Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار سرمایه این روزها شاهد ورود سرمایه گذاران و خریداران جدیدی است که نقدینگی های تازه ای را وارد تالار حافظ می کنند.

 کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:رشد بازار سهام ادامه دار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابوالقاسم آقادوست، کارشناس بازار سرمایه در خصوص استقبال سرمایه گذاران از بازار سهام در روزهای اخیر با اشاره به کف قیمتی سهام و جذابیت خرید گفت: قیمت اکثر سهام در بازار به پایین تر از ارزش ذاتی رسیده و برای سرمایه گذاری جذاب است اما اکثر علاقمندان به این بازار در انتظار اخبار خوش برای ورود بودند که با رفع تحریم ها ، انگیزه برای ورود آنها ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بورس تهران بازاری است که تحت تاثیر فضای روانی قرار می‌گیرد، بیان کرد: هیجانات افراد بازیگر این بازار موجب خواهد شد تا به دنبال اخبار سیاسی و اقتصادی در کشور، نوساناتی در این بازار رخ دهد.
این کارشناس بازار سهام تاکید دارد که در این شرایط باید تغییرات بنیادی در کسب‌و کار و بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد و به صورت عملی اتفاقات مثبتی بیفتد تا بازار سهام با رشد ادامه دار و پایداری مواجه شود.
آقادوست به برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در دو سال گذشته ضررهای بسیار تجربه کرده بودند یا افرادی که از این بازار خارج شده و بازار را زیر نظر داشتند، منتظر این اتفاق بودند تا به دنبال آن شرایط اقتصادی بهبود یابد.
آقادوست یکی از نتایج رفع تحریم‌ها را گشایش های مالی دانست و بیان کرد: اجرایی شدن برجام موجب می‌شود تا هزینه‌های مالی، بیمه و ال‌سی شرکت ها و بنگاه های تولیدی کاهش یابد و به دنبال آن درآمد این بنگاه‌ها‌ و در نتیجه سودآوری آنها تحت تاثیر قرار گیرد و افزایش یابد.
وی در ادامه بیان کرد: در حال‌حاضر سرمایه‌گذارانی که در بورس هستند آینده بهتری را برای شرکت‌ها تصور می‌کنند و از این بابت اعتماد به بازار بیشتر شده و بسیاری از افراد اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید در بازار سهام کرده‌اند.
این کارشناس بازار سرمایه دلیل دیگر رونق بورس را وضعیت بازارهای رقیب دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بازارهای رقیب بازار سرمایه، بازار پول است. با توجه به خبرهایی که حاکی از برنامه ریزی برای کاهش  نرخ سود سپرده‌ها دارد، بخشی از پول‌های پارک شده در بانک‌ها به سوی این بازار روانه شود.
آقادوست به سیاست‌های دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود:  برنامه‌های اقتصادی دولت باعث شده تا بازارهای کاذب مانند ارز و طلا نوسانات زیادی نداشته باشند و به این ترتیب سرمایه‌های مردم به سوی بازار سرمایه هدایت شود تا با تزریق به بخش مولد اقتصاد علاوه بر رونق اقتصادی باعث رشد پایدار بازار سهام شود.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه حجم معاملات پیش‌بینی کرد: این روند ادامه دار خواهد بود و به نظر می رسد با توجه به خبرهای خوش اقتصادی روزهای اخیر ، رشد بازار سرمایه ادامه دار باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24