Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حدود ٢١ ماه پس از سقوط مرگبار هواپیمای فالکن سازمان هواپیمایی در جزیره کیش مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور از ورود هواپیمای فلایت‌چک دانمارکی برای کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌ها به کشور خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد هاشمی‌تهرانی افزود: مهم‌ترین وظیفه این نوع هواپیما تنظیم، کنترل و تایید دستگاهای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور است که از الزامات صنعت هوانوردی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این هواپیمای فلایت چک مدل کینگ ایر 350 ساخت شرکت "بیچ‌کرفت" در سال 2013 است که تا پیش از ورود به ایران در بخش هوانوردی کشور دانمارک فعال بوده است.

وی با بیان این‌که در حال مذاکره با کشورهای خارجی برای تربیت کرو و نیروی انسانی مورد نیاز برای هدایت این نوع هواپیما هستیم گفت: ورود هواپیمای فلایت چک یکی از پروژه‌های بی نظیر و شایسته برای صنعت فرودگاهی و کنترل تجهیزات ناوبری فرودگاه‌های کشور است.

هاشمی تهرانی ابراز امیدواری کرد با ورود این هواپیما بخش اعظمی از معضلات بخش فرودگاهی کشور برطرف شود و استانداردهای تجهیزات فرودگاهی به بالاترین سطح ارتقاء یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور 18 مهرماه امسال از احتمال ورود یک فروند هواپیمای به‌روز اروپایی "فلایت‌چک" به کشور طی ماه جاری خبر داد و با تکذیب خبر رایزنی با افغانستانی‌ها برای تأمین این نوع هواپیما به تسنیم گفته بود: با قزاق‌ها قراردادی داشتیم که بخشی از آن باقی مانده است.

سیداحمد مؤمنی‌رخ با اعلام این‌که قرارداد خرید یک فروند هواپیمای فلایت‌چک با یکی از شرکت‌های اروپایی امضا شده است، اظهار کرد: کار بیمه این قرارداد در حال انجام است و امیدواریم این هواپیما در ماه جاری وارد کشور شود.

وی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر رایزنی با افغانستان برای هواپیمای فلای چک، افزود: خیر، اصلاً چنین چیزی برای افغانستان نیست. قبلاً با قزاقستانی‌ها تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم که بر اساس آن یک سری از فرودگاه‌ها فلای‌ چک شد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که بخشی از این قرارداد باقی مانده است، گفت:‌ کارهای آموزشی هواپیمای خریداری شده حدود سه ماه طول می‌کشد و در این مدت احتمالاً قزاق‌ها بقیه تعهد خود را انجام خواهند داد.

مؤمنی‌رخ با بیان این‌‌که این هواپیما نوع "بیچ کرافت" است، یادآور شد: سن این هواپیما دو سال بوده و تجهیزات آن کاملاً به‌روز است.

وی با بیان این‌که این هواپیما مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود:‌ چون این هواپیما مورد تأیید سازمان بوده، اقدام به خرید آن کرده‌ایم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24