Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معراج نادری ،مدیر سرمایه گذاری مپنا با اعلام این که مطالبات مپنا از دولت تقریبا ٧ هزار میلیارد تومان است ،از دریافت بخشی در حدود ٨٠٠ تا ٩٠٠ میلیارد تومان آن در قالب این اوراق خبر داد...

برگ برنده «مپنا» و «بمپنا» در پروژه بزرگ پرداخت ۴٠٠٠ میلیارد تومانی پیمانکاران

بورس24 : سهم برخی شرکت های بورسی از اوراق خزانه اسلامی مشخص شد.فروش دوره جدیدی از اوراق خزانه اسلامی از دوشنبه این هفته در فرابورس آغاز می شود و پروژه تسویه بدهی دولت به پیمانکاران بزرگ کشور ادامه می یابد.عرضه 4 هزار میلیاردتومان از این اوراق در حالی با اهتمام وزارت اقتصاد کلید می خورد که شرکت های مختلفی در بازار سهام از این مجموعه سهم دارند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی را در چهار نوبت طی 10 روز آینده در فرابورس ایران انجام خواهد داد،تا بدین ترتیب 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را در سررسیدهای مقرر پرداخت نماید.

این عرضه اولیه بزرگ در چهار نماد «اخزا 21 »در روز 17 بهمن ماه به سررسید 21 شهریور 95،«اخزا 51» در روز 14 بهمن به سررسید نهم آذر 95،«اخزا 41 »در روز 13 بهمن ماه به سررسید 21 آبان ماه 95 و «اخزا 31 »در روز 12 بهمن ماه و به سررسید 21 مهر ماه 95انجام خواهد شد.

سهم 25 درصدی مپنا از اوراق خزانه اسلامی

معراج نادری ،مدیر سرمایه گذاری مپنا با اعلام این که مطالبات مپنا از دولت تقریبا 7 هزار میلیارد تومان است ،از دریافت بخشی در حدود 800 تا 900 میلیارد تومان آن در قالب این اوراق خبر داد. وی در عین حال افزود: در این سه شنبه تقریبا 188 میلیارد تومان آن از طریق فرابورس عرضه می شود.وی در عین حال با اشاره به این که این مطالبات مربوط به مطالبات قبل از سال 92 است،گفت:باید دانست که دولت در بازپرداخت این مطالبات تورم سال های قبل را چگونه لحاظ می کند. تورم تقریبا 40 درصدی سال 92 و تورم محسوس سال های بعد در حالی مورد توجه قرار گرفته است که بر این اساس ظاهرا نرخ سود قابل انتظار همان نرخ سود بانکی خواهد بود.

معراج نادری در توضیح دقیق تر مطالبات گفت:از میزان تقریبا 900 میلیارد تومانی این مطالبات تقریبا 180 میلیارد تومان سهم نیروگاه طوس و 320 میلیارد تومان نیز مختص نیروگاه برق عسلویه (بمپنا) است.در واقع 400 میلیارد تومان ویژه خود مپنا خواهد بود.

در این حال،گفته می شود «بمپنا» 380 میلیارد تومان از مطالبات خود را روز هفتم بهمن ماه از دولت گرفته است که وی پاسخ داد:قرار بوده از ابتدای بهمن ماه مطالبات این شرکت تدیرجا پرداخت شود.

وی گفت:«بمپنا» منابع حاصل شده از دریافت مطالبات را صرف خرید توربین جدید و راه اندازی واحد سیکل ترکیبی خواهد کرد.

همچنین اصغر اکبر زاده ،معاون مالی شرکت ایران ترانسفو با بیان این که هنوز سهم ما از این میزان پرداخت ها مشخص نشده ،گفت:مطالبات مستقیم ما از خود دولت و شرکت توانیر تقریبا 100 میلیارد تومان است،اما مطالبات از شرکت های وابسته به دولت به مراتب بیشتر از این ارقام است.وی گفت:واقع نمی دانیم که سهم ما از این میزان چه قدر است و این که دولت قرار است به چه شرکت هایی بپردازد برای ما شفاف نیست. با این حال آنچه مهم است این است که این مبالغ دقیقا چه زمانی به دست ما خواهد رسید.وی اظهار امیدواری کرد که بخشی از مطالبات ایران ترانسفو از این طریق به پرداخت شود.اکبر زاده گفت:در دوره قبلا مقداری از این اوراق تخصیص داده شد اما رقم کمی بود.وی افزود:قاعدتا باید به ایران ترانسفو نیز مبالغی به عنوان مطالبات از دولت در این طرح تعلق بگیرد.اما تاکنون در جریان میزان و زمان آن قرار نگرفته ایم.

علی پیرزادی معاون اقتصادی شرکت ماشین سازی اراک نیز رقم خاصی از امکان دریافت مطالبات با استفاده ازفروش این اوراق اعلام نکرد و افزود:به ما نیز اعلام نکرده اند و هنور ازجزئیات آن اطلاعی نداریم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24