سهامدار عمده ذوب آهن سهامداران جزء این شرکت را به صبوری دعوت کرد تا تیم مدیریتی جدید بتواند برنامه خروج از زیان را به طور جدی دنبال کرده و برنامه های مهمی همچون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر برنامه های دیگر را عملیاتی نماید...
در حالی حدود یک ماه از تغییر مدیرعامل ذوب آهن اصفهان می گذرد،خبرها از تحولات بنیادین در این شرکت 780 میلیارد تومانی فولادی حکایت دارد.گفته می شود،احمد صادقی مدیرعامل جدید «ذوب» برای همه بخش های مهم شرکت از جمله تولید،فروش و مالی یک مشاور خبره انتخاب کرده و تا ساعت های پایانی شب را در کارخانه می گذراند تا بلکه زیان های پی در پی این شرکت را برطرف کرده و اصطلاحا طرحی نو در اندازد.
دکتر یاسر ضیایی عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان درخصوص آخرین تحولات رخ داده در این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت:برنامه مدیر عامل جدید این است که تا 8ماه آینده وضعیت شرکت را بهبود بخشیده و تعدیل منفی که اتفاق افتاده را جبران نماید.همچنین سیاست مناسب دیگری که مهندس صادقی در برنامه دارد و آن را به هیات مدیره اعلام کرده این است که قیمت تمام شده هر تن تولید محصول شرکت را کاهش دهد.
او فعالیت شبانه روزی تیم مدیریتی جدید برای بهبود اوضاع را تایید کرد و گفت:خوشبختانه انگیزه تیم مدیریتی جدید برای بهبود شرایط شرکت بسیار بالاست و با برنامه ریزی های انجام شده،می توان به جبران عقب ماندگی های اخیر و همچنین لیدری مجدد ذوب در بازار مقاطع فولادی امیدوار بود.
نماینده سرمایه گذاری فرهنگیان در هیات مدیره ذوب آهن در مورد استراتژی این حقوقی در ذوب آهن گفت:مجموعه فرهنگیان نیز مستقل از سایر سهامداران نبوده و به عنوان بازوی مشورتی نظرات خود را درباره اداره هر چه بهتر شرکت ارائه می کند و نگاهی بلند مدت به سهام ذوب آهن دارد.
این عضو هیات مدیره ذوب آهن در برابر این سوال که چه پیش بینی از «ذوب» سال 95 دارد،گفت:فکر می کنم در شرایط واقع بینانه اگر ذوب آهن در سال آینده سود آوری قطعی نداشته باشد ، اما زیان های پیاپی را کاهش خواهد داد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صندوق فرهنگیان در خصوص آخرین وضعیت ساخت ریل در ذوب آهن هم به خبرنگار ما گفت:با توجه به این که شرکت سیاست انقباضی در بودجه دارد،ریل سازی را به عنوان طرح توسعه سودده در اولویت نخست قرار داده که امیدواریم در خرداد سال آینده با افتتاح این طرح قسمتی از زیان را بپوشاند.
وی ادامه داد: این طرح توسعه به عنوان بزرگترین مجموعه ریلی بوده و ذوب آهن تنها شرکت فولادی خاورمیانه برای تولید ریل مطرح خواهد شد. همچنین با توجه به سیاست دولت در زمینه توسعه ناوگان ریلی کشور که در برنامه ششم و بودجه به آن اشاره شده، ذوب آهن می تواند بخش اعظم آن را پوشش بدهد.
سهامدار عمده ذوب آهن سهامداران جزء این شرکت را به صبوری دعوت کرد تا تیم مدیریتی جدید بتواند برنامه خروج از زیان را به طور جدی دنبال کرده و برنامه های مهمی همچون افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر برنامه های دیگر را عملیاتی نماید.
بررسی ها درباره ذوب آهن نشان می دهد که پروژه ریل سازی حاشیه سودی دو برابر تیرآهن برای شرکت دارد و این پروژه می تواند به رشد فروش شرکت و هم افزایش حاشیه سود آن کمک قابل اعتنایی نماید.
افزون بر این،به نظر می رسد با برنامه کاهش هزینه ها به خصوص کاهش مصرف کک حاشیه سود شرکت در سال 95 متحول بشود.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.