Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دبیر انجمن تایر با بیان این که بازار تایر دچار رکود شده گفت: بازار دچار رکود است و به همین دلیل صنایع ازجمله این صنعت در وضعیت مناسبی نیستند. امیدواریم دررفع تحریم این یخ رکودی باز شود...

آخرین وضعیت صنعت تایر بررسی شد/زمزمه قیمت گذاری ٨٠٠ تومانی ایران تایر

ممنوعیت تایرهای وارداتی و واردات آن ها از کانال های معتبر می تواند جلوی ورود بی رویه این محصول را گرفته و همچنین مانع رشد قیمتی این محصول شود. البته با توجه به این که ابعاد برخی ازاین تایر ها به گونه ای است که باید وارد شوند و تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید نیستند، نیازبه واردات آن ها هم وجود دارد.

محمد تنها، دبیر انجمن صنفی تایر در خصوص آخرین وضعیت واردات تایر و ساماندهی این موضوع به خبرنگار بورس24 گفت: در رابطه با واردات تایر ساماندهی لازم انجام شده که بر اساس آن تایر از برند های خاصی وارد بازار شود که دارای نمایندگی مشخص قانونی ثبت شده باشند.به طوری که اگر برای تایری مشکلی پیش آمد مصرف کننده یک شخصیت حقوقی را به عنوان ضامن در اختیار داشته باشد تا بتواند در مقابل خسارت پاسخ گو باشد.چیزی که در حال حاضر همه تایر های داخلی دارند، ضمانت است. اما برای تایر های خارجی این قانون الزام می کند که همچون تایرهای داخلی ضمانت اجرایی داشته باشند.

به گفته وی، غیر از این باید همه شرکت ها دارای مجوز ارسال کالا به اروپا باشند برای این که در اروپا برای صادرات ، نمونه فرستاده می شود و سپس گواهی صادر می گردد تا نشان دهد این تایر حداقل کیفیت ایمنی را دارد.

تنها در خصوص تخصیص ارز مبادله ای به تایرهای وارداتی گفت: این ارزهای مبادله ای در واقع تخفیفات و تسهیلاتی است برای وارد کنندگان تایر که در کشور مشابه آن تولید نمی شود و به آن ها تعلق می گیرد. به نوعی همه انواع تایر هایی که در معادن و راه سازی ها به کار می رود ممکن است مشابه داخلی نداشته باشند.

دبیر انجمن تایر با بیان این که بازار تایر دچار رکود شده گفت: بازار دچار رکود است و به همین دلیل صنایع ازجمله این صنعت در وضعیت مناسبی نیستند. امیدواریم دررفع تحریم این یخ رکودی باز شود .

وی افزود: البته همه کارخانه های تایر سازی طرح هایی برای نوسازی سخت و نرم افزاری دارند اما میزان موفقیت شان به سرمایه و مالکیت شان برمی گردد.

این مقام صنفی در صنعت تایر در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خروج بنیاد مستضعفان از سهام ایران تایر و قیمت گذاری 800 تومانی هر سهم این شرکت در معامله عمده درست است؟گفت: بنیاد اعلام کرده که سهام ایران تایر را می فروشد،این شرکت جزو قدیمی ترین و معتبرترین برندهای صنعت تایرسازی است و امیدواریم بخش خصوصی توانمند در این شرکت مستقر شده و طرح توسعه شرکت هر چه زودتر به بهره برداری برسد.البته در این خصوص اطلاعات دقیق تر و بیشتری ندارم.

گفتنی است،شایعه ارزشگذاری 56 درصد از سهام ایران تایر در قیمت 800 تومان مدتی است سهام پتایر را در بورس تهران با صف خرید قابل اعتنایی مواجه کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24