلیاردیشان در نوع خود جالب توجه بود.

توضیحات جدول

(در جدول ستونی به اسم روند حرکت سهم معرفی شده است . در واقع این مشخصه تحلیل ساده ای از روند معامله سهم در روز آینده است که از تفاوت قیمت آخرین معامله و پایانی سهم حاصل می شود به عنوان مثال سهمی که صف فروش را به خود می بیند و در 4 درصد منفی معامله می شود ولی قیمت پایانی آن 1 درصد منفی است با فرض ثابت بودن شرایط و نظر فروشندگان در بازار روز بعد نیز در نوسان منفی معامله خواهد شد پس این سهم دارای روند حرکت منفی است . مطمینا قرار گرفتن تحلیل های ساده در کنار هم می تواند به کمک سرمایه گذاران بیاید.)

انتقال مالکیت از حقیقی به حقوقی با رنگ سبز و انتقال مالکیت از حقوقی به حقیقی با رنگ قرمز مشخص شده است

مشارکت حقوقی در خرید: از طیف سبز به قرمز طیف بندی شده است رنگ سبز نشان از خرید حقوقی و رنگ قرمز نشان از عدم خرید سهم از جانب حقوقی است که بصورت درصد مشخص گردیده است

مشارکت در فروش از جانب حقوقی ها: از قرمز به سبز طیف بندی شده است به این ترتیب که اگر حقوقی ها به نسبت بیشتری سهم فروخته باشند به رنگ قرمز و اگر کمتر سهم فروخته باشند به رنگ سبز نزدیک می شود.

مشارکت حقوقی در معامله: بیانگر فعالیت اشخاص حقوقی در هر دو کفه خریدار و فروشنده در سهم است.رنگ زرد به معنای عدم مشارکت حقوقی ها در خرید و فروش و رنگ سبز بیانگر مشارکت بالای حقوقی ها در خرید و فروش سهم است.


منبع خبر: گروه تحلیلی_خبری بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24