Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با نظر موافق نمایندگان مجلس نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذاری در واحدهای پتروشیمی 30 درصد تعیین شد.

به گزارش سایت خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 20بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه 93 با بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با بند ج تبصره الحاقی 21 موافقت کردند. براساس این بند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذاری این واحدها تا بیست و پنج درصد باشد به شرط ‌آنکه از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر شود. همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را بصورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا سی درصد (30%) باشد. آیین نامه اجرایی تخفیف پلکانی بر اساس شاخص های ترکیبی فوق ظرف سه‌ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

اما این خبر بلافاصله توسط موید حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی مجلس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 تکذیب شد و او گفت:خبر سایت خانه ملت غلط املایی دارد.

این طور بود که پس از گذشت حدود یک ساعت از ماندن این خبر روی خروجی سایت خانه ملت عبارت "براساس این بند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذاری این واحدها تا بیست و پنج درصد باشد به شرط ‌آنکه از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر شود." به عبارت"براساس این بند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه گذاری این واحدها تا بیست و پنج درصد باشد به شرط ‌آنکه از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود." اصلاح شد.این اشتباه جالب توجه سایت مجلس ما را به یاد این داستان معروف انداخت که حاکمی قصد بخشش فردی را داشت و در نامه ای به قاضی شهر نوشت:"بخشش لازم نیست، اعدامش کنید"،در حالی که منظور حاکم "بخشش؛لازم نیست اعدامش کنید" بود اما چون این حکم مهم درست نوشته نشده بود،آن فرد که در آستانه نجات بود اعدام شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24