Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیران بانک حکمت به آینده این بانک پس از لغو تحریم ها بسیار خوش بین هستند.

تایید شایعه با اهمیت یک بانک/ افزایش از محل تجدید ارزیابی در دستور کار بانک حکمت قرار گرفت

بانک حکمت هم مثل اکثر نمادهای بانکی، در طول یکی دو هفته گذشته با رشدی بیش از 10 درصد مواجه شده است. این بانک افزایش سرمایه ای در پیش دارد که سهامداران در انتظار انجام آن هستند. پیش از این گفته شده بود که ممکن است افزایش سرمایه تا پایان امسال انجام شود اما حالا مشخص شده که بعید است این افزایش سرمایه به امسال برسد.

احسان جعفری مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بانک حکمت در مورد این افزایش سرمایه به بورس24 گفت: «میزان افزایش سرمایه هنوز مشخص نیست. هنوز آورده آن تامین نشده و به همین دلیل فعلا نمی توانیم بگوییم چند درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت. اما این افزایش سرمایه حداقل 50 درصدی است و بخش اعظم آن از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود.»
مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بانک حکمت درمورد زمان این افزایش سرمایه هم گفت: «پیش بینی زمان انجام افزایش سرمایه سخت است. ما یک بانک نظامی هستیم و برای افزایش سرمایه فرآیند خاص خود را داریم. نمی توانیم قول بدهیم که تا پایان سال افزایش سرمایه انجام می شود ولی به هر حال این موضوع در دستور کار قرار دارد.»
بانک حکمت مجوز صرافی هم دریافت کرده تا در این حوزه هم فعالیت انجام دهد. جعفری در توضیح این مورد گفت: «دریافت مجوز صرافی روی سود امسال بانک اثرگذار نیست. سال در حال تمام شدن است و اثر مالی صرافی را امسال نخواهیم دید. اما صرافی ثبت شده و آغاز به فعالیت آن هم احتمالا تا پیش از سال جدید خواهد بود. قطعا این موضوع در صورت های مالی سال آینده اثر مثبت می گذارد. ما خدمات سوئیفت را هم داریم و امیدواریم بتوانیم با سوئیفت و صرافی، خدمات گسترده ارزی انجام دهیم.»
لغو تحریم سوئیفت، بهترین اتفاقی است که بانکی ها در انتظار آن هستند. مسئولان بانک حکمت هم انتظار این اتفاق را می کشند. مدیر امور سهام بانک حکمت در این مورد گفت: «ما چند حساب بانکی در کشورهای مختلف باز کرده ایم و عملیات ارزی هم داریم. با کارگزاری بانک ها هم رابطه داریم. همان طور که می دانید، تحریم سوئیفت بعضی از بانک ها مرتبط به تحریم هایی نیست که به زودی لغو خواهند شد. به عبارتی با لغو تحریم سوئیفت که به زودی رخ خواهد داد، همچنان بعضی از بانک های ایرانی تحریم خواهند بود. به همین دلیل ما امیدواریم که در بخش ارزی، سال آینده شاهد رشد چشمگیری باشیم. به خصوص که این بخش، کارمزد محور است و تاثیرگذاری آن روی صورت های مالی چشمگیر خواهد بود.»
مدیر سرمایه گذاری بانک حکمت درباره فروش دارایی های مازاد که از جانب بانک مرکزی به تمام بانک ها تکلیف شده گفت: «بانک حکمت نسبت به سایر بانک ها، دارایی مازاد بسیار کمی دارد. فقط یک مجتمع در جنوب شهر تهران داریم که در حال تغییر کاربری آن هستیم و فعلا فروش آن در دستور کار قرار ندارد. این موضوع البته در صورت های مالی شرکت هم وجود دارد.»
احسان جعفری درباره گزارش 9 ماهه بانک حکمت هم گفت: «گزارش 9 ماهه شرکت احتمالا با همان روند گزارش 6 ماهه پیش خواهد رفت. ما همان روند را داشتیم و شاهد اتفاق خاصی نیستیم. ولی در سال مالی آینده شاهد رشد چشمگیری از نظر سودآوری خواهیم بود.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24