Bourse24 Ads 236

Bourse24 Ads 242

مدیر امور راهبردی شرکت ترنج: سازمان بورس در دوره جدید با معرفی اولین صندوق‌های: اهرمی، تضمین‌، شاخصی، بخشی، بازنشستگی و املاک و مستغلات، گام بزرگی در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم برداشت.

مجید شجاعی: سازمان بورس عملکرد درخشانی در متنوع‌ سازی ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم داشت

مجید شجاعی، مدیر امور راهبردی شرکت ترنج گفت: سیاستگذاری صحیح سازمان بورس برای توسعه نهادهای مالی و ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم در دوره جدید منجر به ورود اولین صندوق‌های: اهرمی، تضمین‌اصل، شاخصی، فراصندوق(FOF)، بخشی، بازنشستگی و املاک و مستغلات شد. همچنین تعداد صندوق‌های درآمد‌ثابت، مختلط و سهامی بویژه از نوع قابل معامله ETF افزایش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره‌ به اینکه سازمان بورس در معرفی ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم عملکرد درخشانی داشت، افزود: استقبال سهامداران از پذیره‌نویسی این صندوق‌ها و افزایش حجم دارایی تحت مدیریت مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار نشان می‌دهد فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم درحال توسعه است.

شجاعی ادامه داد: گرچه بخش عمده‌ای از دارایی تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار‌سرمایه متعلق به صندوق‌های درآمد ثابت است، اما توسعه صندوق‌های درآمد ثابت نیز از 2 جهت حائز اهمیت است: اول اینکه صندوق‌های درآمدثابت به عدم خروج پول از بازار کمک کردند، یعنی در روزهای منفی بازار شاهد ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم و دوم اینکه توسعه صندوق‌های درآمد ثابت به توسعه تامین‌مالی از طریق بازار‌سرمایه کمک کرد.

مدیر امور راهبردی شرکت ترنج افزود: با وجود اینکه انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار‌سرمایه شده است ولی در برخی گروه‌ها مانند اهرمی‌ و بخشی تعداد صندوق‌های فعال محدود است که پیش می‌شود با صدور مجوز‌های جدید از سوی سازمان بورس این مساله حل شود.

مجید شجاعی، ادامه داد: وجود ابزارهای متنوع پیش نیاز حرکت به سمت سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم و مهم‌تر از آن آموزش و فرهنگ‌سازی است، در این زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی، آموزشی و خبری نهادهای مالی بخش خصوصی و سازمان بورس و ارکان تا حدی موثر واقع شد ولی بازار‌سرمایه نیازمند همراهی نهادهای ملی مانند صدا و سیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... در این زمینه است.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24